Op dit moment telt het Stadion 16605 zitplaatsen en 339 VIP plaatsen
Chimaera schreef:Drie opmerkingen:
- ik weet niet of de steunberen de bovenring kunnen dragen (misschien is het dat wat nog niet afgewerkt is?). Een extra paal langs de buitenkant kan de benodigde steun bieden. Sowieso zal je extra ruimte moeten creëren voor de trappen naar de bovenring, tenzij je met externe trappenhuizen wilt werken (zoals bv. in San Siro of bij FC Twente)
- een vak (zitjes + trappen + ingang) mag maximaal 30x40 of 40x30 zitjes tellen. Bij meer dan 40 rijen moet er een extra ingang bij
- de zichtlijnen van de bovenring lijken me nogal krap
De hoofdtribune zullen ze normaliter altijd op de westzijde voorzien, vanwege de zon (namiddag, avond en vooral vanwege de tv-camera's). De kop zou ik in het nieuwe stadion aan de Brugse kant van het stadion steken, in het zuiden dus (was trouwens ook al zo in de Klokke), al kan het ook belangrijk zijn rekening te houden met hoe de bezoekers naar het stadion moeten komen.1891 schreef:Zou die koptribune niet tot het dak doorlopen? En misschien zijn behalve de hoofdtribune het wel allemaal koptribunes (zonder ring)? Al lijkt op die ene foto die tribune met ring niet echt een hoofdtribune. Dus zou de hoofdtribune aan de kant van de Blankenbergse Steenweg moeten bevinden. Voor het bezoekersvak gok ik links van de hoofdtribune, enkel gebaseerd op dat platform omheen het stadion dat links onderaan (het begin van) een uitstulping kent. Die foto komt van BZF, maar is er eigenlijk geweten hoe/waar men deze gevonden heeft? En hoe definitief deze is?
Chimaera schreef:Nog een simulatie, ik vermoed ver van definitief. Nogal wat gelijkenissen met bestaande stadions. Rechtsboven de afbeelding is het noorden geloof ik.
http://essma.eu/en/news/item/365-view-o ... lub-brugge
Chimaera schreef:Club heeft destijds gecommuniceerd dat het alle VIP-voorzieningen (circa 4.000 seats) in de hoofdtribune wilde. In combinatie met een kop-tribune zou dit echter tot een nogal asymmetrisch stadion leiden. Het aantal bezoekersplaatsen moet volgens de internationale bonden minstens 5% van de totaalcapaciteit bedragen.
Je tribune-treden (rijen) zijn nogal massief. L-profielen van circa 15 cm dikte lijken me meer dan voldoende. Ook zou ik de onderste rij van iedere ring iets breder maken.
Chimaera schreef:Stuffke zal dat ontwerp trouwens niet volgen, tenzij misschien een beetje wat de vorm van de tribunes betreft.
Veel vloeiende vormen kan je maken met de combinatie van follow-me en intersect. Maar figuren zoals een zadel (hyperbolische paraboloïde) is een ander paar mouwen in SU. Als ik dergelijke ingewikkelde structuren in Sketchup moet maken trek ik meestal een aantal lijnen/driehoeken die ik dan verzacht. Maar dat is niet de ideale manier. Ik dacht dat het simpelweg niet kon maar zie wat google oplevert: https://www.youtube.com/watch?v=IzW0eiRSYXYStuffke schreef:Kan er mij eens iemand uitleggen hoe ik sketchup een zadelvlak kan tekenen? Ik heb dit nodig voor het dak van het stadion.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast