Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor YellowRedFan » za 11 nov 2017, 14:56

domme zebra schreef:Fijn dat ze vooruit gaan bij KV Mechelen! (ondanks de slechte plaats in het klassement :roll: )
Ik vrees wel dat ze van dit stadion nooit een eenvormig ding gaan kunnen maken. Zelfs al breken ze ooit die visbokaal af voor een nieuwe tribune... Het stadion gaat er altijd wat "speciaal" uit blijven zien met die verschillend dakhoogtes enzovoort.

Schoon scheef is ook ni mis he :D
YellowRedFan

Berichtdoor ddstr » za 11 nov 2017, 16:51

ik ben blij dat ze kiezen voor een nieuwe tribune ipv een renovatie.

is er eigenlijk een datum wanneer ze beginnen met de werken?
ddstr

Berichtdoor Chimaera » za 11 nov 2017, 18:03

ddstr schreef:ik ben blij dat ze kiezen voor een nieuwe tribune ipv een renovatie.

Het is nog wachten op communicatie over de plannen maar er is wel eerder in een interview door de voorzitter al gezegd dat de hoofdtribune in 2018 tegen de vlakte gaat. Waarschijnlijk dus zo snel mogelijk na dit seizoen om dan meteen aan de nieuwe tribune te beginnen, zoals RAFC.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » za 11 nov 2017, 20:58

Chimaera schreef:
ddstr schreef:ik ben blij dat ze kiezen voor een nieuwe tribune ipv een renovatie.

Het is nog wachten op communicatie over de plannen maar er is wel eerder in een interview door de voorzitter al gezegd dat de hoofdtribune in 2018 tegen de vlakte gaat. Waarschijnlijk dus zo snel mogelijk na dit seizoen om dan meteen aan de nieuwe tribune te beginnen, zoals RAFC.

En zoals bij onze lange staantribune, waar ze toen voor uitgeweken zijn naar het stadion van Ohl omdat ze tijdens de play offs al tegen de grond ging om aan het begin van het seizoen klaar te zijn.
YellowRedFan

Berichtdoor girondin » zo 12 nov 2017, 20:51

Knap, en dan nog de bokaal kant afwerken en dag daar sluiten tot een kuip.
girondin

Berichtdoor Chimaera » zo 12 nov 2017, 20:59

Nog geen (officiële) communicatie over de plannen maar wel een nieuw abonnementenrecord voor KVM: https://www.kvmechelen.be/nieuws/2017-2 ... kvm-9-819/

De kaap van de 10.000 komt in zicht...

Het (voorlopige) gemiddelde van 12.800 toeschouwers is trouwens ook een absoluut clubrecord (heb ik gecheckt op http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm)
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 12 nov 2017, 21:19

Chimaera schreef:Nog geen (officiële) communicatie over de plannen maar wel een nieuw abonnementenrecord voor KVM: https://www.kvmechelen.be/nieuws/2017-2 ... kvm-9-819/

Het (voorlopige) gemiddelde van 12.800 toeschouwers is trouwens ook een absoluut clubrecord (heb ik gecheckt op http://www.european-football-statistics.co.uk/attn.htm)

Met dat nieuw stadion zou het wel realistisch zijn om binnen 3 jaar de kaap van de 15 000 abo’s te bereiken
Nathan Lockley

Berichtdoor Chimaera » zo 12 nov 2017, 21:36

Nathan Lockley schreef:
Chimaera schreef:Nog geen (officiële) communicatie over de plannen maar wel een nieuw abonnementenrecord voor KVM: https://www.kvmechelen.be/nieuws/2017-2 ... kvm-9-819/

Met dat nieuw stadion zou het wel realistisch zijn om binnen 3 jaar de kaap van de 15 000 abo’s te bereiken
Welk nieuw stadion? Een nieuwe hoofdtribune maar die zal de capaciteit niet (veel) meer doen stijgen. Een toename van het aantal abonnementen met 50% op 3 jaar, 67% op vier jaar en 85 à 90% op vijf jaar (2015-2016) zou wel héél straf zijn.

2013-2014: 7500
2014-2015: 7100
2015-2016: 7700?
2016-2017: 9000
2017-2018: 9800

Oké, er was inderdaad een stijging met bijna 3000 abonnees in de afgelopen drie seizoenen door de bouw van de nieuwe tribunes. Verdere verbouwingen en goede resultaten kunnen dit nog wat doen stijgen maar niet in de mate die jij vooropstelt. Ik denk dat Yellowredfan dit zal bevestigen: de groei zal op een bepaald moment vertragen en stagneren.

15000 abonnees betekent trouwens een bezetting van 96% van de 15583 plaatsen (skyboxen/business seats/genodigden/eretribune/pers inbegrepen) voor thuissupporters (op een totaal van 16672).
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 12 nov 2017, 23:17

Chimaera schreef:
Nathan Lockley schreef:

Welk nieuw stadion? Een nieuwe hoofdtribune maar die zal de capaciteit niet (veel) meer doen stijgen. Een toename van het aantal abonnementen met 50% op 3 jaar, 67% op vier jaar en 85 à 90% op vijf jaar (2015-2016) zou wel héél straf zijn.

2013-2014: 7500
2014-2015: 7100
2015-2016: 7700?
2016-2017: 9000
2017-2018: 9800

Oké, er was inderdaad een stijging met bijna 3000 abonnees in de afgelopen drie seizoenen door de bouw van de nieuwe tribunes. Verdere verbouwingen en goede resultaten kunnen dit nog wat doen stijgen maar niet in de mate die jij vooropstelt. Ik denk dat Yellowredfan dit zal bevestigen: de groei zal op een bepaald moment vertragen en stagneren.

15000 abonnees betekent trouwens een bezetting van 96% van de 15583 plaatsen (skyboxen/business seats/genodigden/eretribune/pers inbegrepen) voor thuissupporters (op een totaal van 16672).

Met goeie resultaten is dat haalbaar wrm niet eigenlijk ze halen nu al elke match 12500 toeschouwers met niet te dure abonnomente haalt ge dat binnen de 3 siezoene
Nathan Lockley

Berichtdoor ddstr » zo 12 nov 2017, 23:31

op de renders te zien gaat de nieuwe hoofdtribune toch een pak groter zijn dan de huidige.
ddstr

Berichtdoor YellowRedFan » ma 13 nov 2017, 00:31

.
Laatst bijgewerkt door YellowRedFan op ma 13 nov 2017, 18:26, in totaal 1 keer bewerkt
YellowRedFan

Berichtdoor YellowRedFan » ma 13 nov 2017, 00:36

ddstr schreef:op de renders te zien gaat de nieuwe hoofdtribune toch een pak groter zijn dan de huidige.

Misschien kan iemand hier eens berekenen of tellen hoeveel zitplaatsen die nieuwe tribune ongeveer zal hebben?
Chimaera telde alvast een rij of 12.
Nu nog weten hoeveel zitjes per rij he :D
Afgaande op de kennisgeving van de MER ivm de verbouwingen heeft de huidige hoofdtribune een 2000 tal zitplaatsen.
Dus mij lijkt de nieuwe er toch een 3000 tal of meer te gaan krijgen!?

En zie ik dat nu verkeerd, of zijn de dugouts verwerkt in de nieuwe hoofdtribune?
het lijkt alvast zo te zijn...
YellowRedFan

Berichtdoor YellowRedFan » do 16 nov 2017, 19:53

De plannen voor de nieuwe hoofdtribune die hier gepost geweest zijn, "zijn de eerste schetsen in welke richting het bestuur denkt." blijkbaar.
er kan dus nog vanalles aan veranderen blijkbaar.
Maar het zal er niet ver af zitten waarschijnlijk.
YellowRedFan

Berichtdoor YellowRedFan » vr 24 nov 2017, 18:24

Dinsdag 5 December is er een infovergadering voor de supporters waar ze de nieuwe hoofdtribune uit de doeken zullen doen, en ook alle vragen zullen beantwoorden over die nieuwe tribune, alsook over de omschakeling van Vzw naar Nv
YellowRedFan

Berichtdoor Chimaera » za 02 dec 2017, 12:25

Nieuwe investeerders voor KV Mechelen: "Nieuwe hoofdtribune en jeugdcomplex bouwen"

ZA 02/12/2017 - 10:40
KV Mechelen vormt zich om van een vzw naar een nv en trekt dus nieuwe investeerders aan. De 7 aandeelhouders stellen hun plannen deze week voor aan de supporters. "Telefoons uit Japan of China hebben we niet beantwoord", vertelt voorzitter Timmermans.

Eind oktober werden in Mechelen de eerste stappen gezet om KV Mechelen om te vormen tot een nv. "Ons budget moet de hoogte in. Alleen zo kunnen we club structureel laten groeien", vertelde Johan Timmermans.

Ondertussen is er een nieuw bestuur. Een van de nieuwe gezichten is Olivier Somers, oprichter van reclame- en marketingbedrijf Gemaco. "Ik kom sinds 2000 regelmatig naar KV Mechelen kijken. Investeren zou ik alleen in deze club doen", vertelt hij op de clubwebsite.

"Dieter Penninckx, topman van kledingbedrijf Fred & Ginger, investeert evenveel als ik. De anderen waren al betrokken bij de club." Timmermans benadrukt dat buitenlandse investeerders geen optie waren. "Telefoons uit Japan en China hebben we onbeantwoord gelaten."

"We voorzien 7 miljoen euro en willen zo snel mogelijk een nieuwe hoofdtribune en een nieuw jeugdcomplex. De plannen voor de tribune zijn klaar. We hebben ook al met de stad samengezeten. Het mag snel gaan want door het nieuwe kapitaal kunnen we onafhankelijk van de transfers een tribune neerpoten. We willen zo ook meer supporters naar het stadion lokken. We hebben een grote achterban en daar liggen heel wat mogelijkheden. Een afgewerkt stadion betekent meer inkomsten en dus meer geld om in het sportieve te steken."

"Op de lange termijn willen we het budget van KV Mechelen laten stijgen naar 20 miljoen euro. Daarom investeren we in de structuur, niet in het sportieve. Al kan er deze winter wel versterking gezocht worden als dat nodig is." Maakt de sportieve situatie investeringen op lange termijn niet moeilijk? "Neen, het kapitaal is er en we zijn dit engagement aangegaan. We zullen het plan uitvoeren."
Bron: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupi ... /1.3107015
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » za 02 dec 2017, 18:53

Nog een lang interview met onze nieuwe sterke man Olivier Somers.
Het ziet er mij een zeer bekwaam en nuchter man uit die onze club echt wel een serieuze boost kan geven!

Als alle vergunningen tijdig in orde geraken zouden ze begin April willen beginnen met de bouw van de nieuwe hoofdtribune.
indien de vergunningen niet tijdig in orde geraken zal het een volledig jaar uitgesteld worden.

Olivier Somers, de nieuwe sterke man van KV Mechelen
“Het draait niet om winst, ik wil hier twintig jaar blijven”

KV Mechelen beleeft bange dagen, maar een supporter stelt iedereen gerust. Niet Luc Bosmans, de supersub-scheids, wel Olivier Somers. De 46-jarige ondernemer uit Keerbergen is de leading man van de nieuwe investeerders en wil de club naar een hoger niveau tillen. “Maar liefst vanuit de schaduw.”

Het was bestuurslid Christian Deprez die in november 2016 met Olivier Somers op de proppen kwam. Hij paste perfect in het plaatje van de op te richten nv, en kijk: amper een jaar later is hij de nieuwe sterke man. Hoofdaandeelhouder uit een groep van zeven investeerders, die samen zo'n 7 miljoen euro in de club pompen. Aan de zijde van Johan Timmermans, als voorzitter nog altijd het gezicht van Malinwa, vertelt Somers wat hij en zijn kompanen van plan zijn. “Simpel: we brengen kapitaal in om structureel te groeien. Het is een motor die we op gang willen krijgen. Door de infrastructuur te verbeteren, krijgen we meer toeschouwers, een groter budget, betere spelers, betere resultaten en opnieuw meer toeschouwers. Zoals AA Gent dat schitterend deed. We hebben onze heritage van eind jaren 80 en daardoor een heel grote community. Plus: we zitten in een redelijk rijke regio met een actieve bedrijfswereld. We hebben enorme mogelijkheden, meer dan anderen.”

Klinkt goed. De vzw was ten dode opgeschreven?
“Met een vzw was je in een eindig straatje beland, ja, KV botste op zijn limieten. Het is echt noodzakelijk om het operationele budget te verhogen. In een meeting met de raad van bestuur toonde ik hoe het klassement van vorig seizoen quasi overeenkwam met de budgetten, dat zegt genoeg. Als je een subtopper wil zijn, moet je van 12 naar 20 miljoen. En daarvoor is infrastructuur nodig.”

Een logische vraag voor een investeerder: is het uw bedoeling om snel winst te maken?
“Neen. Voor alle duidelijkheid: dit is een verhaal voor de komende twintig jaar. Het is niet onze bedoeling om op korte termijn centen te verdienen. Er is een dividendenbeperking in de eerste vijf jaar. Alles wat binnenkomt, blijft in de club. Als we een grote uitgaande transfer doen of een schitterend jaar hebben, gaat dat geld naar de infrastructuur en de spelerskern. Plus: er is een standstill van zeven jaar, waarin niemand zijn aandelen kan verkopen. Wil nadien iemand verkopen, dan hebben de andere aandeelhouders een voorkooprecht.”

U komt uit het bedrijfsleven.
“Ik ben van opleiding ingenieur en ben op kot in Brussel begonnen met Gemaco, een bedrijf in reclame- en promotieartikelen. Door de jaren heen is dat groter geworden dan verwacht, nu zijn we in vijftien landen actief, werken we met vijfhonderd
mensen. Vorig jaar heb ik wel een deel verkocht. Nu ben ik vooral dagelijks bezig met Monus, een participatiemaatschappij waarmee ik een achttal bedrijven - vooral in de communicatiewereld, mijn habitat - help groeien. KV staat daar los van. Dit is een privé-verhaal, voor de lange termijn. De dagelijkse exploitatie is nog voor mensen als Marc Faes. Maar als investeerders proberen we mee de kar te trekken.”

U hebt het vooral over 'we'. Wat moeten we weten over de zes anderen?
“Dieter Penninckx is een vurige supporter, écht. ( grijnst) En iemand die ik uit het bedrijfsleven ken. Hij is heel druk bezig met Fred & Ginger, dat 3.000 medewerkers telt, Brantano overnam en nog grote plannen heeft. Dieter zal wat op de achtergrond blijven, omdat hij minder tijd heeft. Maar we zijn gelijkwaardige partners en hij wordt geconsulteerd. Stefaan Vanroy heb ik ook gevraagd. Hij is mijn accountant en een vriend van het eerste uur. Thierry Steemans kennen jullie al als financiële man, Guy Van Herp als voorzitter van de jeugd. En dan heb je nog Luc Leemans van Vleeswaren Luka en Eddy De Reys, die vroeger een sorteerbedrijf had. Zij gaven het bestuur vorig jaar al een kwaliteitsinjectie en wilden ook investeren. Iederéén van de vzw kon dat doen. Maar de lat lag hoog. En ik kan begrijpen dat enkele mensen die de 70 naderen, daar niet meer voor stonden te springen.”

Voor buitenlanders is geen plaats?
“De fans participeren in de nv - Gert Van Dyck en Hans Van der Biesen zetelen in de raad van bestuur - en dwongen enkele belangrijke vetorechten af. Waaronder het niet verkopen aan buitenlanders. Maar waarom zou je dat doen, als we de club zelfbedruipend kunnen maken?”

Hebben de fans ook aandelen?
“Ja. De nieuwe vzw, waaruit zij komen, brengt een bepaald bedrag in en verwerft zo een stukje aandelen. Vandaar dat de fans die rechten en veto's krijgen. Nog een voorbeeldje: stel dat je over 25 jaar zou moeten verhuizen, dan mogen we niet verder gaan dan 10 kilometer buiten de stadsgrenzen.”

Wordt u mee het gezicht van KV?
“ Goh, neen. Johan pusht dat een beetje, maar hij mag die rol zelf vertolken. Hij is gepokt en gemazeld in het voetbal, wij zijn nog bleukes. En als bedrijfsleider ben ik altijd in de luwte gebleven. Ik zou dat liefst zo houden.”

Intern bent u wel alomtegenwoordig, we horen veel positieve geluiden over uw aanpak en enthousiasme.
“Soms moet Johan me wel wat afremmen. ( grijnst) Voor mij moet het snel gaan, dat is mijn karakter. Ik probeer met heel veel passie de mensen aan te steken. En ik heb het gevoel dat iedereen mee is. Onrust is ook nergens voor nodig, want we hebben iedereen nodig. Op termijn zelfs dertig tot veertig procent méér mensen. KV Mechelen wordt een groeibedrijf.”

U nam ook de lead bij de aanwerving van de nieuwe trainer.
“Over dat soort strategische zaken, zoals ook transferbudgetten, buig ik mij, ja. Bij het ontslag van Ferrera ben ik, net als de andere investeerders, geraadpleegd. En dan heb ik veel kandidaten gesproken. Jankovic kende ik niet persoonlijk, maar ik was onder de indruk van zijn aanpak en visie, ook als mens. We hebben wel een aantal afspraken gemaakt. Toen hij hier vertrok, had hij zeven positieve punten en drie negatieve. Dus nu willen we die zeven terugzien en die drie wegwerken. Hij pikt dat heel goed op. Ik zie weer drive en, ook belangrijk, een goeie organisatie. Maar paal binnen of buiten, daar hangt het helaas ook van af.”

Uw droom is om in de zomer van 2018 al een nieuwe hoofdtribune te hebben?
“Een droom is dat niet. De plannen zijn klaar, de stad wil mee, alleen afwachten hoe snel de vergunningen volgen. Het doel is begin april beginnen te bouwen. Kan dat niet, dan schuiven we het een jaar op. Ook het jeugdcomplex willen we vernieuwen, want je hebt zes velden nodig en we hebben er maar drie. Dat gaat wat kosten, ja, die tribune alleen al twaalf miljoen. Maar waar je vroeger spelers moest verkopen om dat te financieren, is dat dankzij de kapitaalsinjectie niet meer nodig. Bandé blijft dus in de winter, honderd procent zeker.”

Opgepikt op Facebook: wat in geval van een doemscenario, degradatie?
“Ik mag Facebook niet meer lezen, hebben ze mij gezegd. ( lacht) Maar er verandert niks. Iedereen heeft zich geëngageerd. En we gaan ervan uit dat het rampscenario zich niet voordoet. Daar gaan we ook heel veel initiatief voor nemen. Wintertransfers zijn mogelijk. We kunnen ook al middelen in het sportieve steken.”

En komt er op termijn nog een extra injectie?
“Er is een virtueel commitment dat er nog een bedrag bij kan, indien echt nodig. Maar het is niet de bedoeling om elk jaar geld bij te pompen. Dat is niet gezond, dat blijft niet duren.”

Was het eigenlijk uw droom om in het voetbal te stappen?
“Niet bepaald. Ik ben al heel lang fan van KV en kom sinds begin jaren 2000 kijken, maar ik had nooit gedacht dat ik in de club zou stappen. Dit is meer een uit de hand gelopen hobby.”

Was het een optie om het alleen te doen?
“Neen, ik heb Johan in het begin gezegd: Alleen ga ik dat niet doen, ik wil een aantal mensen rond mij. Ideaal dus dat Dieter als evenwaardige partner aan boord is. Want als ik tegen een boom rijd, mag het niet gedaan zijn met KV, bij wijze van spreken. We willen hier geen mecenaat. Dat werkt elders misschien wel, maar het is geen model waar wij voor staan.”

Wat zijn uw eerste indrukken van de voetbalwereld?
“Het gaat er emotioneler aan toe dan in het
bedrijfsleven. Als het sportief goed gaat, is iedereen happy. Gaat het minder, is iedereen unhappy, zelfs al ben je bedrijfsmatig goed bezig. De perceptie keert heel snel, en dat heb ik toch wat onderschat. Ik moet me ook hoeden dat ik zelf niet te emotioneel ben want ik blijf een supporter.”

Hoe gaat uw gezin om met uw nieuwe job?
“Ik heb drie dochters: een van 16, een van 13 en nog een baby'tje. De oudste twee gaan geregeld mee kijken en vinden het fantastisch. Elke, mijn vrouw, moet er nog aan wennen. ( glimlacht) Ze heeft wel sympathie voor KV, maar ze is geen voetbaldier. Plus: ik draai momenteel driedubbele uren. ( grijnst) Het is al turbulent geweest, want het is - laat ons een kat een kat noemen - een moeilijk seizoen. Maar we geraken eruit, sowieso.”
YellowRedFan

Berichtdoor Tokkie » di 05 dec 2017, 11:27

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171205_03225546

KV Mechelen plant een investering van twaalf miljoen euro voor de bouw van een nieuw hoofdtribune en een nieuwe tribune voor mindervaliden. Het stadion van de eersteklasser werd de voorbije jaren al grondig aangepakt en deze investering kadert in derde fase van de vernieuwing.

Marc Faes, algemeen manager van KV Mechelen, geeft dinsdag duiding in Gazet Van Antwerpen. Hij legt uit dat de club door de omvorming van vzw naar nv zeven Mechelse investeerders kon aantrekken. “Het geld voor een nieuwe hoofdtribune is er, we hopen dan ook na het seizoen te kunnen starten met de bouw. Op een drietal maanden hopen we de werken afgerond te hebben, zodat de spelers volgend seizoen voor een nieuwe hoofdtribune spelen”, zo zegt hij.

Mechelen wil de aanvraag voor de bouwvergunning half december indienen bij de stad. “Het Milieueffectenrapport vormt in ieder geval geen struikelblok”, benadrukt Faes. “Dat werd bij de bouw van de vorige tribunes goedgekeurd voor een stadion met een capaciteit van 18.500 plaatsen, maar wij zullen niet hoger gaan dan 16.750 plaatsen.”

Tussen het gebouw waar momenteel de fitness huist en het bezoekersvak komt er ook een nieuwe tribune voor mensen met een beperking. “Deze zal plaats bieden aan 32 rolstoelen en zo’n veertig begeleiders. Ze zal zowel gebruikt worden door thuissupporters als door fans van het bezoekende team”, legt Faes uit. Dinsdagavond geeft Mechelen meer uitleg bij het project tijdens een infovergadering voor supporters.
Tokkie

Berichtdoor Chimaera » di 05 dec 2017, 14:31

Een deel van de 10 miljoen euro die KV Mechelen ontvangt voor de transfer volgende zomer van Bandé naar Ajax "wordt geïnvesteerd in de infrastructuur".
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » di 05 dec 2017, 17:25

We zullen vanavond wel zien he, de officiele plannen...
Waarschijnlijk gewoon diezelfde afbeeldingen als diegene die hier al eens verschenen zijn!
YellowRedFan

Berichtdoor ddstr » di 05 dec 2017, 17:42

wel mooi meegenomen dat transfergeld.
ddstr

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen