WK-Toog

Het praatcafé van Belstadions, alle zever mag hier rechtstreeks gepost worden.

WK-Toog

Berichtdoor Westelfan » ma 02 jun 2014, 17:42

Goed, het WK-koorts voor het WK in Brazilië neemt toe, er is geen duidelijke topfavoriet om te winnen en België neemt eindelijk nog eens deel. Dat vraagt voor een nieuw topic in de Kantine van het forum.
Wat zijn jullie verwachtingen van de Belgen, gaan ze hun talent waarmaken of moeten ze aftreden met schaamrood op de wangen?
Ben trouwens ook nog wel benieuwd hoe alles gaat verlopen buiten de wedstrijden, want het WK krijgt heel wat commentaar van de bevolking.
Dus laat je mening over België, de andere poules en alles rond het WK hier maar achter. :smile:
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28

Re: WK-Toog

Berichtdoor Chimaera » wo 02 jul 2014, 10:36

De verwachtingen zijn ingelost, de Duivels staan in de kwartfinale na een fantastische match tegen de VS.

Zaterdag wordt de beleving nog groter. Kunnen we stunten tegen Messi en co en een halve finale tegen Nederland afdwingen? Stel je voor. Belgïe ontploft!
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: WK-Toog

Berichtdoor Piussi » wo 02 jul 2014, 10:50

Ik hoop het! Maar ik heb steeds gesteld dat ik pas tevreden ging zijn met de kwartfinale.. Dus ik ben een tevreden fan -yeah-
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
 
Berichten: 1148
Geregistreerd: zo 30 maart 2008, 11:22
Woonplaats: Geel

Re: WK-Toog

Berichtdoor jenske » wo 02 jul 2014, 11:15

Wat een avond/nacht!!

Nu al uitkijken naar zaterdag...
Essevee!
jenske
 
Berichten: 575
Geregistreerd: do 24 apr 2008, 16:57

Re: WK-Toog

Berichtdoor Chimaera » wo 02 jul 2014, 11:37

3 Belgen staan in het dreamteam van de 1/8e finales:
Afbeelding
En 39 doelpogingen! Het op drie na meeste sinds het WK 1966 in Engeland, na Duitsland, Oost-Duitsland en Engeland.
Afbeelding

Waar hebben jullie de matchen van de Belgen tot dusver gevolgd? Ik deels op café, bij vrienden en in het WK-dorp op 't Zand in Brugge (grootste mobiele scherm ter wereld, 100m², haarscherp, made in Limburg (Hoeselt); België-Rusland trok maar liefst 12.000 supporters).
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: WK-Toog

Berichtdoor Piussi » wo 02 jul 2014, 12:55

Momenteel enkel thuis. kwartfinale wrsk op de markt van Geel.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
 
Berichten: 1148
Geregistreerd: zo 30 maart 2008, 11:22
Woonplaats: Geel

Re: WK-Toog

Berichtdoor Shade » wo 02 jul 2014, 13:29

Bij minder weer (of laat-avondmatchen) kijk ik op café met enkele vrienden. Een café in Lier geeft vanaf de aftrap tot affluiten gratis bier + warme hapjes. -yeah-

Bij goed weer zak ik graag af naar het Lyra-stadion dat binnenkort (jammer genoeg) afgebroken zal worden. Het Lyra-stadion heeft op initiatief van enkele café-uitbaters uit de binnenstad een mooie laatste bestemming gekregen: Bar Brazil, een WK-dorp waar alle wedstrijden op groot scherm uitgzonden worden.

In Lierse binnenstad staat geen groot scherm. De stad en ordediensten merkten dat er tijdens de kwalificatiematchen al (te) veel volk in de binnenstad rondliep. Qua crowdcontrol heeft men dan voor de optie Lyra-stadion gekozen. Cafés in de binnenstad mogen wedstrijden uitzenden, maar moeten wel aan zeer strikte voorwaarden voldoen.

Ondanks de charme van het Lyra-stadion (jaja, en dat uit de mond van een Lierse-supporter ;) ) mis is ook wel een beetje het gezellige van een groot scherm op een marktplein. De Grote Markt, de Eikelstraat en het Zimmerplein zijn met de vele cafés uiteindelijk ook schitterende locaties voor co-viewing op groot scherm. De Grote Markt werd bij de heraanleg richting stadhuis zelfs iets meer afhellend gemaakt, waardoor het plein zich ideaal leent voor evenementen. Wanneer er veel volk komt opdagen voor concerten etc., krijg je lichtjes een kuip-gevoel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Shade
 
Berichten: 124
Geregistreerd: ma 01 jul 2013, 21:20
Woonplaats: 2500

Re: WK-Toog

Berichtdoor Westelfan » wo 02 jul 2014, 22:05

Ikzelf heb de matchen gevolgd in de plaatselijke cafés en volgde de wedstrijd tegen de VS op de markt in herentals.
Bij gebrek aan foto's van gisteren wegens te donker volgen er hier 2 van de wedstrijd tegen Rusland. Ondertussen is er wel al een ander scherm geplaatst, wat iets groter is.


Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het scherm gisteren al groot, maar het stelt blijkbaar niets voor in vergelijking met da van in Brugge!

Verder heb ik ook al genoten van het WK, waar al zeer veel mooie wedstrijden geweest zijn. En als de Belgen niet zouden winnen, dan wordt het toch wel de winnaar van de linkerzijde van het tornooi nu (Brazilië, Colombia, Frankrijk en Duitsland) In deze kant bevinden en bevonden zich veel sterke teams, zeker als je kijkt naar onze kant. ;)
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28

Re: WK-Toog

Berichtdoor Chimaera » di 08 jul 2014, 21:59

WAT IS ME DAT MAN! 5 goals in wat, 20 minuten? Sterk van de Duitsers, een schande voor de Braziliaanse ploeg, veel compassie met een volledig land dat nu door een hel gaat...
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: WK-Toog

Berichtdoor Piussi » wo 09 jul 2014, 07:41

Dat Duitsland nu ook maar wereldkampioen word.. De enigen die ik het gun nu :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
 
Berichten: 1148
Geregistreerd: zo 30 maart 2008, 11:22
Woonplaats: Geel

Re: WK-Toog

Berichtdoor Westelfan » wo 09 jul 2014, 23:23

Inderdaad, dat de Duitsers maar winnen. Na zo een memorabele match verdien je niet anders. Zeker als je ziet wat een triestige pot voetbal Nederland en Argentinië ervan maken. Tijdens de hele fase knock-out-fase van dit WK zijn er zo iets te veel matchen "naar men goesting"!
Maar ben wel benieuwd naar zaterdag, dan vindt de troostfinale plaats. Zouden de Brazilianen er nog iets van willen maken voor eigen volk, of is de vernedering en teleurstelling van gisteren nog altijd niet verwerkt?
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28


Keer terug naar De kantine

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten