De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Tommeke81 » za 18 dec 2021, 11:06

Nadat Antwerp een nieuwe en uitgebreide raad van bestuur samengesteld heeft mag men toch hopen dat er eindelijk ook schot in de zaak komt van de afbraak én opbouw van T2 en aansluitend T3
Het is de ideale moment nu dus hopelijk zijn de vereiste documenten/vergunningen eindelijk in orde en kan er gewerkt worden
Tommeke81
 
Berichten: 43
Geregistreerd: do 24 aug 2017, 13:46

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Maxrafc » za 18 dec 2021, 12:32

Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Maxrafc
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo 21 mei 2017, 17:43

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor PUSH » za 18 dec 2021, 17:59

Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.


Enig idee hoe we "meer tijd vergt" hier moeten interpreteren? Gaan we in 2022 überhaupt nog concrete stappen zien gebeuren, of acht jij de kans reëel dat het sowieso 2023 wordt eer de eerste steen van T2 wordt afgebroken?

Ik snap eigenlijk niet dat men dit niet pragmatisch aanpakt. Het is toch perfect mogelijk dat je een nieuwe T2 bouwt zonder dat de huidige maximumcapaciteit wordt opgetrokken? Er zitten op dit moment heel wat mensen in T1 die daar eigenlijk niet thuishoren (cf de incidenten in de match tegen Frankfurt onlangs). Die verhuizen veel beter naar T2. Idem dito voor de thuissupporters die nu in T3 zitten: als je die naar T2 verhuist heb je onmiddellijk een volledige scheiding tussen de thuissupporters (T1, T2 en T4) en de bezoekende fans (T3). Vanuit veiligheidsoogpunt veruit de beste oplossing, lijkt mij.

Het is toch geen "rocket science" om T1, T2 en T4 te beperken tot elks 5000 thuissupporters, en in T3 dan 1000 bezoekende fans toe te laten, voor 16.000 fans in totaal? En die situatie houd je dan simpelweg in voege tot op het moment dat de capaciteit mag opgetrokken worden van brandweer, politie, of gelijk welke bevoegde instantie die zich daar over moet uitspreken. En desnoods doe je dat ook nog eens in stappen: eerst van 16.000 naar 20.000 door in elke tribune 1000 fans méér toe te laten, en in een volgende stap dan van 20.000 naar pakweg 24.000.

Of ben ik hier nu totale onzin aan het uitkramen?
PUSH
 
Berichten: 301
Geregistreerd: wo 23 aug 2017, 12:14

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » zo 19 dec 2021, 09:21

Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.

Capaciteitsuitbreiding? Vroeger konden er op de Bosuil toch bijna 70.000 mensen binnen? Vanwaar dan die zogenoemde uitbreiding? Ik heb ook ergens gelezen dat tribune 4, na afbraak, terug opgebouwd wordt op de Freethiel, ter vervanging van die oude gesloten staantribune achter doel. Ik weet niet wat hiervan waar is en of dit mogelijk is.
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 604
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor PUSH » zo 19 dec 2021, 10:43

Zulte Waregem Sup schreef:
Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.

Capaciteitsuitbreiding? Vroeger konden er op de Bosuil toch bijna 70.000 mensen binnen? Vanwaar dan die zogenoemde uitbreiding? Ik heb ook ergens gelezen dat tribune 4, na afbraak, terug opgebouwd wordt op de Freethiel, ter vervanging van die oude gesloten staantribune achter doel. Ik weet niet wat hiervan waar is en of dit mogelijk is.


Ik hoop dat je Tribune 3 bedoelt in plaats van Tribune 4 :lol:
PUSH
 
Berichten: 301
Geregistreerd: wo 23 aug 2017, 12:14

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » zo 19 dec 2021, 11:00

PUSH schreef:
Zulte Waregem Sup schreef:
Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.

Capaciteitsuitbreiding? Vroeger konden er op de Bosuil toch bijna 70.000 mensen binnen? Vanwaar dan die zogenoemde uitbreiding? Ik heb ook ergens gelezen dat tribune 4, na afbraak, terug opgebouwd wordt op de Freethiel, ter vervanging van die oude gesloten staantribune achter doel. Ik weet niet wat hiervan waar is en of dit mogelijk is.


Ik hoop dat je Tribune 3 bedoelt in plaats van Tribune 4 :lol:

inderdaad... :D
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 604
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Chimaera » zo 19 dec 2021, 20:21

Als het puur om extra parking gaat zou ik zeggen: bouw Stayen-gewijs een grote ondergrondse parking onder de nieuwe Tribune 2 en het kunstgrasveld.

Maar een mobiliteitsplan omhelst uiteraard meer dan enkel parking, het betekent ook openbaar vervoer, fietsstallingen...
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3721
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Zelanje » wo 22 dec 2021, 12:24

Heb horen waaien (de geruchtenmolen) dat capaciteitsuitbreiding in orde is (alsook bijhorende evacuatiemogelijkheden via de groene zone etc.), maar de het wederom Mintjes (eigenaar van de gronden) zou zijn waar het nog tot een akkoord mee moet komen. Dit was bij de vergunningsaanvraag voor Tribune 4 ook het geval.
Tot dan uiteraard volledige radiostilte op het officiële kanaal.
Zelanje
 
Berichten: 234
Geregistreerd: do 27 jun 2019, 09:12

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Maxrafc » do 23 dec 2021, 12:41

PUSH schreef:
Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.

Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.


Enig idee hoe we "meer tijd vergt" hier moeten interpreteren? Gaan we in 2022 überhaupt nog concrete stappen zien gebeuren, of acht jij de kans reëel dat het sowieso 2023 wordt eer de eerste steen van T2 wordt afgebroken?

Ik snap eigenlijk niet dat men dit niet pragmatisch aanpakt. Het is toch perfect mogelijk dat je een nieuwe T2 bouwt zonder dat de huidige maximumcapaciteit wordt opgetrokken? Er zitten op dit moment heel wat mensen in T1 die daar eigenlijk niet thuishoren (cf de incidenten in de match tegen Frankfurt onlangs). Die verhuizen veel beter naar T2. Idem dito voor de thuissupporters die nu in T3 zitten: als je die naar T2 verhuist heb je onmiddellijk een volledige scheiding tussen de thuissupporters (T1, T2 en T4) en de bezoekende fans (T3). Vanuit veiligheidsoogpunt veruit de beste oplossing, lijkt mij.

Het is toch geen "rocket science" om T1, T2 en T4 te beperken tot elks 5000 thuissupporters, en in T3 dan 1000 bezoekende fans toe te laten, voor 16.000 fans in totaal? En die situatie houd je dan simpelweg in voege tot op het moment dat de capaciteit mag opgetrokken worden van brandweer, politie, of gelijk welke bevoegde instantie die zich daar over moet uitspreken. En desnoods doe je dat ook nog eens in stappen: eerst van 16.000 naar 20.000 door in elke tribune 1000 fans méér toe te laten, en in een volgende stap dan van 20.000 naar pakweg 24.000.

Of ben ik hier nu totale onzin aan het uitkramen?


Ik zou persoonlijk geen geld steken in infrastructuur die niet meer geld oplevert dan de actuele situatie, er is geen zekerheid dat die capaciteit ooit verhoogd mag worden. Anderzijds denk ik dat infrastructuur uitbreiden ook niet zo simpel is aangezien T2 niet erg diep is in vergelijking met T4 en T1, je bent snel op de oefenvelden achter T2 die eigendom zijn van de stad, waarmee dus onderhandeld moet worden, ook moet je dan oefenvelden herschikken of verplaatsen, maar je hebt net het jeugdcomplex gebouwd in T4. De nieuwe aanstelling in de raad van bestuur (https://royalantwerpfc.be/nieuws/een-ve ... g-van-rafc) is een stap in dit proces. De club haalt kennis en contacten binnen om het dossier te faciliteren.
Maxrafc
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo 21 mei 2017, 17:43

Re: De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Maxrafc » do 23 dec 2021, 12:47

Zelanje schreef:Heb horen waaien (de geruchtenmolen) dat capaciteitsuitbreiding in orde is (alsook bijhorende evacuatiemogelijkheden via de groene zone etc.), maar de het wederom Mintjes (eigenaar van de gronden) zou zijn waar het nog tot een akkoord mee moet komen. Dit was bij de vergunningsaanvraag voor Tribune 4 ook het geval.
Tot dan uiteraard volledige radiostilte op het officiële kanaal.


Dat is de laatste erfenis van Wauters die de club nog (kleine) problemen geeft. Spijtig dat ze geen eigenaar zijn van de stadion gronden, anderzijds kan ik begrijpen dat de familie Mintjens een goed akkoord wilt halen uit deze gesprekken.
Maxrafc
 
Berichten: 382
Geregistreerd: zo 21 mei 2017, 17:43

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten