PUSH schreef:Hallo kroket, dat zijn 13 maanden voor de afbraak en heropbouw van één tribune!
Club Brugge gaat zijn volledig stadion (40.000 zitplaatsen) op 18 maanden bouwen dacht ik.
Waarom gaat het bij Den Bosuil dan zo traag ???
Zulte Waregem Sup schreef:PUSH schreef:Hallo kroket, dat zijn 13 maanden voor de afbraak en heropbouw van één tribune!
Club Brugge gaat zijn volledig stadion (40.000 zitplaatsen) op 18 maanden bouwen dacht ik.
Ik zou hier toch erg voorzichtig in zijn... Men spreekt er in Brugge al 20 jaar over en de laatste tijd is er nog maar weinig vooruitgang m.i. Jammer...
Wellicht is tribune 3 hierbij inbegrepen. Dan spreken we hier toch over een half nieuw stadion... Maar of het klopt dat de ingebruikname voor september 2023 is, zal men toch snel moeten beginnen...PUSH schreef:Zulte Waregem Sup schreef:PUSH schreef:Hallo kroket, dat zijn 13 maanden voor de afbraak en heropbouw van één tribune!
Ik zou hier toch erg voorzichtig in zijn... Men spreekt er in Brugge al 20 jaar over en de laatste tijd is er nog maar weinig vooruitgang m.i. Jammer...
Ik verwees specifiek naar het grote verschil in bouwtijd op zich, niet naar de ellenlange procedures die aan de bouw voorafgaan.
Als het klopt dat de nieuwe T2 in september 2023 beschikbaar zal zijn, dan liggen er maar liefst 13 maanden tussen afbraak huidige T2 en ingebruikname nieuwe T2. En dat wordt een tribune van naar schatting 7000 zitplaatsen?
Ter vergelijking: Club Brugge gaat uit van een bouwtijd van 18 maanden voor zijn volledig nieuw stadion van 40.000 zitplaatsen. Daar moeten weliswaar geen bestaande installaties worden afgebroken, maar het is toch een gigantisch groot verschil.
Ik had gedacht dat afbraak en heropbouw T2 op de Bosuil een verhaal zou zijn van maximaal een half jaar. Die heeft immers veel minder 'toeters en bellen' dan de nieuwe T1 aan de overkant van het veld...
PUSH schreef:Vandaag is de eerste dag na het bouwverlof, dus hopelijk is er hier en daar al wat (voorbereidende) activiteit te zien.
Volgende thuismatch van RAFC is op 7 augustus tegen OH Leuven, ben benieuwd of er dan al iets te zien zal zijn van de afbraakwerken aan T2 ...
MAW. Typisch Belgisch... Halve werken... Voorbeelden genoeg...PUSH schreef:Inderdaad zeer vreemd (en als je het mij vraagt uitermate betreurenswaardig) dat er de voorbije maanden totaal niks is gecommuniceerd over het verdere verloop van de verbouwingswerken op de Bosuil. Hoe lang is het ondertussen geleden dat T1 werd afgebroken en heropgebouwd? Drie jaar?![]()
Er rest ons slechts één manier om, onrechtstreeks, te weten te komen of er al dan niet schot in de zaak zit, en dat is door het bekijken van de beelden van de volgende thuiswedstrijden van RAFC (Jupiler Pro League, Croky Cup, Conference League).
Als die beelden ook in september nog een volledig intacte T2 zouden laten zien, dan is er duidelijk stront aan de spreekwoordelijke knikker en is zelfs de afbraakvergunning nog niet in orde...
T1: zomer 2017-eind 2017PUSH schreef:Inderdaad zeer vreemd (en als je het mij vraagt uitermate betreurenswaardig) dat er de voorbije maanden totaal niks is gecommuniceerd over het verdere verloop van de verbouwingswerken op de Bosuil. Hoe lang is het ondertussen geleden dat T1 werd afgebroken en heropgebouwd? Drie jaar?![]()
Er rest ons slechts één manier om, onrechtstreeks, te weten te komen of er al dan niet schot in de zaak zit, en dat is door het bekijken van de beelden van de volgende thuiswedstrijden van RAFC (Jupiler Pro League, Croky Cup, Conference League).
Als die beelden ook in september nog een volledig intacte T2 zouden laten zien, dan is er duidelijk stront aan de spreekwoordelijke knikker en is zelfs de afbraakvergunning nog niet in orde...
Chimaera schreef:T1: zomer 2017-eind 2017PUSH schreef:Inderdaad zeer vreemd (en als je het mij vraagt uitermate betreurenswaardig) dat er de voorbije maanden totaal niks is gecommuniceerd over het verdere verloop van de verbouwingswerken op de Bosuil. Hoe lang is het ondertussen geleden dat T1 werd afgebroken en heropgebouwd? Drie jaar?![]()
T4: zomer 2019-zomer 2021
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten