Nieuw Stadion Brugge (40.000)

Alle nieuwtjes over projecten voor nieuwe stadions in België horen hier thuis.

Re: Project Nieuw Stadion Club Brugge (40.000)

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » do 06 nov 2008, 07:55

Snel beslissen? Wanneer dan? Binnen een jaar, 2 jaar of binnen 10 jaar? Zoals het nu vooruit gaat, vrees ik voor het laatste... Zie eens in Duitsland! Hoffenheim speelt 3 maanden in de Bundesliga en dit wordt hun nieuw thuishaven: http://www.stadionwelt.de/neu/sw_stadie ... r=20081029
Arm Belgie! Hier spreken we al 17 jaar van het Artevelde stadion en men is nu pas begonnen... Brugge gaat dezelfde weg op!
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor Greenboy » do 06 nov 2008, 19:11

Ik vrees voor club en zijn stadion in Loppem.... :vomit: :vomit:
Greenboy

Berichtdoor witn » zo 09 nov 2008, 09:48

Bwa ik geloof er nog in, alleen al het feit dat de ministers Loppem nog niet afschieten.

'Niet noodzakelijk het einde voor Loppem'
5 November, 2008

'De plan-MER is nu absoluut definitief. Nu kan iedereen met kennis van zaken oordelen', zegt Vlaams minister van Leefmilieu Hilde Crevits (CD&V). 'Het is met dit document dat we nu verder moeten.'

En uit dat document blijkt dat Jan Breydel, De Spie en de Blankenbergse Steenweg op milieuvlak allemaal een betere keuze zijn dan Loppem. Betekent dat nu dat er een kruis mag worden gemaakt over de kans dat er ooit een stadion voor Club komt in Loppem?

'Niet noodzakelijk , zegt Crevits. 'Waar het stadion nu precies komt, blijft een gemotiveerde politieke keuze. In dat rapport staat niet dat het stadion voor 40.000 toeschouwers op de Jan Breydelsite of aan de Blankenbergse Steenweg gebouwd moét worden. Het toont natuurlijk wel aan dat een stadion in Loppem niet evident zal zijn, en dat er een hele serie ingrijpende flankerende maatregelen zullen moeten worden genomen.'

Vooral een combinatie van een stadion met een uitgebreid winkelcomplex in Loppem, een industriezone aan de Vliegweg in Oostkamp én de geplande headquarterszone in Chartreuse blijken een té groot struikelblok te worden voor het milieu.
Bron: Het Nieuwsblad - regio Brugge
witn
Beheerder

Berichtdoor witn » za 06 dec 2008, 15:30

"Club Brugge kondigt nieuwe acties rond stadion aan

Het is een tijd rustig geweest rond de plannen van Club Brugge voor een nieuw stadion. 'In september hebben wij beslist om de Vlaamse regering haar werk te laten doen', aldus Club-voorzitter Michel D'Hooghe. 'Maar intussen horen wij er niks meer van. Het is nota bene twee jaar geleden dat we onze plannen ontvouwden en we staan nog altijd op hetzelfde punt als toen. We moeten weer van ons laten horen. Dat gaat na nieuwjaar gebeuren. Ik sta ook onder druk. Ik kan onze supportersfederatie niet in toom blijven houden. Neen, ik roep niet op tot hooliganisme. Verre van. Ik wil wel een snelle oplossing. Op de duur gaan de mensen nog denken dat ik een zwakkeling ben. Dat ben ik niet. Dat garandeer ik u.' (lvdw)"

eindelijk!
witn
Beheerder

Berichtdoor jenske » zo 07 dec 2008, 18:37

Geen woorden , maar daden aub...
Essevee!
jenske

Berichtdoor Greenboy » zo 14 dec 2008, 13:39

Wanneer wordt er nu eindelijk een beslissing genomen??? :evil:
Greenboy

Berichtdoor witn » za 20 dec 2008, 12:57

Deze reactie stond op het BZF forum:
Code: Selecteer alles
Op Focus tv kan je een korte uitleg krijgen over het nieuw stadion en waarom dit nog niet beslist.
Uitleg over het stadion van 'Minister Hilde Crevits.
Surf naar http://www.focustv.be klik op focus nieuws en ronde de 17de min krijg je korte reactie over het nieuw stadion.

De bal ligt in het kamp van Minister Van Mechelen.
[b]Dus even nog afwachten tot de Minister met een goed voorstel afkomt waar er Gerechtelijk niks kan tegengehouden worden.[/b]
Dat we niet jaren weg zijn voor gerechtelijke procedures.
Laten we ons hoop op Minister Van Mechelen stellen

Dusjah wachten, wachten en wachten...
witn
Beheerder

Berichtdoor witn » vr 26 dec 2008, 14:22

Brugs Handelsblad van vrijdag 26 december Pagina 5:

Philippe De Wulf: Politiekorpschef Brugge: ,,Dat de voorzitter van Club Brugge zijn supporters ophitst, wordt erg kwalijk genomen door de politie".

Patrick Moenaert:,Ik word af en toe in de supermarkt uitgescholden door Clubsupporters. De dag dat ik ooit bedreigd word of fysiek belaagd word, dien ik klacht in tegen Michel D'Hooghe.

Nog maar eens duidelijk, dat de situatie in Brugge zeer delicaat is.
witn
Beheerder

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » vr 26 dec 2008, 15:56

Duidelijk geen vrienden die Moenaert en D'hooghe... De gevolgen zullen nefast zijn voor het nieuw te bouwen stadion in Loppem.
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor witn » za 27 dec 2008, 09:08

Daar mag je zeker van zijn, als de burgemeester van Brugge nu een voetballiefhebber zou zijn, ging er al een oplossing zijn geweest. Maarja ik :vomit: op Moenaert.

Vandaag in het nieuwsblad: (check vooral de vetgedrukte)

De Brugse stadionsoap in twintig quotes
Ook in deze feestperiode kunnen we u jammer genoeg geen doorbraak melden in het Brugse stadiondossier. Maandenlang beheerste de discussie over de mogelijke verhuizing van Club Brugge naar Loppem de media. Wij maakten er deze zomer zelfs een grootschalig rapport van, waarin u, de lezer, massaal voor de verhuis naar Loppem stemde. Maar knopen zijn er nog niet doorgehakt: de stadionsaga in twintig quotes.
30 januari

'Een stadion gecombineerd met een winkelcentrum? Over mijn lijk.'

Karel Van Eetvelt, topman van zelfstandigenorganisatie Unizo, op een infoavond in Oostkamp.
7 februari

'Burgemeester Patrick Moenaert heeft mij beloofd dat hij een aantal initiatieven zal nemen die het Brugse stadiondossier in een stroomversnelling zullen brengen. Binnen een paar weken moet er een doorbraak zijn.'

Pol Van Den Driessche, woordvoerder van Cercle Brugge, na een vergadering met het Brugse stadsbestuur.
13 Februari

'Het stadion zal zero overlast veroorzaken voor de dorpskernen van Loppem, Zedelgem en Oostkamp.'

Het Clubbestuur in een brief aan de inwoners van Zedelgem en Oostkamp.
22 februari

'Tegen eind maart zal de Vlaamse regering een beslissing nemen.'

Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) in een debat met Michel D'Hooghe in het tv-programma Phara. Peeters bedoelde wel degelijk eind maart 2008.

26 februari

'Dit voorstel is echt een typische tsjeventruk.'

Frank Vanhecke (Vlaams Belang) op de zitting waarin de Brugse gemeenteraad zich moet uitspreken over de stadionplannen. CD&V had te elfder ure nog een eigen voorstel gelanceerd voor een stadion 'met beperkte commerciële functies'. 23 van de 44 aanwezige gemeenteraadsleden spraken zich uiteindelijk uit pro Loppem.

5 maart

'We stappen naar de Raad van State tegen de plannen voor Loppem. Eerst om het project af te voeren, en als dat niet lukt, om het te vertragen.'

Johan Verstraete, kernlid van actiegroep de Witte Pion.
24 april

'Pakt je pling en go weg.'

Een tegenstander van het stadionproject maakt een protestfilmpje, dat een bescheiden hit wordt op Youtube.
28 mei

'De plannen van Uplace zijn een cadeau met een grote strik rond voor Brugge.'

De Brugse schepen Mercedes Van Volcem (Open VLD) is rabiaat voorstander van het voorstel-Loppem.
3 juni

'Eens de task force samengesteld is, zal het ritme verhogen. Ook de Vlaamse regering wil nu snel tot een oplossing komen.'

De Vlaamse regering verspreidt een persbericht waarin ze een task force aankondigt, een adviesgroep die moet uitmaken waar het stadion nu moet komen.
3 juli

'Een stadion voor Club én Cercle, aan de Blankenbergse Steenweg, met zo'n 15.000 vierkante meter winkelruimte, en financiële steun van de stad en de Vlaamse regering.'

Burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) lanceert in zijn eentje een 'aanvaardbaar compromis' in de stadiondiscussie.
4 juli

'Ze mogen daar een stadion in massief goud zetten, wij zullen er nooit spelen.'

Club-voorzitter Michel D'Hooghe kraakt het voorstel van Moenaert.
2 augustus

'Wie ons niet gunstig gezind is, krijgt geen kaarten meer.'

Club Brugge trekt de gratis abonnementen in van alle Brugse raadsleden en schepenen die zich uitgesproken hebben tegen de plannen voor Loppem.
19 augustus

'Een stadion in Loppem komt er zeker niet binnen de eerste vijf jaar.'

Frans Schotte, voorzitter van Cercle Brugge.
29 augustus

'Het stadion moet in Loppem komen.'

U, de lezer, kiest massaal voor Loppem in een exclusieve enquête van Het Nieuwsblad. 4.500 mensen nemen deel.
5 september

'Omdat de communautaire problemen veel tijd hebben ingenomen tijdens de ministerraad, is de beslissing over het stadion uitgesteld tot volgende week.'

De Vlaamse regering laat een nieuwe deadline passeren zonder beslissing.
12 september

'Om het dossier juridisch niet te hypothekeren, stelt de Vlaamse regering de beslissing uit tot half oktober.'

Een nieuwe deadline gaat voorbij.
21 september

'Het wordt Loppem of Jan Breydel, en Loppem geniet mijn voorkeur.'

Vlaams minister Dirk Van Mechelen (Open VLD).
29 september

'Onze poll is gesaboteerd.'

Groen!-raadslid Rita Brauwers. Haar partij had een poll online gezet waarin sympathisanten zich voor de uitbreiding van het Jan Breydelstadion konden uitspreken. Maar de poll kwam Clubsupporters ter ore, en zij stemden op de site massaal pro-Loppem. De poll verdween even snel als hij gekomen was.
2 oktober

'Bart Verhaeghe is de Steve Stevaert van Brugge. Hij wil Club Brugge een stadion cadeau doen, zonder dat de belastingbetaler daarvoor moet betalen.'

Mercedes Van Volcem haalt het wierookvat boven voor de topman van projectontwikkelaar Uplace.
31 oktober

'Ik wil geen deadlines meer op dit dossier kleven.'

Vlaams minister Frank Vandenbroucke (SP.A), nadat de Vlaamse regering opnieuw een deadline had gemist.

Bron: Het Nieuwsblad - 27/12/08
witn
Beheerder

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » za 27 dec 2008, 19:28

Hoe zou er in Belgie ooit een WK kunnen georganizeerd worden? Geen enkel stadiondossier raakt hier van de grond, noch in Brugge, noch in Brussel, Antwerpen of Gent. De politiek maakt ons steeds maar blaasjes wijs en neemt geen beslissingen. Het WK-dossier moet binnen zijn tegen eind 2010. Zonder stadions zal dit niet lukken. Dus... Bye Bye WK!!!
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor witn » ma 05 jan 2009, 18:28

VOKA zwakt standpunt stadionplannen Club Brugge af

BRUGGE, 5/1/2009 VOKA, de Kamer voor Koophandel van West-Vlaanderen, staat niet meer voor de volle 100% achter de plannen van Club Brugge voor de bouw van een nieuw voetbalstadion in Loppem en wil een andere site in overweging nemen. Met het ietwat bijgestelde standpunt wil VOKA vertraging bij de beslissing over de afbakening van het Regionaal Stedelijk Gebied Brugge uit het slop halen.

Markttechnisch wel het beste

"Om markttechnische redenen denken wij nog altijd dat de keuze van Loppem de beste is, maar we zijn niet blind voor het MER-rapport dat een aantal opmerkingen maakt," zegt gedelegeerd bestuurder Jo Libeer van VOKA. "Dat rapport heeft tot doel dat voor de opmerkingen die gemaakt zijn oplossingen worden aangereikt. Wat dat betreft is voor ons de piste Loppem nog helemaal nog niet uitgesloten, dus ik denk dat daar in Brugge spoed moet maken, want zolang dit niet gebeurt is, kan je eigenlijk ook geen correcte uitspraken doen over een aantal andere grootschalige investeringen die moeten gebeuren. Eén hiervan is het nieuwe voetbalterrein en dus laat ons beslissen en voortdoen zodat er duidelijkheid geschapen wordt over één en ander...", aldus de topman van VOKA.

Zoals bekend is de afbakening van het Regionaal Stedelijk Gebied Brugge onlosmakelijk verbonden met het dossier van het stadion. Zonder die afbakening komen er bijvoorbeeld ook geen nieuwe bedrijventerreinen en vandaar de begrijpelijke haast bij VOKA.

bron: Stadsomroep

Alé Vlaamse regering, wanneer doen jullie iets? We wachten...
witn
Beheerder

Berichtdoor Greenboy » wo 07 jan 2009, 13:57

Zulte Waregem Sup schreef:Hoe zou er in Belgie ooit een WK kunnen georganizeerd worden? Geen enkel stadiondossier raakt hier van de grond, noch in Brugge, noch in Brussel, Antwerpen of Gent. De politiek maakt ons steeds maar blaasjes wijs en neemt geen beslissingen. Het WK-dossier moet binnen zijn tegen eind 2010. Zonder stadions zal dit niet lukken. Dus... Bye Bye WK!!!

De politiekers laten liever de criminelen vrij!! :oops:
Greenboy

Berichtdoor witn » do 08 jan 2009, 07:40

Jabbeke wil nieuw stadion Club Brugge

Er is mogelijk een doorbraak in het stadiondossier van Club Brugge. Burgemeester van Jab­beke en volksvertegenwoordi­ger Hendrik Bogaert (CD&V) zou het nieuwe stadion van Club dolgraag naar zijn ge­meente halen. Het zou langs de E40 in Jabbeke kunnen komen, in plaats van in Brugge of Lop­pem waar veel politieke tegen­stand bestaat.

«Er is voldoende plaats. De zone is tien tot vijf­tien hectare groot», zegt eerste schepen Daniël Vanhessche van Jabbeke. «Er zijn plannen om er industriegrond van te maken. Dat er nog een andere bestemming aan wordt gegeven, is niet uit te sluiten.» Het is niet duide­lijk wat de mening van Club Brugge is over Jabbeke.

Bron: Het Laatste Nieuws - 08/01/09

Ze gaan nog vechten om het stadion van Brugge te mogen bouwen. :dance:
De specifieke plaats in Jabbeke ken ik niet, dus kan ik er niet veel over zeggen maar natuurlijk is Loppem nog altijd beter voor de supporters die komen uit Kortrijk.
Ze gaan daar alleszins een oplossing voor moeten vinden. Zodat ook wij gemakkelijk naar die locatie kunnen.
Ma bon, ik zou wat langer in de auto moeten zitten, maar ik heb dat wel er voor over.
witn
Beheerder

Berichtdoor Piussi » vr 09 jan 2009, 10:18

Club Brugge wil graag een nieuw stadion bouwen in Loppem, maar de Vlaamse regering blijft die beslissing maar voor zich uit schuiven. Onlangs liet de burgemeester van Jabbeke weten dat Club in zijn gemeente wel welkom is met een nieuw stadion. Dat zou er kunnen komen op een stuk grond langs de E40 dat eigenlijk als industrieterrein zou kunnen dienen.

Vandaag reikt ook de burgemeester van buurgemeente Oudenburg Club een helpende hand. Ignace Dereeper (CD&V), een fervent Clubsupporter, wil blauw-zwart gerust een stuk grond ter beschikking stellen. "Blauw-zwart is hier welkom", aldus de Oudenburgse burgervader. "Wij willen er alles aan doen om Brugge beter te laten worden."

Het nieuwe stadion van Club Brugge zou er kunnen komen op een stuk landbouwgrond aan de nieuwe op- en afrit van Oudenburg. "Begrijp me niet verkeerd, ik steun volledig het idee van Jabbeke", gaat Dereeper verder. "Maar als dat niet doorgaat, dan zijn wij paraat om Club Brugge een voorstel te doen."

Bij Club zelf beweren ze nog volledig achter de piste-Loppem te staan, alleen ligt de beslissing in dat dossier bij de Vlaamse regering.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor witn » za 10 jan 2009, 14:56

Jabbeke is vragende partij voor nieuw Clubstadion langs de E40

JABBEKE - Neemt de stadionsoap van Club Brugge een nieuwe wending? In Jabbeke wordt gehoopt van wel. 'Er zijn met Club gesprekken geweest over het terrein langs de E40 als locatie', zegt CD&V-fractievoorzitter Werner Stroo. 'Vandaag hebben we hierover zelfs een bijzondere fractievergadering', weet hij.

Volgens de Jabbeekse CD&V-voorzitter Werner Stroo vinden er al een hele tijd gesprekken plaats tussen het bestuur van Club Brugge en de gemeente Jabbeke. 'Dat is al aan de gang sinds de perikelen in Loppem begonnen zijn'. Stroo is een grote voorstander van een Clubstadion in Jabbeke. De locatie die genoemd wordt, bevindt zich bij de afrit van de E40 in Jabbeke, vlakbij het tankstation van Werner Stroo en zijn echtgenote Marijke Puype. 'Om de twee weken zouden er hier 30.000 mensen komen. En dan heb ik het nog niet over de winkels en de evenementen die er kunnen plaatsvinden. Deze kans mogen we niet laten liggen. Bovendien begint de tijd voor Club Brugge nu wel te dringen. Vandaag hebben we hierover een fractievergadering. Het is heel uitzonderlijk dat burgemeester Bogaert de vergadering op zaterdag bijeen roept.'

Volgens de Jabbeekse burgemeester is de mogelijke komst van Club naar Jabbeke niet meer dan een gerucht. 'Ik vind het moeilijk om op een gerucht te reageren. Wij hebben geen enkele officiële vraag gekregen, noch van Club Brugge, noch van de Vlaamse overheid', stelt hij. Toch wijst Hendrik Bogaert (CD&V) het idee niet zomaar van de hand. 'Als er een voorstel komt, dan moeten we dat afwegen in het belang van de Jabbekenaars', zegt hij.

Het terrein in Jabbeke was een van de zestien sites die oorspronkelijk onderzocht werden door Club Brugge en bouwpromotor Uplace. Het terrein werd toen niet weerhouden, omdat het slechts 20 hectare groot is en er nood is aan 30 hectare ruimte. Ook het aantal inwoners binnen een straal van 30 minuten rijden, de mogelijke klanten van het shoppingcentrum, bleek minder interessant dan in Loppem. In een officiële reactie blijft Club Brugge nog altijd vasthouden aan de piste Loppem. 'Wij blijven voor honderd procent achter die keuze staan. De plannen voor een nieuw stadion in Loppem hebben intussen al heel wat stadia doorlopen. Het dossier is sluitend en volledig onderbouwd. Loppem blijft prioriteit', stelt manager Filips Dhondt van Club Brugge. Volgende week geeft de club een persconferentie over het stadiondossier. In een chatsessie met lezers van Het Nieuwsblad stelde Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) gisteren alvast dat er in de loop van de volgende weken in dit dossier een beslissing zal genomen worden. 'Zowel Dirk Van Mechelen als Hilde Crevits zijn hier zeer intens mee bezig', antwoordde Peeters op vraag van een lezer.

Bron: Het Nieuwsblad, regio Brugge-Oostkust (bewerkt door Blue Army)

Volgende week zullen dus meer weten.
witn
Beheerder

Berichtdoor witn » za 10 jan 2009, 15:01

Nog wat reacties: (geen hoge nieuwswaarde)
'Wij zijn niet tegen Clubstadion in Jabbeke'
10 Januari, 2009

In het volkscafé van Marie-Jeanne was het nieuwe stadion van Club Brugge gisteren het gespreksonderwerp van de dag. Lucien Van Massenhove is al sinds jaar en dag supporter van blauw-zwart. 'Ik zat vroeger in het bestuur van de muzikanten in de spionkop. Door mijn slechte knieën kan ik de wedstrijden nu niet meer bijwonen. Het zou plezant zijn om de supporters vanuit mijn zetel thuis te horen juichen', stelt de man.

Een andere klant ziet ook al meteen de voordelen van een stadion in Jabbeke. 'Hoe meer tickets Club verkoopt, hoe lager de belastingen in Jabbeke', hoopt de vrouw. Aan een ander tafeltje vindt een man het allemaal goed. 'Zolang de Duveltjes van Marie-Jeanne niet meer dan 1,5euro kosten , ben ik tevreden', lacht hij. De cafébazin blijft gelaten bij de geanimeerde discussie. 'Als het zo moet zijn, dan zal het gebeuren', besluit Marie-Jeanne Dupré.
Bron: Het Nieuwsblad, regio Brugge-Oostkus

"Ontsluiting beter dan in Loppem"
10 Januari, 2009 - 15:06

Korpschef Paul Mortier van de politiezone Kouter vindt de locatie die nu genoemd wordt als mogelijke site voor een nieuw Clubstadion zeer goed gelegen. 'De ontsluiting kan gebeuren via de E40, A10 en de Expresweg naar De Haan. Ook het spoor bevindt zich vlakbij. Zelfs via het water én de luchthaven van Oostende is de site gemakkelijk bereikbaar. Bovendien is het terrein door de snelweg afgezonderd van de dorpskern. Dat zijn alvast pluspunten in vergelijking met Loppem', weet hij.

Als de overheid en het Clubbestuur voor het terrein langs de snelweg in Jabbeke zouden kiezen, dan zou het korps wel voor een grote uitdaging worden geplaatst. 'Ons korps telt nu 105manschappen. In Brugge zijn dat er vier keer zoveel. Bovendien krijgt het Brugse korps bij matchen ook bijstand vanuit Brussel en de omliggende zones.'

Volgens korpschef Mortier is niet alleen de capaciteit van het korps ontoereikend. Ook de knowhow ontbreekt. 'Slechts dertig van onze manschappen zijn opgeleid voor het handhaven van de openbare orde. Dat zal uiteraard niet volstaan. Als het stadion naar Jabbeke komt, dan zullen we meer mensen en middelen nodig hebben', besluit hij.
Bron: Het Nieuwsblad, regio Brugge-Oostkust
witn
Beheerder

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » za 10 jan 2009, 15:15

"Club Jabbeke"
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor witn » za 10 jan 2009, 15:20

Zulte Waregem Sup schreef:"Club Jabbeke"

De naam zal wel niet veranderen. Al komt het stadion in Roeselare. Goed geprobeerd alleszins. :D
witn
Beheerder

Berichtdoor witn » zo 11 jan 2009, 08:05

Na 2 jaar nog geen nieuw stadion voor Club Brugge
10 Januari, 2009 - 17:13

Zondag is het precies 2 jaar geleden dat Club Brugge z’n plannen voor een nieuw stadion in Loppem uit de doeken deed. Met de bedoeling om dat snel te bouwen. Maar het ziet er niet naar uit dat de eerste steenlegging van het nieuwe voetbalcomplex er snel komt. Tot groot verdriet van Blue Army, de grootste supportersvereniging van Club Brugge.

Voor de leden van Blue Army, de grootste supportersvereniging van Club Brugge, waren de afgelopen twee jaar er van twijfel en hoop. Al die tijd probeerden ze op hun manier druk te zetten in het dossier rond het nieuwe stadion van club, maar zonder veel resultaat.
“Als supporter ben je constant bezig met de toekomst van je club. Ik denk niet dat er veel clubsupporters zijn die afgelopen maand er niet aan gedacht hebben”, zegt Leen Deschacht van Blue Army.

Club lokt per match tot 30.000 supporters, een niet te onderschatten electorale doelgroep dus. Volgens voorstanders van het Loppem-dossier misschien een reden waarom politici, met Vlaamse verkiezingen in juni, de knoop toch niet durven doorhakken.

“Misschien durven ze niet beslissen, maar als ze niet beslissen, kan het evengoed invloed hebben. Ik denk dat ze niet mogen vergeten, op het moment dat je naar het stemhokje trekt als club-supporter, je ook weet dat er géén beslissing genomen is. En je weet wie de schuldigen zijn. Dus ik denk dat géén beslissing nemen, zeker geen positieve invloed zal hebben op het stemgedrag van de clubsupporters, en misschien nog gewone, neutrale mensen uit de regio Brugge”, zegt Leen Deschacht.

Intussen haakten de afgelopen weken enkele Loppem-voorstanders van het eerste ogenblik af. VOKA West-Vlaanderen liet horen dat het nieuwe stadion voor hen niet persé in Loppem moet komen. Burgemeester Hendrik Bogaert van Jabbeke liet weten dat in zijn gemeente Club wel welkom is, vandaag deed Ignace Dereeper van Oudenburg hetzelfde. “Ergens word je dat gewoon, langs de andere kant heb je iets van: het kan niet blijven duren. Stel dat we opnieuw moeten beginnen, dan duurt het nog een tijdje. Moet het Loppem zijn? Als supporter, puur emotioneel bekeken zeg ik nee, maar rationeel zeg ik ja”, vertelt Leen Deschacht van Blue Army.

Club Brugge kondigt zelf ook nieuwe acties aan, die maakt ze volgende week bekend.
Bron: http://www.rnews.be

Video: http://www.rnews.be/nl/regio/wvl-8000/na-2-jaar-nog-geen-nieuw-stadion-voor-club-brugge/Article-1184683226347-1194483147374.html?params=primarySelectedTab%3AVideo
witn
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwe Stadions