PUSH schreef:Tommeke81 schreef:Heeft er toevallig al iemand plannen van de rest van de te bouwen tribunes gezien?
Of men de nieuwe T4 doortrekt over T2 en T3 (wat in mijn ogen wel het meest logische en schoonste qua uitzicht zou zijn).
Dat wordt een keuze tussen esthetiek en capaciteit hé.
Vanuit esthetisch oogpunt zou het het mooist zijn als de nieuwe T4 naadloos overgaat in de nieuwe T2 en vervolgens T2 in de nieuwe T3. Maar dat impliceert wel dat je over nóg eens een slordige 200 meter (vervolledigen bocht T4/T2 + ganse lengte T2 + bocht T2/T3 + ganse lengte T3 + bocht T3/T1) met extra loges/business seats/polyvalente ruimtes zit onder het dak. Is dat niet teveel van het goede, als je ziet wat T1 en T4 nu al bieden op dat vlak?
Dan zou het mij beter lijken dat ze voor T2 opteren om de zitjes van de tweede ring helemaal te laten doorlopen tot onder het dak. Als je rekent met 10 extra rijen aan 150 zitjes, is dat toch 1500 zitplaatsen extra in "Den 2". Dan zitten ze op 28.000 plaatsen, inclusief "safe standings" op de onderste ring?
Voor T3 kunnen ze het dan opnieuw doen zoals T4, met tussen de tweede ring en het dak loges/business seats/polyvalente ruimtes.
Ik heb eens wat meetwerk verricht op het plan van Tribune 4. Deze is circa 40 meter diep, waarvan vanaf onderaan ring 1 tot bovenaan ring 2 circa 28,5 meter. Op de 11 resterende meter kan je nog zeker 12 rijen doortrekken (de rijen zijn 85 à 90 cm breed). De tribune staat volgens de plannen op 9,5 meter van de doellijn. Afstand gevel T4 tot doellijn dus bijna 50 meter.
Als je dat doortrekt naar T2: de afstand van de zijlijn tot het diepste punt van T2 nu (op de middellijn) is bijna 40 meter. Als je dus de "achterbouw" van T4 weglaat bij T2 kom je ongeveer even diep als T2 nu (maar dan over de volledige breedte).
Willen ze bij Ghelamco toch dezelfde structuur hanteren bij T2 als bij T4, dan moet het kunstgrasveld opschuiven of gedraaid worden.
Wat het aantal zitjes betreft: op veldniveau zal T4 circa 120 meter lang zijn, wat toch minstens gelijk staat aan 210 zitjes per rij. Op de bovenste rijen kan dat naar minstens 180 meter of ruwweg 320 zitjes per rij gaan. Of gemiddeld 265 per rij. 10 beneden + 30 boven = 40 x 265 = 10.600 zitplaatsen. Zonder verlenging bovenaan: 10+18=28x265=7420 zitplaatsen. Met staanplaatsen mag je rekenen op respectievelijk ongeveer 12.950/9.750. De maximumcapaciteit met T3=T4 en T2-3-4 beneden staanplaatsen zou dan in de buurt van 34.000 kunnen uitkomen (37.000 als je T3 ook zou verlengen bovenaan). Minimaal dan weer circa 26.500 als je T2 beperkt tot 10+18 rijen en zowel op T2 als T3 geen staanplaatsen zou voorzien.
Maar eigenlijk zou ik het moeten uittekenen om een meer precieze berekening te kunnen maken, bovenstaande cijfers zijn zeer grof geschat en houden geen rekening met openingen in de tribune, verbreding van de trappen zoals onderaan T4 enz... Bovendien zijn de opmetingen gebeurt op het grondplan van de vergunning die mogelijk geen juist beeld geeft van de contouren van boven- en benedenring.