Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Zulte Waregem Sup schreef:Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Capaciteitsuitbreiding? Vroeger konden er op de Bosuil toch bijna 70.000 mensen binnen? Vanwaar dan die zogenoemde uitbreiding? Ik heb ook ergens gelezen dat tribune 4, na afbraak, terug opgebouwd wordt op de Freethiel, ter vervanging van die oude gesloten staantribune achter doel. Ik weet niet wat hiervan waar is en of dit mogelijk is.
PUSH schreef:Zulte Waregem Sup schreef:Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Capaciteitsuitbreiding? Vroeger konden er op de Bosuil toch bijna 70.000 mensen binnen? Vanwaar dan die zogenoemde uitbreiding? Ik heb ook ergens gelezen dat tribune 4, na afbraak, terug opgebouwd wordt op de Freethiel, ter vervanging van die oude gesloten staantribune achter doel. Ik weet niet wat hiervan waar is en of dit mogelijk is.
Ik hoop dat je Tribune 3 bedoelt in plaats van Tribune 4
PUSH schreef:Maxrafc schreef:Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.
Enig idee hoe we "meer tijd vergt" hier moeten interpreteren? Gaan we in 2022 überhaupt nog concrete stappen zien gebeuren, of acht jij de kans reëel dat het sowieso 2023 wordt eer de eerste steen van T2 wordt afgebroken?
Ik snap eigenlijk niet dat men dit niet pragmatisch aanpakt. Het is toch perfect mogelijk dat je een nieuwe T2 bouwt zonder dat de huidige maximumcapaciteit wordt opgetrokken? Er zitten op dit moment heel wat mensen in T1 die daar eigenlijk niet thuishoren (cf de incidenten in de match tegen Frankfurt onlangs). Die verhuizen veel beter naar T2. Idem dito voor de thuissupporters die nu in T3 zitten: als je die naar T2 verhuist heb je onmiddellijk een volledige scheiding tussen de thuissupporters (T1, T2 en T4) en de bezoekende fans (T3). Vanuit veiligheidsoogpunt veruit de beste oplossing, lijkt mij.
Het is toch geen "rocket science" om T1, T2 en T4 te beperken tot elks 5000 thuissupporters, en in T3 dan 1000 bezoekende fans toe te laten, voor 16.000 fans in totaal? En die situatie houd je dan simpelweg in voege tot op het moment dat de capaciteit mag opgetrokken worden van brandweer, politie, of gelijk welke bevoegde instantie die zich daar over moet uitspreken. En desnoods doe je dat ook nog eens in stappen: eerst van 16.000 naar 20.000 door in elke tribune 1000 fans méér toe te laten, en in een volgende stap dan van 20.000 naar pakweg 24.000.
Of ben ik hier nu totale onzin aan het uitkramen?
Zelanje schreef:Heb horen waaien (de geruchtenmolen) dat capaciteitsuitbreiding in orde is (alsook bijhorende evacuatiemogelijkheden via de groene zone etc.), maar de het wederom Mintjes (eigenaar van de gronden) zou zijn waar het nog tot een akkoord mee moet komen. Dit was bij de vergunningsaanvraag voor Tribune 4 ook het geval.
Tot dan uiteraard volledige radiostilte op het officiële kanaal.
Ik denk eerder op het geld van Paul Gheysens...Tommeke81 schreef:Heeft iemand nog updates of is het voorlopig wachten op een akkoord met Mintjens?
Zulte Waregem Sup schreef:M.i. is dit omdat het niet toe is. De wind heeft hier vrij spel...
Tommeke81 schreef:Is toch al een tijdje stil hier, hopelijk is er achter de schermen naarstig verdergewerkt.
Nog nieuws over eventuele vergunningen of start afbraak en opbouw nieuwe tribunes?
Tommeke81 schreef:Blijkbaar starten de werken aan de T2 (afbraak en opbouw nieuwe tribune) na het bouwverlof.
Laat het hopen, er mag eens wa schot in de zaak komen.
Zelanje schreef:De geruchtenmolen draait inderdaad volop de laatste dagen.
Er zou immers zowel een akkoord zijn over de gronden met familie Mintjens als over een extra toegangsweg door de Bremweide (zeer belangrijke struikelblok inzake evacuatie en dus noodzakelijk i.f.v. capaciteitsuitbreiding).
Hoe dan ook lijkt het er op dat er binnenkort zeker meer nieuws bekend zal zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten