VERBOUWING Stayen [STVV - 14.600]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: VERBOUWING Stayen [STVV - 14.600]

Berichtdoor Pieterjan » di 10 nov 2020, 17:21

De vraag is natuurlijk wel of duchatelet of de Japanse eigenaars daar naartoe zouden luisteren
Pieterjan

Re: VERBOUWING Stayen [STVV - 14.600]

Berichtdoor Chimaera » di 10 nov 2020, 18:23

Pieterjan schreef:Ik las op het forum van STVV dat er een aantal supporters een voorstel hadden om de Sfeertribune achter doel aan te pakken met een extra kleine tribune voor de "betonnen wand". Er was ook iemand die al een tekening had gemaakt van hoe het er evt zou kunnen uitzien maar ik heb geen idee hoe je dit zou moeten posten.
Gewoon het adres van de afbeeldingen tussen img-tags plaatsen. Ik doe het even voor je inclusief de bijhorende tekst:

STimVV schreef:Zoals gezegd in de topic "crisis op Stayen" heb ik eens snel iets uitgetekend naar aanleiding van mn onderstaande bericht:

Betreft de "sfeertribune" en het probleem van de zichtbaarheid + betonnen wand/afstand. Dat valt op te lossen.
Als ze willen kan dat. Als ze niet willen zal het onmogelijk zijn.

Om de betonnen wand weg te werken en de supporters weer dichter op het veld te laten staan kan je perfect een stuk extra bouwen, voor de huidige sfeertribune. De plaats is er, en is best simpel uit te voeren. Een paar zwevende betonnen tredes + 2 nieuwe trappen + standing seats. (zoals oa in Zulte en Antwerp)
Tussen de beide trappen kan je dan een extra stuk sfeertribune bouwen met standing seats. Dat kan perfect symmetrisch tussen de 2 trappen zodat het raam + terras van de brasserie kan blijven. Een rij of 5-6 hoog die dan visueel doorloopt in de huidige zittribune. Je kan ook het veld een meter minder lang maken zodat de doellijn wel zichtbaar word. (of 1a2 meter verschuiven richting jonagold) En zelfs een 30cm ophogen zodat er een hibride grasmat kan voorzien worden kan het probleem van de zichtbaarheid mee oplossen.
Ik kan u die oplossingen in 5 minuten schetsen... en in 1 dag uittekenen in 3D op PC.

Ik heb ondertussen een PDF met een 3D-rendering.
Maar geen idee hoe ik dat hier post.
Als er iemand is die dat kan. Stuur me desnoods effe een PM met je email, dan stuur ik het snel per mail en kan die persoon dat hier effe posten.

STimVV schreef:Ik denk dat het gelukt is.
Op 3u uitgetekend...Mijn tekenprogramma is gemaakt voor andere dingen en dus is het niet zo professioneel, maar het geeft wel een goed idee.
Ik heb natuurlijk de exacte afmetingen niet, en heb me gebaseerd op fotos, trap- en plafondhoogtes etc.
De afmetingen zullen dus niet exact overeen komen. Maar ik zal er toch niet ver vanaf zitten.
Geweldig veel extra supporters zullen er niet kunnen zitten/staan. (ik schat 3a400) Maar dat is ook niet nodig want we hebben nu al te veel plaatsen...
Maar het geeft wel al meteen een heel ander gevoel en beleving.
De bestaande tribune kan dan weer gebruikt worden als normale zittribune.
Het sfeervak kan zich dan groeperen thv de Safe-standings. In heel wat europese stadia passen ze dat principe toe. Zoals nu ook op Antwerp en Zulte.
Kostprijs van dat stukje aanbouw is beperkt, want stelt op zich weinig voor....
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien het forum van STVV net als het onze zonder registratie kan worden gelezen neem ik niet de ganse discussie over, die vind je hier: https://stvvforum.be/viewtopic.php?f=20 ... &start=180
Chimaera
Beheerder

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen