HET NIEUWE Regenboogstadion [Zulte Waregem - 14.000]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: HET NIEUWE Regenboogstadion [Zulte Waregem - 14.000]

Berichtdoor jenske » do 15 maart 2018, 17:29

Bart Van den Neste schreef:Wat is de verdere planning in tijd eigenlijk, of staat het voorlopig even on hold?

Op dit moment wordt er nog steeds gewerkt in de hoektribune. Daarna wordt er net naast het stadion een parkeertoren, appertementen én hotel gebouwd.
Essevee!
jenske

Berichtdoor Karel_VDV » zo 18 maart 2018, 14:08

Ik heb me laten vertellen dat op de plaats waar de tijdelijke fanshop gelegen is, er een ondergrondse parking komt, dit na verhuis van de fanshop.
Karel_VDV

Berichtdoor jenske » ma 19 maart 2018, 17:47

Karel_VDV schreef:Ik heb me laten vertellen dat op de plaats waar de tijdelijke fanshop gelegen is, er een ondergrondse parking komt, dit na verhuis van de fanshop.

Afbeelding
Essevee!
jenske

Berichtdoor Nathan Lockley » ma 19 maart 2018, 19:22

Gaan ze de 2 oudste tribunes nog verbouwen /slopen of gaan ze alles in de ploeg investeren ? Momenteel zou ik er voor zorgen dat de ploeg er staat , maar zoals ik eerder al zei zou zonden zijn moesten ze het onafgewerkt laten !
Nathan Lockley

Berichtdoor jenske » za 24 maart 2018, 19:48

Nathan Lockley schreef:Gaan ze de 2 oudste tribunes nog verbouwen /slopen of gaan ze alles in de ploeg investeren ? Momenteel zou ik er voor zorgen dat de ploeg er staat , maar zoals ik eerder al zei zou zonden zijn moesten ze het onafgewerkt laten !

Dit staat nog op het programma.... Maar geef ons essevee wat tijd. Eerst hoektribune 100% afwerken en exploiteren.
Daarna buiten stadion hotel, appertementen en parkinggarage optrekken. Om daarna verder te doen met een tribune... Leuke en mooie vooruitzichten als supporter -egypt-
Essevee!
jenske

Berichtdoor girondin » zo 25 maart 2018, 09:20

Zo formuleerde Carl Balliere het ook tegen me vorig weekend. Vind ik slim en zorgt toch voor een evenwicht bouwen/ploeg.
girondin

Berichtdoor Nathan Lockley » zo 25 maart 2018, 09:48

jenske schreef:
Nathan Lockley schreef:Gaan ze de 2 oudste tribunes nog verbouwen /slopen of gaan ze alles in de ploeg investeren ? Momenteel zou ik er voor zorgen dat de ploeg er staat , maar zoals ik eerder al zei zou zonden zijn moesten ze het onafgewerkt laten !

Dit staat nog op het programma.... Maar geef ons essevee wat tijd. Eerst hoektribune 100% afwerken en exploiteren.
Daarna buiten stadion hotel, appertementen en parkinggarage optrekken. Om daarna verder te doen met een tribune... Leuke en mooie vooruitzichten als supporter -egypt-

Klopt alles op zen tijd komt wel godd met essevee
Nathan Lockley

Berichtdoor jenske » wo 04 apr 2018, 21:04

Stand van zaken, hoektribune op 03-04-2018.
Zaterdag om 16u00 wordt de nieuwe fanshop op het gelijkvloers officieel geopend.

Afbeelding

Afbeelding
Essevee!
jenske

Berichtdoor Chimaera » do 05 apr 2018, 08:59

Het doortrekken van de drie stroken lamellen in de bocht heeft wel een vreemd gevolg omdat er daar vijf bouwlagen zijn: de balken lopen niet gelijk met de vloerplaten, komen op niveau +2 zelfs halverwege de verdieping uit.

Het duurt precies wel zijn tijd om de hoektribune af te werken. Het contrast met de hoofdtribune is ook enorm, onmogelijk dat men het stadion niet zou afwerken.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Pieterjan » vr 13 apr 2018, 09:39

Op de twitterpagina van Zulte Waregem kan je een filmpje zien omtrent de nieuwe Fanshop, met een mooi beeld van het stadion!

https://twitter.com/ESSEVEELIVE?ref_src ... tadion.php

Verder had ik ook nog een aantal screenshots genomen van een aantal luchtfoto's die werden gemaakt tijdens de koers
maar ik heb geen idee hoe ik die hier moet posten.
Pieterjan

Berichtdoor jenske » wo 11 jul 2018, 16:55

Op dit moment worden er geen grote werken meer uitgevoerd aan het stadion.

De komende jaren wordt er vooral gewerkt nét buiten het stadion.
De eerste terreinen werd reeds vrijgemaakt om de grondwerken aan te vatten.
Alle info over dit project: https://waterfrontwaregem.be

Afbeelding
Afbeelding
Essevee!
jenske

Berichtdoor girondin » wo 19 sep 2018, 10:44

In een interview met Cordier en Hoofaandeelhouder Beeuwsaert gelezen dat de nieuwe hoofdtribune niet meer vandoen is, of toch niet in de directe toekomst. Ik vrees dat met in Waregem een Belgisch verhaal aan het schrijven is van 2 nieuwe tribunes, de oude zullen nog jaren dienstdoen.

Van veel nieuwe supporters zal de budgetstijging niet komen: het aantal abonnees plafonneert de laatste twee jaar op goed 6000, het gemiddelde toeschouwersaantal op ruim 9000.

CORDIER: 'Vergeet niet dat in Waregem en Zulte samen 'slechts' 50.000 mensen wonen, hé. Bovendien hebben we concurrentie van dichte buren KV Kortrijk, KAA Gent met zijn nieuwe Ghelamco Arena, van Club Brugge ook. Mensen moeten keuzes maken, hé. Een studie van een zevental jaar geleden wees al uit dat 12.000 man voor topwedstrijden onze limiet is. En dat is nu ook de capaciteit van het Regenboogstadion.'

BEEUWSAERT: 'Nog extra plaatsen bijbouwen, tot 15.000, en onze hoofdtribune vernieuwen heeft dus geen zin. We moeten vooral op kwáliteit mikken: het comfort en de hospitality van de huidige supporters. Met onze familie- en sfeertribune achter de doelen en onze skyboxen bedienen we op dat vlak nu zowel de 'gewone' fans als de vips/sponsors.'
[/i]
girondin

Berichtdoor Dimitri_B » zo 11 nov 2018, 13:48

Los van het gene hierboven gezegd (geen afbreuk trouwens) :

vraagje :

hoe zou de verbinding tussen de tribune 1 en tribune 2 eruit zien? Idem als de verbinding tussen tribune 1 en tribune 4?
Ik vraag dit, omdat ik gisteren passeerde langs het stadion en merkte op dat er maar weinig plaats is tussen tribune 1 en tribune 4 door de straat die er loopt (Meersstraat nl.).

Alvast bedankt
Dimitri_B

Berichtdoor Chimaera » ma 12 nov 2018, 16:30

Dimitri_B schreef:Los van het gene hierboven gezegd (geen afbreuk trouwens) :

vraagje :

hoe zou de verbinding tussen de tribune 1 en tribune 2 eruit zien? Idem als de verbinding tussen tribune 1 en tribune 4?
Ik vraag dit, omdat ik gisteren passeerde langs het stadion en merkte op dat er maar weinig plaats is tussen tribune 1 en tribune 4 door de straat die er loopt (Meersstraat nl.).

Alvast bedankt
Volgens het plan voor het nieuwe stadion (zie eerste post van dit topic) zouden de twee resterende bochten 1-2 en 2-3 vergelijkbaar zijn met bocht 3-4 waar de bezoekers zitten. Dus met een opening onder de zitplaatsen.

Het zou toch te betreuren zijn mochten ze nu stoppen met de verbouwing. Dat ze nu genoeg comfort hebben met de twee nieuwe tribunes vind ik een zwak argument. Een volledig nieuw stadion geeft een heel ander elan dan twee nieuwe tribunes die als een tang op een varken op de oude tribunes staan. Dit is een stadsvernieuwingsproject halverwege stopzetten, dat zal altijd een onafgewerkte aanblik blijven geven.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor jenske » ma 12 nov 2018, 18:45

Chimaera schreef:
Dimitri_B schreef:Los van het gene hierboven gezegd (geen afbreuk trouwens) :

vraagje :

Alvast bedankt
Volgens het plan voor het nieuwe stadion (zie eerste post van dit topic) zouden de twee resterende bochten 1-2 en 2-3 vergelijkbaar zijn met bocht 3-4 waar de bezoekers zitten. Dus met een opening onder de zitplaatsen.

Het zou toch te betreuren zijn mochten ze nu stoppen met de verbouwing. Dat ze nu genoeg comfort hebben met de twee nieuwe tribunes vind ik een zwak argument. Een volledig nieuw stadion geeft een heel ander elan dan twee nieuwe tribunes die als een tang op een varken op de oude tribunes staan. Dit is een stadsvernieuwingsproject halverwege stopzetten, dat zal altijd een onafgewerkte aanblik blijven geven.

Op dit moment worden de grondwerken aangevat net achter tribune. Wat verderop beginnen ze binnenkort met de werken voor een nieuwe appartement en hotel.
Pas wanneer deze klaar zijn, zal worden verder gewerkt aan het stadion. Zal dus nog even duren...

Alle info omtrent dit project via:
https://waterfrontwaregem.be/woontorens ... _BwE#part2

Afbeelding
Essevee!
jenske

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen