De nieuwe tribune 4 van Antwerp FC is bijna klaar, midden november keuring
Het was al duidelijk zichtbaar tijdens de Europese thuiswedstrijden tegen Tottenham en Lask, maar met een nieuw videofilmpje (zie hierboven) wil Antwerp FC er nog eens extra de nadruk op leggen: tribune 4 is stilaan helemaal klaar.
Ter opfrissing: de bouw van de monumentale en hypermoderne tribune startte eind vorig jaar, als vervanger voor de even mythische als afgeleefde sfeertribune 2. Op de nieuwe tribune kunnen ongeveer 7.500 Antwerpfans zitten of staan in de best mogelijke omstandigheden. De coronapandemie schoof de afwerkingsdatum enkele keren vooruit, maar dat bleek eerder een voordeel. “Zo hebben we iets meer tijd kunnen nemen om alles nog meer tot in de perfectie af te werken”, zegt woordvoerder Dimitri Huygen.
Bosuilman
De afgelopen weken werd het dak verder gelegd, eind volgende week zou dat helemaal klaar moeten zijn en perfect aansluiten op de hoofdtribune. Van de tribune zelf was de ruwbouw al eerder klaar, maar nu begint ook de afwerking steeds meer definitieve vorm aan te nemen. Het chappen en bezetten is achter de rug, net als de glazen buitenafwerking. Alle stoelen, G-plaatsen en relingen aan de staanplaatsen werden afgewerkt. Er ligt ook al kunstgras tussen tribune en het speelveld.
“Nu moeten nog de verlichting, binnen en aan het dak, afgewerkt worden”, zegt Huygen. “Net als de afwerking van de togen, eetkramen, sanitair, enz. Het grote LCD-scherm (van 140 vierkante meter, nvdr) bovenaan de tribune moet nog geleverd worden. En we moeten nog de interne schermen in de tribune plaatsen. Buiten moet de gevel nog afgewerkt worden, de parking en de toegangspoorten. Daarna pas starten we met het sportieve gedeelte op het gelijkvloers, zoals kleedkamers. Maar we hebben eerst voorrang gegeven aan het publieksgedeelte.”
Een opvallende extra binnenin: tekeningen van Sven Hardies alias Bosuilman, Antwerpsupporter, stand-up comedian en striptekenaar. “Dat was op initiatief van mevrouw Gheysens, die hem graag wilde laten meewerken aan de afwerking. En dat is toch wel erg knap geworden. Als je de grote centrale trap van de nieuwe tribune zal oplopen bij het binnenkomen, zal je een graffiti-kunstwerk van Bosuilman zien: een sfeertekening van de oude tribune 2.”
Rondleidingen?
Wanneer er ook effectief publiek zal kunnen genieten van al dat fraais is dé vraag. “Simpel: dat zal van Covid-19 afhangen”, zegt Dimitri Huygen. En een sneak preview? “Dat kan misschien inderdaad een optie zijn: als corona het toelaat, kunnen we eventueel in december of januari in alle veiligheid rondleidingen organiseren met de Antwerpfans, zodat ze al eens kennis kunnen maken met hun nieuwe tribune én hun zitje eens kunnen uitproberen. Maar nogmaals, ook dat zal van Covid afhangen.”
De volgende belangrijke stap is alvast vroeger: op 16 november, over een kleine twee weken al. “Dan zal de brandweer alles komen keuren, op veiligheid. Als we dan aan alle voorwaarden voldoen, hopen we eind november of begin december helemaal klaar te zijn.”
PUSH schreef:Knappe foto's alweer! Dat ene uitstekende betonnen platform achteraan T4 vind ik er wel vreemd uitzien. Wat zou de bedoeling daarvan zijn? Het zal alvast niet met het prachtige uitzicht te maken hebben, want als je op dat platform staat zie je volgens mij enkel wat bomen...
Zeg dat eens tegen de "groene jongens"PUSH schreef:Knappe foto's alweer! Dat ene uitstekende betonnen platform achteraan T4 vind ik er wel vreemd uitzien. Wat zou de bedoeling daarvan zijn? Het zal alvast niet met het prachtige uitzicht te maken hebben, want als je op dat platform staat zie je volgens mij enkel wat bomen...
PUSH schreef:Knappe foto's alweer! Dat ene uitstekende betonnen platform achteraan T4 vind ik er wel vreemd uitzien. Wat zou de bedoeling daarvan zijn? Het zal alvast niet met het prachtige uitzicht te maken hebben, want als je op dat platform staat zie je volgens mij enkel wat bomen...
Dimitri_B schreef:PUSH schreef:Knappe foto's alweer! Dat ene uitstekende betonnen platform achteraan T4 vind ik er wel vreemd uitzien. Wat zou de bedoeling daarvan zijn? Het zal alvast niet met het prachtige uitzicht te maken hebben, want als je op dat platform staat zie je volgens mij enkel wat bomen...
Ik heb zelfs het vermoeden dat er twee platformen zijn.
- één boven, zoals u beschrijft
- maar beneden ook, waar je de trappen zijn. Dit steekt ook vooruit tegenover de rest van het gebouw
Enkel die traphal in metaalroosters denk ik. De bovenste drie verdiepingen komen nu al even dicht bij de hoofdtribune als op de render.Pieterjan schreef:Wordt dat open stuk tussen de twee tribunes nog dichtgemaakt met glas (in de hoek T1 en T4)? Op veel fotos van de werken zie je dat op dit moment er nog een stuk open is tussen beide tribunes. Op de render is die hoek wel toe dus ik vermoed dat dit nog in de finale fase wordt gedaan ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten