vervolg van het artikel over de deze zomer geplande verbouwingen van de business seats (zie
viewtopic.php?f=31&t=164&p=12111#p12111)
...
E40Club doet die investering omdat het de termijn wil overbruggen tot 2019, wanneer in principe een nieuwe voetbaltempel verrijst langs de Blankenbergse Steenweg. Het vergunningsproces voor dat stadion is al opgestart en vooralsnog duiken er weinig problemen op. Enkel rond de bereikbaarheid van het stadion zijn vragen gerezen. Zo zou de overheid fors moeten investeren in een aanpassing van de E40, zoniet dreigen verkeersproblemen op matchdagen.
Gelbe WandQua invulling rekent Club op een stadion met 40.000 zitjes waar 'fanbeleving' centraal staat. De tribunes moeten dicht op het veld aansluiten en achter het doel wil men een 'blauw-zwarte' wand creëren, naar analogie met de fameuze 'Gelbe Wand' van Borussia Dortmund. Eén jaar voor de constructie van het nieuwe stadion zou in Westkapelle ook het nieuwe oefencentrum afgewerkt moeten zijn. Daarvoor trekt Club 10 miljoen euro uit. Slaagt blauw-zwart in al die projecten, dan kan het zijn budget tegen 2020 makkelijk met 15 miljoen euro verhogen.
Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/2730/Club-Brug ... oges.dhtmlWat dat enige minpunt betreft, de aanpassingen aan de E40, als dat klopt is dat iets wat zich altijd zou opdringen: zowel bij een nieuw stadion op de aanvankelijk voorgestelde locatie, bij een uitbreiding van het Jan Breydelstadion... Het is een schaalvergroting van de huidige situatie. Het voordeel aan de nieuwe locatie is wel dat een deel van het publiek langs de toekomstige A11 en de Expressweg Antwerpen-Knokke kan komen.