Proximus league toog (1B)

Het praatcafé van Belstadions, alle zever mag hier rechtstreeks gepost worden.

Re: Proximus league toog (1B)

Berichtdoor Nathan Lockley » di 08 mei 2018, 16:20

Stoemper schreef:R.I.P. Lierse SK :sad:

Spijtige zaak ! Zal een fusie met lyra worden ..
Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » wo 09 mei 2018, 18:15

https://www.bruzz.be/sport/union-vannac ... 2018-05-09

en hiermee zijn alle clubs in 1B buiten KVM volgend jaar (of alle clubs van dit seizoen) in buitenlandse handen.
Professioneel voetbal is gefaald met het nieuwe systeem. 6 van de 24 clubs hebben baat bij dit systeem (of en 7de die een laatste kans krijgt in PO3), financieel is 1B erger dan vroegere tweede klasse. Sportief is het niet beter.
Maxrafc

Berichtdoor YellowRedFan » do 10 mei 2018, 01:10

Maxrafc schreef:https://www.bruzz.be/sport/union-vannacht-van-britse-gokmiljardair-tenzij-hoger-bod-2018-05-09

en hiermee zijn alle clubs in 1B buiten KVM volgend jaar (of alle clubs van dit seizoen) in buitenlandse handen.
Professioneel voetbal is gefaald met het nieuwe systeem. 6 van de 24 clubs hebben baat bij dit systeem (of en 7de die een laatste kans krijgt in PO3), financieel is 1B erger dan vroegere tweede klasse. Sportief is het niet beter.

Triestig hoe het eraan toe gaat in het Belgisch voetbal de laatste jaren.
Het is een paradijs voor buitenlandse investeerders die zwart geld willen wit wassen.
makelaars die hun spelers in de kijker willen zetten.
En academies van landen waar je nooit van gehoord hebt en of niet van wist dat ze er voetbal speelde.

Daarom ben ik blij dat mijn clubje, dat nog altijd een op en top Belgische traditieclub is zonder buitenlands geld of gefoefel.
Er nu een einde aan wil maken door Moeskroen en de KBVB voor de rechter te slepen met als doel meer transparantie te krijgen in het Belgische voetbal.
Er beter over te waken dat er geen dingen gebeuren die ons voetbal kapot maken.

Eindelijk een club die het aandurft, en het been stijf houdt ondanks de dreigementen van de KBVB en de Pro League om onze Tv gelden af te nemen.
En zelfs de woorden schrapping uit de KBVB zijn al gevallen.
Maar zo ver zal het wel niet komen.

Hoog tijd dat deze beerput eens grondig uitgemest wordt.
dat voetbal terug een volkssport wordt, een eerlijke sport waarbij de clubs geen speeltjes zijn van de rijke buitenlandse investeerders.
Maar gewoon in Belgische handen zijn, met Belgische investeerders.
En als we dan toch bezig zijn, doe er dan ook maar de verplichte 50+1% supporters/club anticipatie regel bij zoals in Duitsland het geval is.
Laten we samen terug van voetbal een feest maken voor de gewone man in de straat.
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » vr 11 mei 2018, 12:20

Dit is volgens mij helemaal geen Belgisch probleem.

Hoeveel clubs uit Engeland zijn in buitenlandse handen?

Nee, dit is een probleem van het voetbal in het algemeen. Tot in 4e provinciale is het door en door rot. Ik zag net een contract van een jonge gast bij een 2e provincialer. Om achterover van te vallen!! En die gast is dan nog geen topper!! Dat is een probleem!! GELD - GELD - GELD!!

Het enige probleem van al die investeerders is dat ze vroeg of laat hun centjes terug moeten hebben. En dan krijg je scenario's zoals die van … Lierse!
Greenboy

Berichtdoor kerelb » vr 11 mei 2018, 20:03

Greenboy schreef:Dit is volgens mij helemaal geen Belgisch probleem.

Hoeveel clubs uit Engeland zijn in buitenlandse handen?

Nee, dit is een probleem van het voetbal in het algemeen. Tot in 4e provinciale is het door en door rot. Ik zag net een contract van een jonge gast bij een 2e provincialer. Om achterover van te vallen!! En die gast is dan nog geen topper!! Dat is een probleem!! GELD - GELD - GELD!!

Het enige probleem van al die investeerders is dat ze vroeg of laat hun centjes terug moeten hebben. En dan krijg je scenario's zoals die van … Lierse!

klopt volledig imho. Indien er ooit strengere regels zouden worden ingevoerd in België voor niet-EU spelers ga je de eerste gevolgen al zien. We zijn op dit vlak nog een uitzondering in Europa door een vrij laks beleid dat toelaat om makkelijk en quasi onbeperkt niet EU spelers toe te laten.
kerelb

Berichtdoor Nathan Lockley » za 12 mei 2018, 10:36

Wat nu met lierke plezierke ? Plaats kwijt aan tubeke ? Zonde dit ..
Nathan Lockley

Berichtdoor YellowRedFan » za 12 mei 2018, 16:29

Nathan Lockley schreef:Wat nu met lierke plezierke ? Plaats kwijt aan tubeke ? Zonde dit ..

Inderdaad.

gewoon in het algemeen plaats kwijt in het Belgische voetbal zelfs.

Terug in 4e Provinciale heropstarten.
Met een Stamnummer van 4 cijfertjes ipv 2.
En een naam die in de buurt komt, maar nooit meer hetzelfde zal zijn dan de oude.
En een clublogo dat ook nooit meer hetzelfde zal zijn.
Misschien kunnen ze er een Kameel in verwerken, zodat ze er altijd aan herinnerd worden, en nooit meer dezelfde fouten maken. (zoals bij ons de YR bijvoorbeeld)
Het enige dat ze nog kunnen behouden zijn de clubkleuren.

Of ze kunnen een Beerschotje doen en gewoon een fusie aangaan met een andere club om zoveel jaar later de naam van de club die hen uit de miserie geholpen heeft gewoon terug uit de naam te schrappen.
En gewoon Sk Lierse blijven zingen alsof er nooit iets gebeurd is.

Of het stamnummer van Oosterzonen opkopen en in 1e klasse amateurs heropstarten.
maar er dan wel voor zorgen dat een club als Oosterzonen die net promotie gemaakt heeft naar 1e klasse amateurs, terug in 4e Provinciale moet herbeginnen.

wat mij betreft is de 1e optie het properste, als ze zicht dan terug kunnen vechten tot 1B of zelfs 1A dan kan je spreken van een mooi verhaal.
In alle andere opties is het een vorm van valsspelen en gaat de ziel van de club verloren.
Want ook het echte Beerschot is al jaren dood.

Of zo denk ik er toch over.
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » zo 13 mei 2018, 11:22

Dat stamnummer is totaal onbelangrijk. Het is iets dat opgeklopt wordt door de supporters! In andere landen bestaat dat zelfs niet.

Dat Lierse vroeg of laat failliet ging gaan was al lang duidelijk. Bij YR hebben ze het ook meegemaakt toen Vande wijngaert zijn centjes terug vroeg. Of Wauters bij Antwerp, (al is dat rechtgezet door Gheyssens) of noem maar op. Clubs waar weldoeners (noem het investeerders) aan de macht zijn lopen allemaal het risico dat voor te hebben.

Ik hoop dat Lierse op eigen houtje terug komen en geen andere club kapot maken, iets wat helaas in het Belgisch voetbal veel een vel te veel gebeurd. Voorbeelden genoeg denk ik!

Maar, wat me nog het meeste stoort is het feit dat Tubeke, die sportief gezien moesten degraderen, daar bij wint! Dat moest ALTIJD een club uit eerste amateur zijn die nu extra moest promoveren.
Greenboy

Berichtdoor Maxrafc » zo 13 mei 2018, 12:39

Greenboy schreef:Dat stamnummer is totaal onbelangrijk. Het is iets dat opgeklopt wordt door de supporters! In andere landen bestaat dat zelfs niet.

Dat Lierse vroeg of laat failliet ging gaan was al lang duidelijk. Bij YR hebben ze het ook meegemaakt toen Vande wijngaert zijn centjes terug vroeg. Of Wauters bij Antwerp, (al is dat rechtgezet door Gheyssens) of noem maar op. Clubs waar weldoeners (noem het investeerders) aan de macht zijn lopen allemaal het risico dat voor te hebben.

Ik hoop dat Lierse op eigen houtje terug komen en geen andere club kapot maken, iets wat helaas in het Belgisch voetbal veel een vel te veel gebeurd. Voorbeelden genoeg denk ik!

Maar, wat me nog het meeste stoort is het feit dat Tubeke, die sportief gezien moesten degraderen, daar bij wint! Dat moest ALTIJD een club uit eerste amateur zijn die nu extra moest promoveren.

Totaal niet onbelangrijk! Heel het palmares en de geschiedenis van een club hangt eraan vast. Daarmee dat KFCO Beerschot-Wilrijk ook enkel de geschiedenis van KFCO Wilrijk heeft. Het palmares van het stamnummer 13 kost €550.000,00 althans zonder intresten. Lyra heeft het hare teruggekocht omdat het bijna zonder schulden zat. Trouwens KFCO Beerschot-Wilrijk is geen fusie, het is een naamsverandering van KFCO Wilrijk, voor een fusie moeten er 2 clubs en 2 stamnummers zijn, waarvan nadien 1 overblijft (bv. KRC Genk, met het palmares van winterslag dus).

Ik vind persoonlijk dat clubs hun stamnummer zouden mogen behouden (zonder schulden, met geschiedenis en palmares) indien heroprichting in laagste regionen.
Maxrafc

Berichtdoor Greenboy » di 22 mei 2018, 16:22

Union gekocht door een Engelse miljardair.... :shock: :shock:

Nog een team dat naar 1A wil, al zal het wel niet voor volgend seizoen zijn vermoed ik. Maar het zal daar druk worden aan de top. En dan zijn RWDM en Luik nog op komst!!
Greenboy

Berichtdoor YellowRedFan » di 22 mei 2018, 19:27

Greenboy schreef:Union gekocht door een Engelse miljardair.... :shock: :shock:

Nog een team dat naar 1A wil, al zal het wel niet voor volgend seizoen zijn vermoed ik. Maar het zal daar druk worden aan de top. En dan zijn RWDM en Luik nog op komst!!

Wat voor goksites heeft die man zoal in zijn bezit?
Als het gokwebsites zijn waar voetbal bij betrokken is vind ik het niet kunnen dat die voetbalclubs in hun bezit hebben.
Maar ik heb dus geen idee wat soort goksites de man in zijn bezig heeft.
YellowRedFan

Berichtdoor Nathan Lockley » di 22 mei 2018, 21:08

Ziet er toch goed uit ? Nu nog berchem terug naar 1ste amateur krijgen en je zit met zo wat alle slapende reuzen in 1 competitie alleen racing mechelen en lyra zitten er niet bij .. of vergeet ik nog een ploeg ? Visé trouwens ook zeer sterk bezig !
Nathan Lockley

Berichtdoor Greenboy » wo 23 mei 2018, 08:43

Racing Mechelen zal nooit zo hoog nog geraken. Lyra al evenmin vrees ik.
Greenboy

Berichtdoor Nathan Lockley » wo 23 mei 2018, 11:41

Greenboy schreef:Racing Mechelen zal nooit zo hoog nog geraken. Lyra al evenmin vrees ik.

Hmmm zeg nooit nooit .. vicé moet een vb worden !
Laatst bijgewerkt door Nathan Lockley op wo 23 mei 2018, 12:10, in totaal 1 keer bewerkt
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » wo 23 mei 2018, 11:42

Greenboy schreef:Racing Mechelen zal nooit zo hoog nog geraken. Lyra al evenmin vrees ik.

Normaal ben ik tegen parasitering maar een project alla genk vind ik wel nog kunnen in een stad als lier ..
Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » wo 23 mei 2018, 11:46

YellowRedFan schreef:

Als het gokwebsites zijn waar voetbal bij betrokken is vind ik het niet kunnen dat die voetbalclubs in hun bezit hebben.

Hij was een gokker en poker speler, nadien heeft hij een gokbedrijf gehad dat verkocht is voor 1m, en heeft hij een bedrijf opgestart dat objectieve analyses maakt voor gok bedrijven, hij heeft dus geen directe macht daarop.
Maxrafc

Berichtdoor Maxrafc » wo 23 mei 2018, 11:48

Nathan Lockley schreef:

Normaal ben ik tegen parasitering maar een project alla genk vind ik wel nog kunnen in een stad als lier ..

Ik niet.
Maxrafc

Berichtdoor Nathan Lockley » wo 23 mei 2018, 12:12

Maxrafc schreef:
YellowRedFan schreef:

Hij was een gokker en poker speler, nadien heeft hij een gokbedrijf gehad dat verkocht is voor 1m, en heeft hij een bedrijf opgestart dat objectieve analyses maakt voor gok bedrijven, hij heeft dus geen directe macht daarop.

Geld heeft em wel .. Beter voor union !
Nathan Lockley

Vorige

Keer terug naar De kantine