Proximus league toog (1B)

Het praatcafé van Belstadions, alle zever mag hier rechtstreeks gepost worden.

Re: Proximus league toog (1B)

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 06 aug 2017, 11:19

Maar idd hadden beter iets zoals fc luik gepakt !
Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » zo 06 aug 2017, 12:10

Nathan Lockley schreef:Zie jij berchem 15000 man trekken ik niet ze !

dat zeg ik niet. Maar er kunnen rondgaande stadions van 8000-10000 plaatsen gebouwd worden denk ik
Maxrafc

Berichtdoor Chimaera » zo 06 aug 2017, 12:11

Maxrafc schreef:Het gaat niet om de capaciteit, het gaat om wat er in de plaats komt. Twee tribunes over elkaar en aan de ene kant een commercieel gebouw en de andere kant niets, dat gaat niet vind ik. Eerder 4 lagere tribunes dan 2 grote tribunes zonder verdere groeimogelijkheden (alleen 1 van beide doelen).
Het zal misschien moderner zijn en ingebed zitten in een multifunctioneel complex maar qua voetbalbeleving lijkt het inderdaad een achteruitgang. Quasi niets achter de doelen en door de omliggende bebouwing is er ook weinig mogelijk eens gerealiseerd. De grote tribunes zijn zoals eerder vermeld gewoon verkleinde replica's van de tribunes op het Kiel.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 06 aug 2017, 12:12

Maxrafc schreef:
Nathan Lockley schreef:Zie jij berchem 15000 man trekken ik niet ze !

dat zeg ik niet. Maar er kunnen rondgaande stadions van 8000-10000 plaatsen gebouwd worden denk ik

Lijktte veel op dat van wilrijk !
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » do 24 aug 2017, 11:59

Hoe zit het nu eigenlijk met union trekken die nog veel volk ? Want ik heb gezien dat ze in het Koning Bouwdewijn stadion spelen . Misschien is dat al een goede test om te zien hoeveel supporters ze kunnen trekken heb er eerlijk gezegt geen idee van .
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » do 24 aug 2017, 12:10

https://www.reddit.com/r/soccer/comment ... _stadiums/ ik wil hier nog altijd een dak over zien vind dat de nieuwe tribune te ver van het veld staat lijkt ook niet echt op een stadion vind ik maar als er volk op afkomt zal het wel oké zijn
Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » do 24 aug 2017, 13:22

die spelen nu al 2 jaar en ze trekken rond de 2500-3000 mensen per match.

Vergeet niet dat ze sinds 1973 niet meer in eerste klasse gespeeld hebben. Dit heeft voor hen wel een grote tegenslag gegeven in hun supportersclan. Sinds 2015 zijn ze pas terug in 2de klasse en gaat het beter en beter met de club, supporters komen opnieuw kijken. Probleem is wel dat het koning boudewijn stadion in het noorden van brussel licht terwijl union in vorst lag (ten zuiden van brussel).
Volgens mij gaat de verhoging van de capaciteit, de terugkeer naar een gerestoreerd stadion, en dit op een vrij hoog niveau sinds lang, een mooie heropstanding wordt van wat ooit de grootste club van het land was.
Maxrafc

Berichtdoor Nathan Lockley » do 24 aug 2017, 13:38

Maxrafc schreef:die spelen nu al 2 jaar en ze trekken rond de 2500-3000 mensen per match.

Vergeet niet dat ze sinds 1973 niet meer in eerste klasse gespeeld hebben. Dit heeft voor hen wel een grote tegenslag gegeven in hun supportersclan. Sinds 2015 zijn ze pas terug in 2de klasse en gaat het beter en beter met de club, supporters komen opnieuw kijken. Probleem is wel dat het koning boudewijn stadion in het noorden van brussel licht terwijl union in vorst lag (ten zuiden van brussel).
Volgens mij gaat de verhoging van de capaciteit, de terugkeer naar een gerestoreerd stadion, en dit op een vrij hoog niveau sinds lang, een mooie heropstanding wordt van wat ooit de grootste club van het land was.

Ben benieuwd!
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » do 14 dec 2017, 16:11

Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » ma 15 jan 2018, 18:38

Deze editie doet me denken aan de vorige editie, de eerste periode ging naar beerschot (vorige keer roeselare), en cercle, een van de favorieten draaide onder zijn capaciteiten. Tweede periode verdronk roeselare, beerschot nu ook.. Zou de eerste periode titel een slechte invloed hebben op de winnaar?
Maxrafc

Berichtdoor Nathan Lockley » ma 15 jan 2018, 18:42

Maxrafc schreef:Deze editie doet me denken aan de vorige editie, de eerste periode ging naar beerschot (vorige keer roeselare), en cercle, een van de favorieten draaide onder zijn capaciteiten. Tweede periode verdronk roeselare, beerschot nu ook.. Zou de eerste periode titel een slechte invloed hebben op de winnaar?

Voor mij zijn Lierse en Cercle de favoriet voor de 2de periode. Ohl gaat het niet halen denk ik . Tubeke of westerlo zakt en Knokke of Lommel promoveert
Nathan Lockley

Berichtdoor Maxrafc » ma 15 jan 2018, 18:43

En voor promotie?
Maxrafc

Berichtdoor Nathan Lockley » ma 15 jan 2018, 18:47

Maxrafc schreef:En voor promotie?

Gaat tussen Beerschot , Cercle of Lierse. Ik zie toch wel het liefst Cercle overkomen omdat Lierse en Beerschot mij niet echt liggen. De zakker uit 1ste is duidelijk Eupen Mechelen en Zulte hebben meer kwaliteit in hun kern.
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » wo 17 jan 2018, 08:23

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180117_ ... gn=seeding
Dan toch gwn terug nar het oude systeem? Of 18 ploegen in 1ste en 12 in 2de ?De clubs laten promoveren op basis van sportieve en financieele prestaties? Het zou toch al een voor uit gang zijn de afschaffing van po’s ..
Nathan Lockley

Berichtdoor Shade » vr 19 jan 2018, 14:28

Nathan Lockley schreef:
Maxrafc schreef:En voor promotie?

Gaat tussen Beerschot , Cercle of Lierse. Ik zie toch wel het liefst Cercle overkomen omdat Lierse en Beerschot mij niet echt liggen. De zakker uit 1ste is duidelijk Eupen Mechelen en Zulte hebben meer kwaliteit in hun kern.

Van mij mag Lierse over gaan.

8-)
Shade

Re: Stade Joseph Marien / Dudenpark [5.100 - RUSG - Vorst]

Berichtdoor Nathan Lockley » za 03 feb 2018, 11:24

Chimaera schreef:
Alexander schreef:Zoals ik het zie op de foto's, gaan ze een onoverdekte zittribune bouwen, achter de goal? Amai, dat is ook vrij uniek in dit land (met uitzondering van een paar vakken in het Jan Breydel- en het Kehrwegstadon).
Het lijkt om redelijk eenvoudige en niet te al te dure constructies te gaan, moest dat echt twee jaar duren om zoiets vergund te krijgen? Ik wens het hen niet toe, maar hoe ironisch zou het zijn mocht Union nu in april naar het amateurvoetbal zakken.
Je vergeet Lokeren. Al was dat net als in Eupen ergens logisch: bouw je een kleinere tribune naast een grotere, dan zou een dak het zicht op het veld vanaf die grote tribune hinderen. In het Jan Breydelstadion gaat het om meer dan een paar vakken. Naast de bochten is ook de helft van de benedenring onoverdekt.

Maar in Union gaat dus minstens drie kwart van het stadion onoverdekt zijn (want ook achter het andere doel komt een zittribune) waarvan 60% van de zitplaatsen. Dat is toch echt wel veel.

Nathan Lockley schreef:Lijkt me niet . Ik denk eerder Tubeke of Westerlo maar zeg nooit nooit eh zelfs Kv Mechelen heeft nu kans om te zakken die speelde vorig jaar nog bekan po1.
In PO3 worden de punten gehalveerd. Met de huidige stand heeft Union dan amper 2 punten voorsprong op de laatste (Tubeke). Die twee plus Westerlo zijn al mathematisch zeker van PO3, voor Roeselare moet er een mirakel gebeuren willen ze er nog aan ontsnappen.

Weet ik ze maar het is u niet dat Unoin dramatisch voetbal brengt eh .
Nathan Lockley

Berichtdoor Homer » za 03 feb 2018, 15:52

Afgelopen weekend was Union nochtans toch echt niet beter dan wat ik de laatste weken van Westerlo en Tubeke zie hoor.
Homer

Berichtdoor Nathan Lockley » za 03 feb 2018, 19:30

Homer schreef:Afgelopen weekend was Union nochtans toch echt niet beter dan wat ik de laatste weken van Westerlo en Tubeke zie hoor.

Hebbe zich nochtans wel goed versterkt we zullen wel zien wie er zakt . Ik hoop op Tubeke maar elke ploeg verdiend de kans..
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 04 feb 2018, 19:16

Homer schreef:Afgelopen weekend was Union nochtans toch echt niet beter dan wat ik de laatste weken van Westerlo en Tubeke zie hoor.

Wonnen nochtans wel tegen Wilrijk "beerschot" ;)
Nathan Lockley

Berichtdoor Homer » di 06 feb 2018, 13:20

Nathan Lockley schreef:

Wonnen nochtans wel tegen Wilrijk "beerschot" ;)

En Westerlo won met 6-0 van Lierse.
Homer

VorigeVolgende

Keer terug naar De kantine