Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » wo 03 okt 2018, 14:27

NjitS schreef:Wat met opvalt als ik naar de 'cam' kijk is dat het rechtse cameraplatform voor de dubbele deur hangt die toegang geeft tot de tribune.
Constructiefoutje?
Nu je het zegt. En dat zal waarschijnlijk bij het linkse platform net zo zijn. Ik weet niet of die camera's exact daar gepositioneerd moeten zijn (16-meterlijn) of ze een metertje naar het midden mogen opschuiven. Indien niet zitten ze met een probleem... Dan moeten ze desnoods dat cameraplatform maar iets minder laag ophangen.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » wo 03 okt 2018, 20:33

Chimaera schreef:
NjitS schreef:Wat met opvalt als ik naar de 'cam' kijk is dat het rechtse cameraplatform voor de dubbele deur hangt die toegang geeft tot de tribune.
Constructiefoutje?
Nu je het zegt. En dat zal waarschijnlijk bij het linkse platform net zo zijn. Ik weet niet of die camera's exact daar gepositioneerd moeten zijn (16-meterlijn) of ze een metertje naar het midden mogen opschuiven. Indien niet zitten ze met een probleem... Dan moeten ze desnoods dat cameraplatform maar iets minder laag ophangen.

Cameraplatform hangt hoog genoeg hoor, je kan nog perfect alles zien vanuit de skyboxen, zelfs als je rechtstaat heb je nog een heel deel raam boven je hoofd vrij om door te kijken.
De deuren gaan trouwens naar binnen open, dus ook daar geen probleem.
Het ziet er niet echt mooi uit, maar het is geen constructiefout :razz:
Het heeft wel altijd zo in de plannen gestaan dat die platformen daar gingen komen (zie foto).

Afbeelding

Openen in nieuw tabblad om de foto volledig te zien!
YellowRedFan

Berichtdoor YellowRedFan » wo 03 okt 2018, 20:51

Op deze foto's kan je zien dat de platformen hoog genoeg hangen.
En nog wat andere foto's ivm de werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren tijdens de eerste keer dat de nieuwe tribune open was al serieus veel klachten dat het dak niet ver genoeg zou komen bij de nieuwe hoofdtribune waardoor de helft van de tribune gewoon nat was.
Waarschijnlijk was het gewoon toeval dat de wind toen heel slecht stond.
uiteraard gaan de eerste rijen af en toe wel eens nat worden, logisch met zo'n hoog dak (tegenover vroeger een pak hoger in ieder geval)
maar tot rij 8 mensen die de regen op zich kregen...
Vandaag heeft Paul wat info gekregen ivm het dak, het dak zou 6 meter voorbij de eerste rij stoeltjes uitsteken, wat toch niet weinig is denk ik persoonlijk!?
geen idee hoeveel dat in andere stadions is.

Paul is dan ook even foto's gaan nemen van het dak, en hoe ver het uitsteekt, bij deze een voorbeeldje.

Afbeelding
YellowRedFan

Berichtdoor Chimaera » do 04 okt 2018, 13:50

De tribune is niet helemaal symmetrisch en daardoor hangt alleen het rechterplatform voor een deur. Kan best dat je er perfect onderdoor kan zonder je hoofd te stoten. Wat de lengte van het dak betreft: die ziet er echt wel goed uit. Om in alle omstandigheden helemaal droog te zitten moet het extreem ver uitsteken. Als je een imaginaire lijn loodrecht naar boven trekt vanaf de eerste rij, vervolgens die lijn 15° laat "vallen" in de richting van het veld en je dak komt daar voorbij zit je met "moderate protection" op de eerste rijen. Ik ben zeker dat ik dat plannetje hier al eens ergens geplaatst heb.

Wat betreft de akoestiek zal de bouw van de nieuwe hoofdtribune er inderdaad voor zorgen dat het geluid komende van de andere tribunes minder ontsnapt en wordt teruggekaatst.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » do 11 okt 2018, 11:09

Zoals te zien op de live-foto https://goo.gl/6Tmzut en de laatste fotospecial https://www.kvmechelen.be/nieuws/2018-2 ... ek-update/ komt de afwerking steeds dichter bij. Het dak is bijna klaar, ook over de bochten, ik kijk nu vooral uit naar de afwerking van de corner seats want daar is nog veel werk en het is een heuse puzzel op die kleine, grotendeels verticale ruimte tussen de nieuwe hoofdtribune en de trappen.

De kans is groot dat ik volgend weekend trouwens eens een kijkje ga nemen (KV Mechelen - Beerschot Wilrijk).
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor ddstr » do 11 okt 2018, 15:49

ik twijfel eraan dat mechelen dit jaar nog mag promoveren na wat er zich de laatste dagen heeft afgespeeld
ddstr

Berichtdoor Maxrafc » do 11 okt 2018, 16:05

ddstr schreef:ik twijfel eraan dat mechelen dit jaar nog mag promoveren na wat er zich de laatste dagen heeft afgespeeld

Als het zo zit, mogen ze zich de grootste club van de amateurklassen noemen. En terecht. No sorry. (en dat geldt voor elke club die zo'n praktijken hanteert)
Maxrafc

Berichtdoor YellowRedFan » do 11 okt 2018, 19:39

Het zijn individuen die dit soort zaken regelde achter de rug van (de rest) van het bestuur.
Deze personen moeten dus zwaar bestraft worden, en niet de club en zijn supporters die er niets mee te maken hebben.
Het kan trouwens nog heel lang duren voor er hier effectief uitspraken over gedaan worden.

Chimaera, Als die wedstrijd al door gaat natuurlijk he! want die van dit weekend zijn in elk geval al allemaal uitgesteld.

Moesten ze de club willen straffen dan zou de zwaarste straf schrapping kunnen zijn, maar dat kan alleen als minstens 50% van het bestuur weet had van deze praktijken, en gelukkig is dat dus zeker niet het geval, ons bestuur bestaat uit 12 mensen.

Andere straf kan zijn dat we verplicht moeten degraderen, maar dat zou dan blijkbaar maar 1 klasse lager zijn heb ik horen zeggen, indien we promoveren naar 1A zouden ze ons mits een negatieve uitspraak dus moeten terugzetten naar 1B.

Maar ik ga me er niet teveel over uitspreken, ik weet er namelijk veel te weinig van.
Maar dit mag je absoluut niemand toewensen, zeker de supporters die de club al eens moeten redden hebben niet.
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » za 13 okt 2018, 08:57

Als YR KV hier ongestraft uitkomt, kan je evengoed stoppen met voetballen. Want dan worden matchfixing gewoon toegelaten. Je moet alleen zorgen dat het dan niet door het volledige bestuur georganiseerd wordt. En neen, ik heb absoluut geen leedvermaak. Die mannen met geld denken echt dat ze alles kunnen komen en er dan nog mee wegkomen ook! Ronduit triestig...
Greenboy

Berichtdoor YellowRedFan » za 13 okt 2018, 21:44

Greenboy schreef:Als YR KV hier ongestraft uitkomt, kan je evengoed stoppen met voetballen. Want dan worden matchfixing gewoon toegelaten. Je moet alleen zorgen dat het dan niet door het volledige bestuur georganiseerd wordt. En neen, ik heb absoluut geen leedvermaak. Die mannen met geld denken echt dat ze alles kunnen komen en er dan nog mee wegkomen ook! Ronduit triestig...

Die mannen en makelaars moeten zwaar bestraft worden, maar als je de club bestraft, dan bestraf je meer dan 15.000 onschuldige mensen.
dat is ook niet echt een oplossing.
ze moeten heel die makelaars stal eens goed uitmesten.

En uiteindelijk hebben ze toch echt heel slecht omgekocht he, we zijn gedegradeerd :mrgreen: :lol:
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » zo 14 okt 2018, 09:14

Dus omdat een club veel supporters heeft, mogen ze wedstrijden ongestraft omkopen? Een beetje kort door de bocht niet? Jullie zijn te kakken gezet door een (deel) van het bestuur. Namelijk deze met centjes. Die denken dat je met geld alles kan regelen....

Maar goed, we zullen het gerecht hun werk laten doen. In de zaak Ye is Lierse eigenlijk ook nooit gestraft!!
Greenboy

Berichtdoor El Molinon » zo 14 okt 2018, 11:20

In de zaak Ye is Lierse eigenlijk ook nooit gestraft!!

Standard ook niet in de Bellemans-affaire ...

Als de meerderheid van het bestuur op de hoogte was, dan kan zelfs schrapping volgen.

En als slechts een minderheid op de hoogte was, dan helemaal niets ... ?

Wanneer ga je dan ooit degraderen als club?

En als KVM moest promoveren dit jaar, zouden ze dan volgend jaar terug moeten naar 1B of 1Am?

Kan iemand daar uitsluitsel over geven?
El Molinon

Berichtdoor YellowRedFan » zo 14 okt 2018, 15:21

El Molinon schreef:
In de zaak Ye is Lierse eigenlijk ook nooit gestraft!!

Standard ook niet in de Bellemans-affaire ...

Als de meerderheid van het bestuur op de hoogte was, dan kan zelfs schrapping volgen.

En als slechts een minderheid op de hoogte was, dan helemaal niets ... ?

Wanneer ga je dan ooit degraderen als club?

En als KVM moest promoveren dit jaar, zouden ze dan volgend jaar terug moeten naar 1B of 1Am?

Kan iemand daar uitsluitsel over geven?

Indien er iets bewezen wordt, en als de club er iets mee te maken heeft zakken ze 1 reeks.
Maar dat kan pas vanaf de moment dat er een uitspraak gebeurd is bij het gerecht.
Dus als we daartegen in 1A zitten, zakken we normaal terug naar 1B volgens de regels van den bond.
naart schijnt he, maarja, den bond durft al wel eens met de klak naar hun eigen regels smijten he.
YellowRedFan

Berichtdoor bnvnrdt » ma 15 okt 2018, 08:58

YellowRedFan schreef:Indien er iets bewezen wordt, en als de club er iets mee te maken heeft zakken ze 1 reeks.
Maar dat kan pas vanaf de moment dat er een uitspraak gebeurd is bij het gerecht.
Dus als we daartegen in 1A zitten, zakken we normaal terug naar 1B volgens de regels van den bond.
naart schijnt he, maarja, den bond durft al wel eens met de klak naar hun eigen regels smijten he.

Ik denk dat Timmermans het toch allemaal wat te rooskleurig ziet. Je kan als club nu echt niet stellen dat de 'club van niets wist', het gaat hier over effectieve bestuursleden. Indien een club slachtoffer is, zoals in de zaak Ye bij Lierse waar trainer en spelers door een derde partij werden omgekocht, dan kan men mild zijn voor de club in kwestie. Maar in dit geval, gaat het over 3 bestuursleden die via een makelaar een andere club benaderen om den boel te saboteren (Beveren) en zelfs een scheidsrechter inzetten om rechtstreekse concurrent Eupen te benadelen. Je kan hier nooit de club onbestraft laten, of je zet de deur wagenwijd open voor matchfixing. Beerschot in 81 is ook gestraft en daar hadden ze geen harde bewijzen, Geel is ook in 2006 verplicht gedragadeert op basis van 'poging tot'. Zowel KV als Beveren moeten dus zwaar gestraft worden, in mijn ogen zwaarder dan twee voornoemde gevallen. En volgens de reglementen kan dat gaan tot schrapping (als de helft van het bestuur er van af wist, moeten ze er nog niet aan deelgenomen hebben maar gewoon op de hoogte zijn is voldoende, dan is het van dat). Ik hoop vooral dat de onderste steen bovengehaald wordt. Bijvoorbeeld ook de wedstrijd Cercle - KV, die in 4 minuten van 2-0 naar 2-3 ging met een strafschop, rode kaart en offside goal allemaal in die 4 minuten, waarna uitgerekend Waasland-Beveren gered was, en Vertenten was de scheidsrechter... En als alles zou uitkomen, moet misschien half eerste klasse degraderen, maar ze moeten doen wat nodig is om de sport een beetje 'cleaner' proberen te maken.
bnvnrdt

Berichtdoor Chimaera » ma 15 okt 2018, 16:12

Ik heb ook te doen met de Kakkers (de supporters vooral dan) maar dit mag echt niet onbestraft blijven. Het bondsreglement is daar duidelijk over en ik vind dat niet meer dan logisch. Bovendien lijkt het nu alsof de stal uitgemest wordt door de schaal van het onderzoek maar niets is minder waar. Men heeft even het deksel van de beerput gelicht en vervolgens weer gesloten. Ter illustratie: Karl Dhondt, als Belg UEFA-secretaris fraudebestrijding, heeft een tijd terug een dossier opgemaakt over Tim Pots, die nu de grote man is binnen de VAR... Daar is niets mee gebeurd. We weten nog niet half wat er allemaal onder de radar blijft qua matchfixing en dergelijke. Want dat vind ik eerlijk gezegd het ergste aspect van het hele onderzoek van vorige week want het haalt de geloofwaardigheid van het voetbal volledig onderuit...
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » di 16 okt 2018, 00:58

Het is natuurlijk ook allemaal nog niet duidelijk in hoeverre onze bestuursleden meegegaan zijn in het verhaal van de fixing he.
Voor hetzelfde geld zijn ze er niet op ingegaan en worden ze gewoon vast gehouden omdat ze hun meldplicht niet zijn nagekomen.
1 van de 3 is trouwens al vrijgelaten onder voorwaarden en de andere zou vooral in de problemen zitten voor het witwassen van geld samen met de makelaars.
Alleen Somers, die nog steeds vast zit zou eventueel meer kunnen weten over die omkoping denk ik dan...
Maar blijkbaar volgens bepaalde bronnen, zou de bewijslast tegen Kvm(de bestuursleden) ivm de omkoping toch heel miniem zijn.
het is hen vooral te doen om de makelaars en veel is gebaseerd op vermoedens zonder bewijzen.

Maarja, morgen(ondertussen vandaag al) weten we waarschijnlijk meer he.
YellowRedFan

Berichtdoor bnvnrdt » di 16 okt 2018, 14:13

YellowRedFan schreef:Het is natuurlijk ook allemaal nog niet duidelijk in hoeverre onze bestuursleden meegegaan zijn in het verhaal van de fixing he.
Voor hetzelfde geld zijn ze er niet op ingegaan en worden ze gewoon vast gehouden omdat ze hun meldplicht niet zijn nagekomen.
1 van de 3 is trouwens al vrijgelaten onder voorwaarden en de andere zou vooral in de problemen zitten voor het witwassen van geld samen met de makelaars.
Alleen Somers, die nog steeds vast zit zou eventueel meer kunnen weten over die omkoping denk ik dan...
Maar blijkbaar volgens bepaalde bronnen, zou de bewijslast tegen Kvm(de bestuursleden) ivm de omkoping toch heel miniem zijn.
het is hen vooral te doen om de makelaars en veel is gebaseerd op vermoedens zonder bewijzen.

Maarja, morgen(ondertussen vandaag al) weten we waarschijnlijk meer he.

Ik denk dat het (overgebleven) bestuur niet eerlijk is naar zijn fans toe. Want als ze bewijslast hebben tegen een bestuurslid, dan is dat per definitie bewijslast tegen de club. Ze gaan Somers en Steemans ook echt niet vasthouden omdat ze het niet gemeld hebben. Thomas Troch is ook in verdenking gesteld voor het 'niet melden, hij is wel vrij onder voorwaarden. Dat zij nu al een week achter tralies zitten, is een teken aan de wand, een teken dat ze echt wel bewijslast hebben, anders hadden zij ook na maximum 48 uur moeten vrijgelaten worden, eventueel onder voorwaarden. Feit is dat ze (parket) Veljkovic hebben afgeluisterd sinds eind 2017, omwille van de dubieuze degradatiestrijd van een jaar eerder. Elk telefoontje tussen KV en Veljkovic staat op tape... Het is erg voor de fans, maar ik vind wel dat de club eens eerlijk moet gaan zijn met jullie. Dat ze niet veel weten, ok, maar zeg dan gewoon dat je het onderzoek afwacht ipv valse beloftes te doen over de toekomst van de club, waarvan je zelf niet weet of je ze zal kunnen waarmaken.
bnvnrdt

Berichtdoor Greenboy » di 16 okt 2018, 17:33

Stel, en ik zeg wel stel dat YRKV 2 keer betrokken (tegen Beveren en tegen C. Brugge) is bij matchfixing, worden ze dan 2 keer gestraft? Of kan dat niet!
Greenboy

Berichtdoor YellowRedFan » di 16 okt 2018, 20:35

Greenboy schreef:Stel, en ik zeg wel stel dat YRKV 2 keer betrokken (tegen Beveren en tegen C. Brugge) is bij matchfixing, worden ze dan 2 keer gestraft? Of kan dat niet!

Wat kunnen wij dan verkeerd gedaan hebben in de wedstrijd tegen Cercle als ik vragen mag?
Wij hebben die wedstrijd gewoon onze plicht gedaan, en ze gewonnen.
We stonden op de 9e plaats op die moment, dus voor ons was het seizoen al gedaan.
De enige die baat had bij een overwinning van ons was Waasland Beveren, die zouden degraderen indien Cercle won.

Dus ik zou eerder kijken naar de scheidsrechter en Waasland Beveren bij die wedstrijd.

Trouwens een jaar eerder won Cercle met 3-2 van Mechelen na 0-2 achter gestaan te hebben, zij scoorde ook al hun goals op het einde van de wedstrijd.

Wat betreft de omkoping waarvoor de bestuursleden van kvm vast zitten, ze pleiten blijkbaar allemaal onschuldig, wat toch wil zeggen dat er niet al te veel bewijzen zullen zijn tegen hun.
In tegenstelling tot vertenten, die pleit procedurefouten, dat is zo goed als schuld bekennen...

Maar we zullen wel zien hoe het afloopt.

Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, weet je wel...
De Media denkt daar uiteraard anders over, want die zijn Mechelen uiteraard al dagen aan een stuk aan het veroordelen zonder bewijzen, en zonder dat er een uitspraak is geweest.
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » wo 17 okt 2018, 08:29

Daarom dat ik duidelijk 'stel' zeg

Maar je kan evengoed aan matchfixing doen door een wedstrijd te willen winnen. Maar goed, je hebt wel gelijk dat er op dit moment nog niets bewezen is. Maar dat er stront aan de knikker is, is toch al wel duidelijk.

En dat het onderzoek nog heel lang zal duren, is ook al wel duidelijk. Een uitspraak in 2020? Zal al rap moeten gaan met de snelheid van ons gerecht vrees ik!
Greenboy

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen