Arteveldestadion / Ghelamco Arena [19.999 | KAA Gent]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Arteveldestadion / Ghelamco Arena (20.000 | KAA Gent)

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » di 06 aug 2013, 15:50

Vandenbempt is niet gekend als mr. positivo...Ik zeg nu ook weer niet dat we bij de top van Europa horen hé... er is meer dan werk aan de winkel, dat wel.
Ukraine en Polen hebben zonet het Europees kampioenschap georganiseerd, dus geen vergelijkingspunt. By the way: in Polen werden een aantal stadions gebouwd door Ghelamco... Toen het het CVDS stadion begin de jaren '90 voltooid was, was het een van de, zo niet de modernste voetbalarena van Europa, zelfs van de wereld en mag het 20 jaar later nog altijd gezien worden. Helaas een beetje te klein, dat wel. Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan...
Het KB stadion is zeker niet het modernste, maar zeker ook geen afstandelijk stadion, wel een low budget stadion. Ik geloof dat het toen gebouwd werd voor 45.000.000€...
Het geldt wel nog steeds als een van de veiligste stadions van Europa. Dat was een van de prioriteiten voor de nieuwbouw halfweg de jaren '90.
Uw 4de punt is een echte giller.... u doet alsof Anderlecht, Standard, Zulte Waregem, zelfs Lokeren niet bestaan... Ik moet wel toegeven dat dit deels zal afhangen van de resultaten van AA Gent, maar vergeet niet dat Gent met zijn 247.000 inwoners bijna 2 maal zo groot is als Brugge en weleens een slapende reus kan zijn... Ik was vorige dinsdag in provincie stad Eindhoven (ca.160.000 inwoners), waar 35000 toeschouwers aanwezig waren tegen (maar) Zulte Waregem... Ik wil maar zeggen, als ze het goed aanpakken is een vol huis, tegen de hoger vernoemde teams, zeker mogelijk... Dus, graag een beetje positiever aub... Ohja, uw nickname hoeft u zeker voor mij niet te veranderen hoor, maar als de nieuwe stadions die in de pipeline zitten er ooit komen, zal je sowieso een nieuwe moeten kiezen ... ;)
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor Woutvs » di 06 aug 2013, 17:26

Woutvs

Berichtdoor Tokkie » di 06 aug 2013, 20:01

Belgiëlooptachter schreef:Eerst en vooral ga ik m'n nicknaam zeker niet laten aanpassen omwille van een vraag van iemand die me niet eens kent.

Ten tweede heeft bvb Vandenbempt nog recentelijk gezegd dat de belgische infrastructuur hopeloos verouderd is. Heb je de nieuwe stadia in Polen en Oekranië al gezien? Toch ook geen voetbalgrootmachten, dacht ik. CVDS stadion, de aanpassingen aan het JB stadion...: vaak wel geslaagd, maar slechts oplapwerk. Daarbij: hoe leuk ik Sclessin ook vindt, dat stadion doorstaat écht geen enkele test met bijvoorbeeld Nederlandse stadia. :roll: Over de aantrekkelijkheid van Staaien zullen we overigens beter zwijgen, zeker?

Ten derde: Het Koning Boudewijnstadion moet u eens van dichtbij gaan bekijken, we spreken elkaar daarna nog eens. De hype van de rode duivels (die volgend jaar toch weer ineenstuikt) verandert daar geen ene moer aan.

En mea culpa als ten vierde: als Aa Gent tegen bvb Club speelt zal het zeker wel vol zitten

Helemaal akkoord.
Tokkie

Berichtdoor VCG » di 06 aug 2013, 23:48

Belgiëlooptachter schreef:AA Gent krijgt dit stadion nooit volledig gevuld.

En wat die "muur" betreft: in het stadion van Schalke is ze wel niet zo hoog. Maar goed, op dat en die stomme naam na is en blijft het prachtig. Ze moeten dan wel eerlijk zijn en durven zeggen dat het het eerste nieuwe stadion is sinds Jan Breydel.

Het was nochtans tegen Stuttgart volledig uitverkocht en tegen KVM, toch ook allesbehalve een topaffiche en bovendien in volle vakantieperiode waar nog vele mensen op reis zijn, was er ook zo'n 18.000 toeschouwers..
VCG

Berichtdoor Belgiëlooptachter » wo 07 aug 2013, 10:56

Vandenbempt is een van de weinige "beluisterbare" commentatoren die we hebben. Er is natuurlijk nog altijd Filip Joos.

En ik sloeg mea culpa over het bezoekersaantal. ;) -neenee- -whistle- 8-)
Supporter van FC Barcelona en Club Brugge KV
Belgiëlooptachter

Berichtdoor Belgiëlooptachter » wo 07 aug 2013, 10:57

Zulte Waregem Sup schreef:Vandenbempt is niet gekend als mr. positivo...Ik zeg nu ook weer niet dat we bij de top van Europa horen hé... er is meer dan werk aan de winkel, dat wel.
Ukraine en Polen hebben zonet het Europees kampioenschap georganiseerd, dus geen vergelijkingspunt. By the way: in Polen werden een aantal stadions gebouwd door Ghelamco... Toen het het CVDS stadion begin de jaren '90 voltooid was, was het een van de, zo niet de modernste voetbalarena van Europa, zelfs van de wereld en mag het 20 jaar later nog altijd gezien worden. Helaas een beetje te klein, dat wel. Hopelijk wordt hier snel iets aan gedaan...
Het KB stadion is zeker niet het modernste, maar zeker ook geen afstandelijk stadion, wel een low budget stadion. Ik geloof dat het toen gebouwd werd voor 45.000.000€...
Het geldt wel nog steeds als een van de veiligste stadions van Europa. Dat was een van de prioriteiten voor de nieuwbouw halfweg de jaren '90.
Uw 4de punt is een echte giller.... u doet alsof Anderlecht, Standard, Zulte Waregem, zelfs Lokeren niet bestaan... Ik moet wel toegeven dat dit deels zal afhangen van de resultaten van AA Gent, maar vergeet niet dat Gent met zijn 247.000 inwoners bijna 2 maal zo groot is als Brugge en weleens een slapende reus kan zijn... Ik was vorige dinsdag in provincie stad Eindhoven (ca.160.000 inwoners), waar 35000 toeschouwers aanwezig waren tegen (maar) Zulte Waregem... Ik wil maar zeggen, als ze het goed aanpakken is een vol huis, tegen de hoger vernoemde teams, zeker mogelijk... Dus, graag een beetje positiever aub... Ohja, uw nickname hoeft u zeker voor mij niet te veranderen hoor, maar als de nieuwe stadions die in de pipeline zitten er ooit komen, zal je sowieso een nieuwe moeten kiezen ... ;)

Waar laat ik merken dat die clubs niet bestaan? Ik zeg gewoon dat belgië het énige Europese land is waar het een jaar of 200 duurt eer er nieuwe infrastructuur mag gebouwd worden.
Supporter van FC Barcelona en Club Brugge KV
Belgiëlooptachter

Berichtdoor Westelfan » wo 07 aug 2013, 15:47

Woutvs schreef:http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130806_kvm_fans_in_gents_stadion

Was er dan echt geen rekening gehouden met dat supporters zo iets kunnen doen, oke de wc's vernielen gaat er over, hoe oud ze ook zijn. Maar al klagen en spreken over hooligans voor mensen die gewoon een beetje willen intimideren? Dat hoort bij het voetbal, die kinderen zullen er wel aan wennen. Een supporter gaat heus geen kinderen slagen of uitschelden.

P.S.: Het is niet omdat ik de daden niet al te zwaar vind dat ik hier met mee doe.
KVC Westerlo in hart en nieren.
Westelfan

Berichtdoor Piussi » wo 07 aug 2013, 20:30

Westelfan schreef:
Woutvs schreef:http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/130806_kvm_fans_in_gents_stadion

Was er dan echt geen rekening gehouden met dat supporters zo iets kunnen doen, oke de wc's vernielen gaat er over, hoe oud ze ook zijn. Maar al klagen en spreken over hooligans voor mensen die gewoon een beetje willen intimideren? Dat hoort bij het voetbal, die kinderen zullen er wel aan wennen. Een supporter gaat heus geen kinderen slagen of uitschelden.

P.S.: Het is niet omdat ik de daden niet al te zwaar vind dat ik hier met mee doe.

Elkaar uitdagen hoort erbij. Maar dan met de andere spionkop en niet met kinderen e ;) T4 is echt wel een tribune waar kinderen zitten. T3 waaraan het bezoekersvak ligt is al meer gewone fans.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Supporter Geel » wo 07 aug 2013, 21:28

Supporter Geel

Berichtdoor Piussi » do 08 aug 2013, 18:55

Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Westelfan » vr 09 aug 2013, 13:52

KAA Gent heeft het voorstel van de supporters van KV Mechelen om de stickers die afgelopen zondag massaal in het uitvak van de Ghelamco Arena gekleefd werden zelf te verwijderen, aanvaard.
Een supportersdelegatie zal zaterdag naar de Ghelamco Arena afreizen voor het opruimen van de stickers.

Tijdens de competitiewedstrijd van zondag tussen de Buffalo’s en KV Mechelen (2-1), het eerste competitieduel in de spiksplinternieuwe Gentse voetbaltempel, zorgden de bezoekende fans meteen voor schade aan de toiletten en de buitenomheining van de Ghelamco Arena. Daarnaast werd een groot aantal stickers op verschillende plaatsen gekleefd.

KV Mechelen zelf liet de dag na de wedstrijd weten dat de club afstand nam van het gedrag van zijn fans. Even daarna lieten de supporters weten dat ze de stickers zelf zouden komen verwijderen. Dat voorstel heeft Gent nu dus aanvaard.

Bron: De Standaard
Westelfan

Berichtdoor Tokkie » vr 09 aug 2013, 19:48

Westelfan schreef:
KAA Gent heeft het voorstel van de supporters van KV Mechelen om de stickers die afgelopen zondag massaal in het uitvak van de Ghelamco Arena gekleefd werden zelf te verwijderen, aanvaard.
Een supportersdelegatie zal zaterdag naar de Ghelamco Arena afreizen voor het opruimen van de stickers.

Tijdens de competitiewedstrijd van zondag tussen de Buffalo’s en KV Mechelen (2-1), het eerste competitieduel in de spiksplinternieuwe Gentse voetbaltempel, zorgden de bezoekende fans meteen voor schade aan de toiletten en de buitenomheining van de Ghelamco Arena. Daarnaast werd een groot aantal stickers op verschillende plaatsen gekleefd.

KV Mechelen zelf liet de dag na de wedstrijd weten dat de club afstand nam van het gedrag van zijn fans. Even daarna lieten de supporters weten dat ze de stickers zelf zouden komen verwijderen. Dat voorstel heeft Gent nu dus aanvaard.

Bron: De Standaard

Belachelijk. Typisch België. In de ons omringende landen zijn ze al blij als ze geen 5 keer op 't jaar alles mogen vervangen.
Tokkie

Berichtdoor Piussi » za 10 aug 2013, 19:59

In Engeland moeten ze gewoon niets vervangen.. Daar breken ze de boel niet af.. -whistle-
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Tokkie » za 10 aug 2013, 22:44

Piussi schreef:In Engeland moeten ze gewoon niets vervangen.. Daar breken ze de boel niet af.. -whistle-

Tuurlijk niet, daar worden supporters nog meer dan in belgië behandeld als terroristen. CCTV, astronomische boetes en straffen, Big brother - praktijken, ... Gelukkig krijgen ze daar nog deftig voetbal voor hun £30/match .. Geef mij maar Duitsland :)
Tokkie

Berichtdoor Piussi » zo 11 aug 2013, 09:24

Tokkie schreef:
Piussi schreef:In Engeland moeten ze gewoon niets vervangen.. Daar breken ze de boel niet af.. -whistle-

Tuurlijk niet, daar worden supporters nog meer dan in belgië behandeld als terroristen. CCTV, astronomische boetes en straffen, Big brother - praktijken, ... Gelukkig krijgen ze daar nog deftig voetbal voor hun £30/match .. Geef mij maar Duitsland :)

Ik ben een fanatieke supporter en toch begrijp ik nog altijd niet wat je hebt aan stadions vernielen..
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Tokkie » zo 11 aug 2013, 11:21

Piussi schreef:
Tokkie schreef:

Ik ben een fanatieke supporter en toch begrijp ik nog altijd niet wat je hebt aan stadions vernielen..

Ik heb het niet over het vernielen van stadion, ik ben tegen elke vorm van vandalisme. Maar als men zaken zoals bestickering, pyrotechniek en provocren al gaat bestempelen als vandalisme of andere criminele feiten heb ik de indruk dat ze in belgië niet al te veel gewend zijn ... :)
Tokkie

Berichtdoor Piussi » zo 11 aug 2013, 17:52

Die stickers is op zich niet zo erg. Het erge is dat ze op ramen worden geplakt waardoor een deel van de zitjes en de rolstoelen moeten kijken. Als die vol geplakt zijn kunnen die mensen geen voetbal meer zien.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Westelfan » ma 12 aug 2013, 16:31

Piussi schreef:Die stickers is op zich niet zo erg. Het erge is dat ze op ramen worden geplakt waardoor een deel van de zitjes en de rolstoelen moeten kijken. Als die vol geplakt zijn kunnen die mensen geen voetbal meer zien.

Werd hier dan geen rekening mee gehouden bij het ontwerp?
Westelfan

Berichtdoor Piussi » di 13 aug 2013, 09:01

Westelfan schreef:
Piussi schreef:Die stickers is op zich niet zo erg. Het erge is dat ze op ramen worden geplakt waardoor een deel van de zitjes en de rolstoelen moeten kijken. Als die vol geplakt zijn kunnen die mensen geen voetbal meer zien.

Werd hier dan geen rekening mee gehouden bij het ontwerp?

Die ramen waarover het gaat zijn eigenlijk zoals een leuning in andere stadions. Voor optimaal zicht werden er ramen geplaatst, als je die dan gaat volplakken.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Chimaera » di 13 aug 2013, 09:08

Aangezien de bezoekers in een bocht geplaatst zijn waren enkel zij (niet alleen de schuldigen uit Mechelen maar uiteraard ook de fans van Mons, Lierse en de 13 andere eersteklassers) het slachtoffer van die stickers geweest (indien ze niet verwijderd waren en het écht zo erg is), want enkel zij moeten door die wanden kijken om het spel te kunnen volgen.
Chimaera
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen