Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » vr 09 nov 2018, 15:52

Als ik zo even naar de satellietfoto kijk lijkt het probleem mij niet te liggen bij de huizen in de Kleine Nieuwedijkstraat maar enkel bij de de bijgebouwen van het kerkhof (recht tegenover de tribune), de twee knikken in de Ziekebeemdenstraat en de nabijheid van de graven in de zuidwestelijke hoek van het kerkhof. Vooral dit laatste is het voornaamste knelpunt. Er is daar écht geen plaats en bovendien lijkt het mij uitgesloten om funderingen te steken vlak naast graven...

De enige optie daar lijkt mij ook een tribune die net als de andere drie gebogen is. Het hoogste punt zou dan aan de kant van de hoofdtribune zijn. Het nut van een tunnel kan dan zijn om toch iets van esplanade rond het stadion te hebben daar + nog een passage voor voetgangers en fietsers die niet in het stadion moeten zijn.

Het zou wel een vrij korte tunnel zijn want je hebt van beide kanten toch al een bepaalde afstand nodig alvorens je genoeg diepte bereikt (en dus genoeg doorgangshoogte).

Het is een boeiende oefening die ik - als ik er tijd voor vind - wel eens kan proberen te maken.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor mikdev94 » za 10 nov 2018, 18:06

Kan iemand mij uitleggen waarom de stoeltjes op de nieuwe hoofdtribune niet rood en geel zijn(zoals op de renders) maar enkel rood? Past minder goed bij de andere tribunes hierdoor.
mikdev94

Berichtdoor Chimaera » za 10 nov 2018, 21:11

De reden lijkt mij voor een groot stuk de kostprijs. Men heeft gekozen voor comfortabelere zitjes met kussens en het logo van KV Mechelen. Op die manier past het dan wel weer bij de andere tribunes want het sluit aan bij de exclusief rode stoelen met clublogo in de Telenet-tribune en de skyboxen van de hoofdtribune: gewone zitplaatsen gemengd rood en geel, alle duurdere zitplaatsen met rode "padding" en clublogo.

Zeker ben ik niet maar ik kan me voorstellen dat het ook duurder zou zijn geweest om twee types van die luxe-stoelen met geborduurd logo te laten maken, een deel rode en een deel gele.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor YellowRedFan » ma 12 nov 2018, 02:13

Chimaera schreef:De reden lijkt mij voor een groot stuk de kostprijs. Men heeft gekozen voor comfortabelere zitjes met kussens en het logo van KV Mechelen. Op die manier past het dan wel weer bij de andere tribunes want het sluit aan bij de exclusief rode stoelen met clublogo in de Telenet-tribune en de skyboxen van de hoofdtribune: gewone zitplaatsen gemengd rood en geel, alle duurdere zitplaatsen met rode "padding" en clublogo.

Zeker ben ik niet maar ik kan me voorstellen dat het ook duurder zou zijn geweest om twee types van die luxe-stoelen met geborduurd logo te laten maken, een deel rode en een deel gele.

Gele lederen stoeltjes zouden volgens mij ook veel te snel en zichtbaar vuil worden, waarschijnlijk zelfs zeer snel permanent zichtbaar vuil.
Op rood valt zoiets minder op natuurlijk.
lijkt mij ook een aanvaardbare reden te zijn om alles in het rood te nemen.
YellowRedFan

Berichtdoor mikdev94 » ma 12 nov 2018, 17:48

Bedankt voor de duiding! Vind het overigens ook jammer dat ze die tribune 3 schuinlopend gebouwd hebben en niet gewoon recht. Ben benieuwd als ze de visbokaal gaan afbreken hoe ze die nieuwe tribune achter de goal dan mooi gaan laten aansluiten bij tribune 3 en de hoofdtribune. Wat er is toch een serieus verschil in dakhoogte tussen die 2 tribunes.
mikdev94

Berichtdoor YellowRedFan » ma 12 nov 2018, 19:12

mikdev94 schreef:Bedankt voor de duiding! Vind het overigens ook jammer dat ze die tribune 3 schuinlopend gebouwd hebben en niet gewoon recht. Ben benieuwd als ze de visbokaal gaan afbreken hoe ze die nieuwe tribune achter de goal dan mooi gaan laten aansluiten bij tribune 3 en de hoofdtribune. Wat er is toch een serieus verschil in dakhoogte tussen die 2 tribunes.

Tribune 3 moest zo gebouwd worden wegens een combinatie van plaatsgebrek en een klagende achterbuur met zonnepanelen.
De tribune kon daar sowieso niet zo ver naar achteren gebouwd worden, en ook mocht ze de man zijn zon niet wegnemen.
Uiteindelijk is de man vlak na de bouw van die tribune verhuisd.
De kant van het kerkhof tussen hoofdtribune en tribune zal sowieso ook gebogen moeten zijn of deftig aan te sluiten aan beide tribunes.
En ook zal het aan de kant van het bezoekersvak zeer smal moeten worden wegens een straat die er vlak achter loopt en dus voor plaatsgebrek zorgt.
Tenzij er effectief toegestaan wordt om over de baan te bouwen of een tunnel te maken of wat dan ook.
Maar anders zal het een zeer rare tribune worden, eigelijk zou het dan een kleinere kopie van tribune 3 moeten worden om op die plaats gebouwd te kunnen worden.
YellowRedFan

Berichtdoor Chimaera » do 29 nov 2018, 12:58

Alweer drie weken geleden sinds de laatste "week-update". Intussen merk ik op het live-beeld dat ramen, deuren en gevelelementen zijn geplaatst op alle verdiepingen van de "administratieve hoek" (links op de foto/van de tribune, tussen hoofdtribune en fitness) en in de bocht met de corner-seats. Ook de glazen balustrades zijn bijna allemaal geplaatst voor de corner-seats. De definitieve afwerking komt dus echt wel dichtbij nu, het is een zaak van nog wat details en kleine afwerkingen aan de buitenkant, meubilair en binneninrichting. Misschien ook hier en daar nog omgevingsaanleg, daar hebben we geen zicht op zonder nieuwe fotospecial.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » za 15 dec 2018, 12:14

De plastic bucket seats in de dugout zijn vervangen door comfortabele zetels (foto van de laatste thuismatch anderhalve week geleden in de beker tegen Lokeren). Op foto's van de verbouwingen is het helaas lang wachten en ook het webcambeeld verandert niet meer.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen