De Leunen [10.022 - ASV Geel]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: De Leunen [10.022 - ASV Geel]

Berichtdoor Piussi » za 08 aug 2015, 17:12

Geen foto's van mij deze keer maar van de officiele facebook pagina van ASV Geel

Afbeelding
de text vormt Tormans naar de sponsor dus.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » zo 09 aug 2015, 17:01

Weer enkele foto's van mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » zo 09 aug 2015, 17:05

811 (of 812 de meningen verschillen precies) zitplaatsen en als die uitverkocht zijn worden er nog 400 staanplaatsen voor de tribune gebruikt.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 08:17

Afbeelding

En zo zijn de eerste werken gedaan. Nu wachten op een bouwvergunning denk ik :)
foto komt vanop de facebook pagina van ASV Geel
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor liersefan1994 » di 11 aug 2015, 08:24

Piussi schreef:Afbeelding

Ik neem aan dat Tormans de zitjes heeft betaald? :D

btw, wordt dat dak van het bezoekersvak langer gemaakt?
liersefan1994

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 17:45

liersefan1994 schreef:
Piussi schreef:Afbeelding

Ik neem aan dat Tormans de zitjes heeft betaald? :D

btw, wordt dat dak van het bezoekersvak langer gemaakt?

Hoofdsponsor en ik vermoed inderdaad dat de stoeltjes ook door het bedrijf/Tormans betaald zijn.
Ik heb van 1 van de vrijwilligers die de stoeltjes geplaatst heeft gehoord dat er een bestelling geplaatst is voor verlenging van het dak. Maar officieel weet ik daar niet onmiddelijk iets van.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 18:25

Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Chimaera » di 11 aug 2015, 19:56

In die video wordt gesproken over een uitbreiding tot 16.000 zitplaatsen. Is dat niet wat overdreven? Buiten de "G5" zijn maar een handvol clubs in staat om dat op regelmatige basis te vullen.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Greenboy » di 11 aug 2015, 20:02

Ik vrees voor een kerkhof in tweede klasse na afloop van dit seizoen. Denken ze bij Geel nu echt dat ze kans maken op de eerste klasse B??
Ze kunnen misschien daarna nog een keertje failliet gaan, een ander team overnemen en 'hun' ploeg 'allen samen' terug Geel noemen...

Pervers, net zoals ze deden bij Beer(put)schot!
Greenboy

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 20:07

Greenboy schreef:Ik vrees voor een kerkhof in tweede klasse na afloop van dit seizoen. Denken ze bij Geel nu echt dat ze kans maken op de eerste klasse B??
Ze kunnen misschien daarna nog een keertje failliet gaan, een ander team overnemen en 'hun' ploeg 'allen samen' terug Geel noemen...

Excuseer maar Meerhout is indertijd zelf op Geel komen spelen van het bestuur van Geel zijn er amper mensen overgebleven. Weinig overname geweest. En waarom zou Geel geen kans maken om in die B reeks te komen? Wat zou Geel minder hebben dan pakweg Tubeke?
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 20:08

Chimaera schreef:In die video wordt gesproken over een uitbreiding tot 16.000 zitplaatsen. Is dat niet wat overdreven? Buiten de "G5" zijn maar een handvol clubs in staat om dat op regelmatige basis te vullen.

Grootspraak.. Maar als ik goed kon volgen spraken ze zelf toch als het sportief zou nodig blijken om uit te breiden naar dat aantal.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Greenboy » di 11 aug 2015, 20:39

Piussi schreef:
Greenboy schreef:Ik vrees voor een kerkhof in tweede klasse na afloop van dit seizoen. Denken ze bij Geel nu echt dat ze kans maken op de eerste klasse B??

Excuseer maar Meerhout is indertijd zelf op Geel komen spelen van het bestuur van Geel zijn er amper mensen overgebleven. Weinig overname geweest. En waarom zou Geel geen kans maken om in die B reeks te komen? Wat zou Geel minder hebben dan pakweg Tubeke?

Absoluut niets!! Liever zelfs Geel dan Tubeke uiteraard. Maar, je kan toch moeilijk ontkennen dat Geel al eens een keertje failliet is geweest en nu terug in tweede speelt, met een ander stamnummer (dat van Meerhout, of was het Mol-Meerhout, of zelfs nog een ploeg meer, al weet ik dat niet meer) en weer de ambitie heeft om veel geld uit te geven....
Greenboy

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 21:11

Enkel en alleen het stamnummer van Verbroedering Meerhout. En zoals tegenwoordig stamnummers verkocht worden hebben die toch geen waarde meer.. maar goed over die ambitie kan veel gezegd worden maar ze zeggen zelf dat ze investeerders nodig hebben dus dat geld komt er of niet en dan geven ze het niet uit ook.. In Geel worden er geen dure voetballers gekocht zoals vroeger. En zoals je nu op Antwerpen ziet.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Chimaera » di 11 aug 2015, 21:33

Piussi schreef:Enkel en alleen het stamnummer van Verbroedering Meerhout. En zoals tegenwoordig stamnummers verkocht worden hebben die toch geen waarde meer.. maar goed over die ambitie kan veel gezegd worden maar ze zeggen zelf dat ze investeerders nodig hebben dus dat geld komt er of niet en dan geven ze het niet uit ook.. In Geel worden er geen dure voetballers gekocht zoals vroeger. En zoals je nu op Antwerpen ziet.
Stamnummer 395 of 2169, oké, daar kan ik je in volgen. Maar 1, 3, 4, 7 enz. geef je toch niet zomaar op. Die meeste van die oudste stamnummers zitten ook nog bij de originele clubs.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Piussi » di 11 aug 2015, 22:00

Chimaera schreef:
Piussi schreef:Enkel en alleen het stamnummer van Verbroedering Meerhout. En zoals tegenwoordig stamnummers verkocht worden hebben die toch geen waarde meer.. maar goed over die ambitie kan veel gezegd worden maar ze zeggen zelf dat ze investeerders nodig hebben dus dat geld komt er of niet en dan geven ze het niet uit ook.. In Geel worden er geen dure voetballers gekocht zoals vroeger. En zoals je nu op Antwerpen ziet.
Stamnummer 395 of 2169, oké, daar kan ik je in volgen. Maar 1, 3, 7 enz. geef je toch niet zomaar op. Die meeste van die oudste stamnummers zitten ook nog bij de originele clubs.

Mja akkoord.. maar goed ik vind nog steeds dat het hier over het stadion moet gaan. En dat is wat ik doe, info geven met wat er gebeurd op De Leunen. Voetbal hoort in een ander gedeelte van jet forum ;)
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Greenboy » wo 12 aug 2015, 08:28

Het ging over het stadion. Wat ik dus bedoelde is of Geel deze investeringen wel kan dragen? En zijn ze wel nodig? (Veel) Geld uitgeven om volgend seizoen in de amateurliga te spelen lijkt me dus overbodig. En dan blijven er dus (weer) schulden over. Het lijkt me dat er veel clubs uit tweede klasse met dit probleem gaan te maken krijgen NA dit seizoen.
Greenboy

Berichtdoor Trotski » wo 12 aug 2015, 09:58

Piussi schreef:

Je verbloemd de gang van zaken indertijd toch wel wat! Hoeveel van de mensen die toen wat te zeggen hadden binnen Verbroedering geel-meerhout die dan ook van Meerhout kwamen hebben nu nog wat te zeggen?
Hoeveel van de vrijwilligers die meegekomen waren zitten nog binnen de club?
Hoe ik het ervaren heb is dat Geel aangepapt heeft en verkocht gekregen heeft van een dubbele naam te gebruiken. Graag zou ik ook wikipedia er even bijhalen...

"In 2008 was er sprake van een fusie met Verbroedering Geel, dat in financiële problemen zat. Tot een fusie kwam het niet, maar een aantal bestuursleden stapten over, en de naam van de club werd Verbroedering Geel-Meerhout. Een blauwe kleur werd toegevoegd aan de uitrusting en de ploeg werkt voortaan zijn thuiswedstrijden af in het Leunenstadion, de thuisbasis van het voormalige Verbroedering Geel."

Wat Geel gedaan heeft is niet een Stamnummer gekocht of gewoon overgenomen. Nee ze hebben hem als een parasiet eerst gebruikt om dan de hoofdeigenaar kapot te maken en daarna zelf verder te gaan (en dat tot ze weer een andere nodig hebben zeker).

Voor de rest wil ik nog zeggen dat in tegenstelling tot wat greenboy zegt ik wel denk dat Geel een plaats heeft binnen die 8 clubs. Toch als ik kijk naar de licentievoorwaarden en welke clubs dan al klaar zijn. Ik denk dat ze uiteindelijk ongeacht binnen die 8 te eindigen toch nog mee gaan mogen doen dankzij gebrek aan clubs met licentie.
Trotski

Berichtdoor Piussi » wo 12 aug 2015, 14:10

Trotski schreef:
Piussi schreef:

Je verbloemd de gang van zaken indertijd toch wel wat! Hoeveel van de mensen die toen wat te zeggen hadden binnen Verbroedering geel-meerhout die dan ook van Meerhout kwamen hebben nu nog wat te zeggen?
Hoeveel van de vrijwilligers die meegekomen waren zitten nog binnen de club?
Hoe ik het ervaren heb is dat Geel aangepapt heeft en verkocht gekregen heeft van een dubbele naam te gebruiken. Graag zou ik ook wikipedia er even bijhalen...

"In 2008 was er sprake van een fusie met Verbroedering Geel, dat in financiële problemen zat. Tot een fusie kwam het niet, maar een aantal bestuursleden stapten over, en de naam van de club werd Verbroedering Geel-Meerhout. Een blauwe kleur werd toegevoegd aan de uitrusting en de ploeg werkt voortaan zijn thuiswedstrijden af in het Leunenstadion, de thuisbasis van het voormalige Verbroedering Geel."

Wat Geel gedaan heeft is niet een Stamnummer gekocht of gewoon overgenomen. Nee ze hebben hem als een parasiet eerst gebruikt om dan de hoofdeigenaar kapot te maken en daarna zelf verder te gaan (en dat tot ze weer een andere nodig hebben zeker).

Voor de rest wil ik nog zeggen dat in tegenstelling tot wat greenboy zegt ik wel denk dat Geel een plaats heeft binnen die 8 clubs. Toch als ik kijk naar de licentievoorwaarden en welke clubs dan al klaar zijn. Ik denk dat ze uiteindelijk ongeacht binnen die 8 te eindigen toch nog mee gaan mogen doen dankzij gebrek aan clubs met licentie.

Goh de mensen in de jeugdkantine zijn dat geen mensen die vanuit Meerhout zijn gekomen? Ik geef u wel gelijk dat er van de bestuursleden niemand meer is. Enigzins spijtig want ik vond dat best toffe mensen.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Piussi » wo 12 aug 2015, 14:13

Afbeelding
Burgemeester kwam eens kijken.

Afbeelding

Afbeelding

GEEL - ASV Geel wil het Leunenstadion verbouwen zodat de tweedeklasser klaar is om naar eerste te gaan. Investeerders willen er een resem andere activiteiten mogelijk maken.
oetbalclub ASV Geel moet tegen 15 februari 2016 5000 zitplaatsen en 3000 staanplaatsen klaar hebben om te voldoen aan de voorwaarden van een proflicentie om volgend seizoen eventueel in eerste klasse te mogen aantreden.

Een hele maand heeft een ploeg vrijwilligers met man en macht gewerkt om 804 nieuwe zitjes te plaatsen. “Het moeilijkste was om bijvoorbeeld de leuningen van de dranghekken van de staanplaatsen uit te breken zonder ze te beschadigen. We willen ze nadien immers nog kunnen gebruiken. Ook moest er een betonnen balk van 1,2 ton verwijderd worden. Het heeft letterlijk bloed, zweet en tranen gekost, maar de zitjes zijn klaar. Net op tijd om in de eerste thuismatch Lommel te kunnen ontvangen.”

ASV Geel-voorzitter Fons Backx legt de grootse plannen uit. “We starten dit najaar met de bouw van een extra zittribune. Verder plannen we twee torens van tien verdiepingen. Aan de buitenkant van De Leunen is er ruimte om bijvoorbeeld een hotel, een bioscoop, een voedselketen, handelszaken en dergelijke onder te brengen. Het stadion zelf kan dan 16.000 bezoekers ontvangen.”

Bron: GVA
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Trotski » wo 12 aug 2015, 15:05

Die 16.000 capaciteit (toch dubbel zoveel dan de nodige capaciteit), is dat niet om zich te wapenen tegen een eventuele toekomstige fusie in de toekomst? Want hoe het nu is, zijnde dus de staanplaatsen ombouwen naar zitplaatsen en verder nog niet te veel veranderingen is het zo dat er daar 10km verder een stadion met ongeveer een zelfde capaciteit staat dat wel veel beter uitgerust op eerste klasse voetbal.

En misschien is een fusie aan die kant van de kempen ooit onvermijdelijk. Als je dan het recentst vernieuwde en grootste stadion in die regio hebt lijkt het me al makkelijker te "kiezen" waar te spelen. Soms vraag ik me toch af wat het zou geven Westerlo (financieel zeer kundig) en Geel (ambitieus) samen. :-P

Ik vraag me ook af hoe een club als Geel dergelijke kosten zou kunnen dragen. In het beste geval gaan ze ooit naar eerste en hebben ze meer inkomsten. Maar voor hetzefde geld blijven ze 10 jaar aan een stuk in die b-reeks. Hoeveel geld zal van a-reeks naar b-reeks vloeien? Mij lijkt het raar moesten ze dit kunnen financieren zonder een gek te vinden met veel geld te veel. En dan maak me nog steeds de bedenking of die gek dan niet evengoed daar 10km verder kan gaan waar een ploeg zit die toch al in eerste (dat kan uiteraard tegen dan anders zijn) aan het spelen is.
Trotski

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen