HET NIEUWE Regenboogstadion [Zulte Waregem - 14.000]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: HET NIEUWE Regenboogstadion [Zulte Waregem - 14.000]

Berichtdoor NjitS » wo 12 aug 2020, 08:45

Iemand nog een update over de werken?
Hoever staat het project WaterFront?
BTID
NjitS

Berichtdoor Frederik » wo 12 aug 2020, 10:15

Daar zijn ze naarstig aan het bouwen.

De kantoren aan de andere kant zijn ze in afwerkingsphase.

Als ik es de tijd heb en voorbijkom zal ik es wat foto's maken.
Frederik

Berichtdoor NjitS » wo 12 aug 2020, 12:42

Frederik schreef:Daar zijn ze naarstig aan het bouwen.

De kantoren aan de andere kant zijn ze in afwerkingsphase.

Als ik es de tijd heb en voorbijkom zal ik es wat foto's maken.

Bedankt voor de update Frederik!
BTID
NjitS

Berichtdoor finndo » do 13 aug 2020, 13:53

Aangezien Zulte Waregem niet betrokken is, noch eigenaar is van project Waterfront, vind ik persoonlijk niet dat die een onderwerp is voor dit forum.
finndo

Berichtdoor girondin » do 13 aug 2020, 18:41

Daar ben ik mee akkoord. Staat los van het stadion (misschien financieel niet).
Zal nog wel een tijdje duren vooraleer er terug effectief aan het stadion gewerkt wordt.
girondin

Berichtdoor NjitS » vr 14 aug 2020, 13:56

finndo schreef:Aangezien Zulte Waregem niet betrokken is, noch eigenaar is van project Waterfront, vind ik persoonlijk niet dat die een onderwerp is voor dit forum.

Mijn vraag was hoe de werken vorderen, aangezien er pas verder gestart wordt met de verbouwingen van het stadion als dat project rond is. Dus het beïnvloed wel degelijk de verbouwingsplannen van Zulte voor mij.
Ik hoef geen wekelijke updates over het project Waterfront hoor, geen paniek ;)
BTID
NjitS

Berichtdoor Frederik » vr 14 aug 2020, 14:16

Gisteren (13/08/2020) es gestopt voor enkele foto's die ik had beloofd.

(klikken om te vergroten)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frederik op vr 14 aug 2020, 14:34, in totaal 1 keer bewerkt
Frederik

Berichtdoor Frederik » vr 14 aug 2020, 14:23

NjitS schreef:
finndo schreef:Aangezien Zulte Waregem niet betrokken is, noch eigenaar is van project Waterfront, vind ik persoonlijk niet dat die een onderwerp is voor dit forum.

Mijn vraag was hoe de werken vorderen, aangezien er pas verder gestart wordt met de verbouwingen van het stadion als dat project rond is. Dus het beïnvloed wel degelijk de verbouwingsplannen van Zulte voor mij.

In hoeverre ze het gebruiken om het uit te stellen maar logistiek gezien moeten eerst de torens af zijn voor ze verder aan het stadion kunnen werken.
Maar zoals gezegd, in hoeverre verbouwingen nog op de planning staan op korte termijn, is eigenlijk niet geweten. Volgens mij weten ze het zelf niet.

COVID zal alvast ook wel een extra (negatieve) factor zijn, alle clubs en dus ook Zulte Waregem zien een groot deel inkomsten door de neus geboord wegens geen supporters en dus geen ticketing/abo en recette van dranken en eten, geen sponsor-threadments die geld opbrengen ...

Een andere factor is volgens mij dat eerst alle commerciële ruimtes verhuurd/ingenomen moeten zijn voor ze verder bouwen.
Ergens logisch dat je geen extra m² creëert (dewelke mee de rekening betalen) terwijl er nog voldoende te huur staat.

Allemaal factoren die meespelen in de verdere timing.
Maar liever met gezond boerenverstand stapsgewijs, dan overinvesteren én dan financieel op de bek gaan... nog es een faillissement moeten we ten aller tijde vermijden. Ook al willen supporters liever vandaag een afgewerkte tempel dan morgen.
Frederik

Berichtdoor jenske » zo 16 aug 2020, 09:27

Frederik schreef:
NjitS schreef:

In hoeverre ze het gebruiken om het uit te stellen maar logistiek gezien moeten eerst de torens af zijn voor ze verder aan het stadion kunnen werken.
Maar zoals gezegd, in hoeverre verbouwingen nog op de planning staan op korte termijn, is eigenlijk niet geweten. Volgens mij weten ze het zelf niet.

COVID zal alvast ook wel een extra (negatieve) factor zijn, alle clubs en dus ook Zulte Waregem zien een groot deel inkomsten door de neus geboord wegens geen supporters en dus geen ticketing/abo en recette van dranken en eten, geen sponsor-threadments die geld opbrengen ...

Een andere factor is volgens mij dat eerst alle commerciële ruimtes verhuurd/ingenomen moeten zijn voor ze verder bouwen.
Ergens logisch dat je geen extra m² creëert (dewelke mee de rekening betalen) terwijl er nog voldoende te huur staat.

Allemaal factoren die meespelen in de verdere timing.
Maar liever met gezond boerenverstand stapsgewijs, dan overinvesteren én dan financieel op de bek gaan... nog es een faillissement moeten we ten aller tijde vermijden. Ook al willen supporters liever vandaag een afgewerkte tempel dan morgen.

Correcte analyse.
Komt daar nog bij de tegenvallende sportieve resultaten en de daarbij horende het dalend aantal abonnees/bezoekers.

Onze huidige capaciteit van 12.000 vandaag is ruimschoots voldoende om zowat alle wedstrijden aan te kunnen. (Ja, zelf tegen de toppers)

Ik heb er eerlijkgezegd geen goed oog in. Ondanks ik vandaag een gemengd gevoel heb. We hebben 2,5 prachtige tribunes, maar deze staan in schril contrast met de 2 zij-tribunes.
Laat ons toch maar hopen op positief nieuws op korte termijn...
Essevee!
jenske

Berichtdoor girondin » zo 16 aug 2020, 11:03

Ik vrees er ook wat voor eerlijk gezegd. Ze zijn wat commercieel inkomsten momenteel tevreden met hun zuidercorner. De kantoren achter de spionkop geraken niet allemaal verhuurd (ook niet zo'n ideale plaats). Een beetje overbouwd ook misschien. 12.OOO is meer dan genoeg voor Zulte Waregem. Hoop dat ze de kuip nog afwerken en het geheel met de twee torens en het nieuwe kantoorgebouw meer één nieuw geheel wordt.
girondin

Berichtdoor Karel_VDV » do 10 sep 2020, 13:08

@Frederik
Gisteren (13/08/2020) es gestopt voor enkele foto's die ik had beloofd.

Ik dacht dat de rode metalen profielplaten aan de hoofdtribune en het bijgebouw ondertussen donkergrijs (zelfde tint als de nieuwe tribunes) zijn geverfd.
Karel_VDV

Berichtdoor Chakam » ma 28 sep 2020, 15:33

Karel_VDV schreef:Ik dacht dat de rode metalen profielplaten aan de hoofdtribune en het bijgebouw ondertussen donkergrijs (zelfde tint als de nieuwe tribunes) zijn geverfd.

Klopt!
het rode is vervangen door zwart / donker grijs en ziet er imo een pak beter uit :D .
Chakam

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen