NED | projecten Nederland

Discussies over buitenlandse stadions & arena's vind je hier.

Re: NED | projecten Nederland

Berichtdoor rudolf112 » wo 28 jul 2010, 10:02

Heb nog meer goed nieuws: NAC heeft op meerdere plekken de grachten dicht!!!! -egypt- . Prachtig!!! -yes-
rudolf112

Berichtdoor Zeno2 » do 29 jul 2010, 12:52

Ziet er idd zeer goed uit : een 8-tal zitrijen onderaan bijgekleefd en weg gracht.
Het stadion wordt nog sfeervoller op die manier. De zitjes zijn evenwel onverdekt.

Afbeelding
Zeno2

Berichtdoor rudolf112 » do 29 jul 2010, 15:40

Bezwaren tegen FC Twente uitbreiding zijn ingetrokken, onderzoek naar groter stadion NEC -whistle-
rudolf112

Berichtdoor Piussi » do 29 jul 2010, 21:38

Idd wel mooi gedaan! Maar wat met die drank standjes in die gracht? Of kun je daar nog onder nu?
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor rudolf112 » vr 30 jul 2010, 09:43

Kun je nog onder, zag ik in ontwerpen van een jaartje terug.
rudolf112

Berichtdoor witn » vr 30 jul 2010, 16:33

Zeno2 schreef:Ziet er idd zeer goed uit : een 8-tal zitrijen onderaan bijgekleefd en weg gracht.
Het stadion wordt nog sfeervoller op die manier. De zitjes zijn evenwel onverdekt.

Afbeelding

Zeer mooi opgelost. Veel beter zo.
witn
Beheerder

Berichtdoor rudolf112 » wo 04 aug 2010, 09:56

FC Twente begint volgende maand aan uitbreiding naar 32.000. Groningen is klaar met het onderzoek en gaat uitbreiden naar 27.000. En Heerenveen wil in 2012/2013 met 32.000 man wedstrijden spelen. Daar is de financiering ook al rond.

-yeah-
rudolf112

Berichtdoor 24_KRCM » wo 04 aug 2010, 10:02

Ik ben jaloers op de manier waarop het in Nederland er aan toe gaat. Ploegen willen uitbreiden, onderzoekske en klaar, ze kunne beginne.. In België daarentegen.. Nieuw stadion bouwen? 344 soorten vergunningen nodig. Uitbreiden? Ja maar, daar zijn de omwoners niet blij mee, dus t'mag ni!... verdoeme seg, hoe wilt België als voetballand eigenlijk vooruit geraken?
24_KRCM

Berichtdoor rudolf112 » vr 06 aug 2010, 11:49

Achja, ik ben jaloers op belgie. Omdat zij in europa wel vaak wedstrijden koelbloedig afmaken.
rudolf112

Berichtdoor tzandmanneke » do 26 aug 2010, 08:17

rudolf112 schreef:Achja, ik ben jaloers op belgie. Omdat zij in europa wel vaak wedstrijden koelbloedig afmaken.

das dan toch ook wel effe geleden dan :smile:
tzandmanneke

Berichtdoor witn » do 26 aug 2010, 08:38

tzandmanneke schreef:
rudolf112 schreef:Achja, ik ben jaloers op belgie. Omdat zij in europa wel vaak wedstrijden koelbloedig afmaken.

das dan toch ook wel effe geleden dan :smile:

Het was alleszins dinsdag niet te zien. Hopelijk vanavond wel...
witn
Beheerder

Berichtdoor rudolf112 » vr 10 sep 2010, 17:36

De ontwerpen vna het nieuwe Heracles-Stadion zijn er. Van de buitenkant ietwat goedkoop, maar binnen een werkelijke VOETBALTEMPEL

SJonge jonge, als dat er komt. En nog wel voor een lage eredivisie ploeg :D
rudolf112

Berichtdoor 24_KRCM » vr 10 sep 2010, 22:08

Zo goedkoop vind ik het niet. Best langs buitenaf ook wel een redelijk knappe arena.

Afbeelding

Afbeelding

http://www.heracles.nl/nieuws?newsId=5069
24_KRCM

Berichtdoor Piussi » za 11 sep 2010, 08:27

Hoeveel plaatsen?
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor rudolf112 » za 11 sep 2010, 08:32

15/20.000. De stoeltjes doen het hem -clap-
rudolf112

Berichtdoor rudolf112 » za 06 nov 2010, 19:51

De crisis laat zijn sporen na, de uitbridingen van Heerenveen en Nac zijn uitgesteld :shock:
rudolf112

Berichtdoor Greenboy » zo 07 nov 2010, 10:39

Ik weet niet dat het de crisis is. Het is gewoon een feit dat de grote meerderheid van de Nederlandse clubs ver boven hun stand leven (of hebben geleefd).
Greenboy

Berichtdoor rudolf112 » ma 22 nov 2010, 19:44

FC Dordrecht krijgt definitief nieuw stadion, licht op groen.

http://www.youtube.com/watch?v=d3cw5vUZ ... _embedded#!
rudolf112

Berichtdoor Zeno2 » vr 24 dec 2010, 13:23

Code: Selecteer alles
Nieuwe Kuip onzeker

ROTTERDAM - Een nieuw stadion voor voetbalclub Feyenoord lijkt ver weg nu een collegebesluit daarover is doorgeschoven naar komende zomer. Bovendien voelt, volgens het college, een meerderheid in de gemeenteraad er wel voor om nog eens goed te kijken naar een eventuele verbouwing of herontwikkeling van het bestaande stadion.

,,Het lijkt me heel verstandig om alle financiële ins en outs nog eens goed op een rijtje te zetten, en ook de vragen die nog openstaan te beantwoorden'', zegt Tom Harman, raadslid van de grootste coalitiepartij de PvdA. Harman stelt nadrukkelijk dat herontwikkeling van De Kuip, met alle ruimte daaromheen, één van de mogelijkheden is. ,,Dat idee moeten we niet te snel van tafel vegen.''

Dat vindt ook de grootste oppositiepartij Leefbaar Rotterdam. Tegelijkertijd zegt die wel, bij monde van Ronald Buijt, dat het college bang is om knopen door te hakken. ,,Een besluit over wel of geen nieuw stadion is nu al zo vaak uitgesteld, dat het er erg op lijkt dat de burgemeester en wethouders er mee in hun maag zitten.'' Wat Leefbaar Rotterdam betreft mag er nu snel een collegevoorstel komen.

De partij is niet tegen de bouw van een nieuwe voetbaltempel, maar voelt ook wel voor verbouwing of herontwikkeling van De Kuip. ,,Die optie moet nog maar eens goed worden onderzocht.''

Het verhaal dat de staalconstructie op den duur te zwak wordt, moet wat hem betreft ook onderdeel van dat onderzoek zijn. ,,Ik heb dat verhaal wel eens gehoord, maar of die bewering nu ook goed is onderzocht, vraag ik me af'', zegt Buijt.

Harman benadrukt dat de gemeente weinig investeringsruimte heeft en dat daarom alle opties moeten worden bekeken. ,,Wie de nieuwbouwplannen heeft gezien, gaat direct kwijlen, maar daar moeten we ons niet door laten verblinden. Het college heeft nog meer plannen voor de stad, zoals ontwikkeling van de stadhavens, het opknappen van de Coolsingel en het ondertunnelen van de 's-Gravendijkwal. Alles kan niet tegelijk. Je kunt een euro maar een keer uitgeven.''

Hij doelt hiermee op de hoge kosten die de gemeente moet maken met het aankopen van alle bedrijfspanden op het industrieterrein, waar de nieuwbouw van het stadion staat gepland. Dat kost volgens Harman ,,zeker'' tussen de 100 en 200 miljoen euro. (ANP)
24/12/10 13u10

Dreigt een verhaal van lange adem te worden, zeker vanwege de benarde financiele situatie van Feyenoord.
Ook de andere Nederlandse stadionscenario's worden uitgesteld (Heerenveen, Ajax,..)
Zeno2

Berichtdoor witn » vr 24 dec 2010, 14:27

Zeno2 schreef:
Code: Selecteer alles
Nieuwe Kuip onzeker

ROTTERDAM - Een nieuw stadion voor voetbalclub Feyenoord lijkt ver weg nu een collegebesluit daarover is doorgeschoven naar komende zomer. Bovendien voelt, volgens het college, een meerderheid in de gemeenteraad er wel voor om nog eens goed te kijken naar een eventuele verbouwing of herontwikkeling van het bestaande stadion.

,,Het lijkt me heel verstandig om alle financiële ins en outs nog eens goed op een rijtje te zetten, en ook de vragen die nog openstaan te beantwoorden'', zegt Tom Harman, raadslid van de grootste coalitiepartij de PvdA. Harman stelt nadrukkelijk dat herontwikkeling van De Kuip, met alle ruimte daaromheen, één van de mogelijkheden is. ,,Dat idee moeten we niet te snel van tafel vegen.''

Dat vindt ook de grootste oppositiepartij Leefbaar Rotterdam. Tegelijkertijd zegt die wel, bij monde van Ronald Buijt, dat het college bang is om knopen door te hakken. ,,Een besluit over wel of geen nieuw stadion is nu al zo vaak uitgesteld, dat het er erg op lijkt dat de burgemeester en wethouders er mee in hun maag zitten.'' Wat Leefbaar Rotterdam betreft mag er nu snel een collegevoorstel komen.

De partij is niet tegen de bouw van een nieuwe voetbaltempel, maar voelt ook wel voor verbouwing of herontwikkeling van De Kuip. ,,Die optie moet nog maar eens goed worden onderzocht.''

Het verhaal dat de staalconstructie op den duur te zwak wordt, moet wat hem betreft ook onderdeel van dat onderzoek zijn. ,,Ik heb dat verhaal wel eens gehoord, maar of die bewering nu ook goed is onderzocht, vraag ik me af'', zegt Buijt.

Harman benadrukt dat de gemeente weinig investeringsruimte heeft en dat daarom alle opties moeten worden bekeken. ,,Wie de nieuwbouwplannen heeft gezien, gaat direct kwijlen, maar daar moeten we ons niet door laten verblinden. Het college heeft nog meer plannen voor de stad, zoals ontwikkeling van de stadhavens, het opknappen van de Coolsingel en het ondertunnelen van de 's-Gravendijkwal. Alles kan niet tegelijk. Je kunt een euro maar een keer uitgeven.''

Hij doelt hiermee op de hoge kosten die de gemeente moet maken met het aankopen van alle bedrijfspanden op het industrieterrein, waar de nieuwbouw van het stadion staat gepland. Dat kost volgens Harman ,,zeker'' tussen de 100 en 200 miljoen euro. (ANP)
24/12/10 13u10

Dreigt een verhaal van lange adem te worden, zeker vanwege de benarde financiele situatie van Feyenoord.
Ook de andere Nederlandse stadionscenario's worden uitgesteld (Heerenveen, Ajax,..)

Was natuurlijk wel te verwachten. Nederlandse clubs leven al enkele jaren boven hun stand. Nu, hopelijk voor Feyenoord en voor het Nederlandse voetbal komt het stadion er wel. Zoniet lijkt het Nederlandse voetbal gedoemd te worden om af te glijden...
witn
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Buitenlandse Stadions & Arena's