Nieuw Stadion Brugge (40.000)

Alle nieuwtjes over projecten voor nieuwe stadions in België horen hier thuis.

Re: Nieuw Stadion Brugge (40.000)

Berichtdoor girondin » za 11 jan 2020, 18:44

Inderdaad dit was het plan die ik online heb gezien.
girondin

Berichtdoor Greenboy » zo 12 jan 2020, 09:51

De huizen die aan de linkerkant stan krijgen dus een muur voor hun neus als je het op deze manier zou doen. Benieuwd of een rechter (als ze naar de rechtbank stappen) dit goed gaat vinden. In Charleroi moesten ze hun tribune afbreken daarvoor.....
Greenboy

Berichtdoor PUSH » zo 12 jan 2020, 12:10

Zelanje schreef:
PUSH schreef:
girondin schreef:Ik geloof ook niet dat het stadion er zal staan binnen 4 jaar. Maar hoop het van wel. Hoe meer nieuwe of mooi verbouwde stadions voor België hoe beter. We zijn de allerlaatste van het Europees peloton en dat is schaamtelijk en schadelijk. Heb wel gezien op het plan dat het nieuw te bouwen stadion dicht bij de tuinen achter de oefenvelden komt. Vrees dat daar weer een comité zal opgericht worden en dan zijn we weer 3 jaar verder....wat Cercle betreft moeten die maar eens meer initiatief tonen. Exelsior en Sparta hebben ook hun eigen stadion (al is Rotterdam als metropool niet te vergelijken met Brugge) maar ook in bvb Ajjacio zijn er twee stadions. Een stadion van 10.000 volstaat voor hen, type RKC. Maar waar in godsnaam in Brugge of regio?

Waar staat dat plan ergens?

Misschien dit 'plan' uit HLN.
Lijkt me zelf inderdaad niet de beste plek. Iets zuidelijker (richting Doornstraat heb je meer ruimte in de breedte).
Het is natuurlijk geen echt plan en kan een verzinsel zijn van de betrokken redactie.
Afbeelding

Volgens mij moet je inderdaad zuidelijker (richting Doornstraat) gaan, want het in rood gearceerde stuk grond is ongeveer even lang en breed als de oppervlakte die door het huidige stadion wordt ingenomen. Daar kan je dus moeilijk een stadion van 40.000 zitplaatsen zetten, tenzij de stoeltjes heel dicht op mekaar staan, de tribunes zeer steil zijn, of je een stuk "in de grond" uitgraaft voor de onderste rijen...
PUSH

Berichtdoor NjitS » zo 12 jan 2020, 14:10

BTID
NjitS

Berichtdoor NjitS » zo 12 jan 2020, 14:57

NjitS schreef:Nog enkele voorbeelden die circuleren

https://imgur.com/ZoEIcOy
https://imgur.com/TZbOFzi
https://imgur.com/H81TmT4

Nog eentje gevonden
https://imgur.com/fZC9kmR
BTID
NjitS

Berichtdoor Zelanje » zo 12 jan 2020, 17:33

Inderdaad, dit is exact de locatie die ik ook voor ogen had.
Zo blijf je toch een stuk verder weg van de huizen van buurtbewoners.
Afbeelding
Zelanje

Berichtdoor NjitS » zo 12 jan 2020, 20:09

Zelanje schreef:Inderdaad, dit is exact de locatie die ik ook voor ogen had.
Afbeelding

Je kan ook nog wat draaien over de persparking zodat het stadion schuin komt te staan desnoods.
Voor slagschaduw moet er al bijna niet gevreesd worden want de zon draait langs de woonwijk kant lange Molenstraat
BTID
NjitS

Berichtdoor PUSH » ma 13 jan 2020, 09:46

NjitS schreef:
Zelanje schreef:Inderdaad, dit is exact de locatie die ik ook voor ogen had.
Afbeelding

Je kan ook nog wat draaien over de persparking zodat het stadion schuin komt te staan desnoods.
Voor slagschaduw moet er al bijna niet gevreesd worden want de zon draait langs de woonwijk kant lange Molenstraat

Dit lijkt mij een veel meer voor de hand liggende locatie, op voldoende afstand van de huizen in de Lange Molenstraat.

En wanneer het huidige Jan Breydelstadion wordt afgebroken, kunnen ze daar volgens mij zeker 3 extra oefenvelden leggen. Of gingen ze daar een parking area van maken?
PUSH

Berichtdoor NjitS » ma 13 jan 2020, 18:45

PUSH schreef:
Dit lijkt mij een veel meer voor de hand liggende locatie, op voldoende afstand van de huizen in de Lange Molenstraat.

En wanneer het huidige Jan Breydelstadion wordt afgebroken, kunnen ze daar volgens mij zeker 3 extra oefenvelden leggen. Of gingen ze daar een parking area van maken?

Of er nog nood is aan oefenvelden is natuurlijk de vraag. Club zit al in Westkapelle, cercle verhuist en de jeugd zal ook wel ergens een onderdak vinden. Zo kan alles ingezet worden op groen en parking.
BTID
NjitS

Berichtdoor kerelb » ma 13 jan 2020, 19:54

een Tottenham scenario kan ook altijd natuurlijk waar je overlapt met het oude stadion. Op de oefenvelden een half of 2/3 stadion bouwen, na het seizoen alles afbreken en dan het overige stuk bouwen. Kans is groot dat je tijdelijk met een lage capaciteit zit of moet uitwijken naar een ander stadion.
kerelb

Berichtdoor Tokkie » di 14 jan 2020, 09:31

Cercle Brugge bereid verhuis naar Blankenbergse Steenweg te onderzoeken

Een delegatie van Cercle Brugge heeft maandagavond samengezeten met het stadsbestuur van Brugge. De vereniging uitte zijn teleurstelling over de beslissing die genomen werd over de bouw van een nieuw stadion voor Club Brugge op de Olympiasite, maar kreeg wel te horen dat de Raad van State een positief advies heeft uitgebracht over de site op de Blankenbergse Steenweg.

Daardoor kan er een grote sportsite gemaakt worden, waar het stadion en oefencentrum van Cercle gebouwd kunnen worden. Een oplossing waar Club Brugge niet meer op wilde wachten, maar waar Cercle volgens het stadsbestuur “niet afkerig tegenover” zouden staan. Het stadsbestuur gaf groen-zwart de garantie dat ze over de nodige accommodatie voor de A-ploeg en jeugdploegen zullen blijven beschikken.
Tokkie

Berichtdoor Alexander » di 14 jan 2020, 15:17

Onderhoudende column van Hans Vandeweghe in DM:

"Je hebt vooruitgangsoptimisten en je hebt dagdromers. Bart Verhaeghe behoort tot die laatste soort"

Hans Vandeweghe is sportjournalist bij De Morgen.

"Even voor de lol: open Google Maps, tik Jan Breydelstadion in en zet dan de kaartoptie op satelliet. U ziet daar het huidige stadion, ingesloten door een woonwijk, maar op een redelijke afstand van de huizen. De naaste buren zijn de doden van de begraafplaats van Sint-Andries en het provinciaal zwemcomplex Lago. Onderin links van het huidige stadion zou het nieuwe moeten komen, waarbij de rechterbovenhoek van het nieuwe stadion zal palen aan die linksonder van het bestaande stadion.

Eerste reactie: is daar wel plek voor een stadion dat een kwart tot misschien de helft groter zal zijn in oppervlakte dan wat er nu staat?

Tweede reactie: wat met de bewoners van de Lange Molenstraat en de Doornstraat die niet langer een stadion op honderd meter van hun huizen hebben, dertien jaar lang lekker zijn gemaakt met het vooruitzicht dat het onding zou verdwijnen, maar nu alsnog een mastodont zullen zien verrijzen, in hun achtertuintje nog wel, daar waar voordien hooguit een verdwaalde voetbal belandde afkomstig van de aanpalende oefenveldjes.

Wat het stadsbestuur en Club Brugge vrijdagochtend heeft bezield om al die bewoners (inclusief de Club-fans), de voetbalburen van Cercle, maar erger, ook de provincie en de Vlaamse overheid in snelheid te pakken en in de gordijnen te jagen, dat weet niemand. Er doen wat theorieën de ronde en die komen allemaal op hetzelfde neer: dit is zo’n waanzinnig, onrealistisch plan dat er meer moet achter steken, bijvoorbeeld een tactische zet om de impasse rond de gronden aan de Blankenbergse Steenweg te deblokkeren.

Het huidige Jan Breydelstadion moet in de plannen plaatsmaken voor een nieuwe voetbaltempel met 40.000 zitjes.
Wat is nu die waanzin? Ten eerste dat de stad Brugge, omdat Cercle en Club niet door één deur kunnen, twee eersteklassestadions wil (laten) bouwen en gedurende een jaar of twee zelfs drie voetbalstadions op zijn grondgebied zal hebben. Drie? Jawel drie. Jan Breydel wordt niet afgebroken vóór het nieuwe er staat. En als het nieuwe er staat, wordt Jan Breydel nog niet afgebroken zolang er geen ander stadion is voor Cercle Brugge, waarvoor langs de Blankenbergse Steenweg zou worden gebouwd. Maar dat is juist die plek waar voorlopig alles blokkeert en niet mag worden gebouwd, een dossier dat momenteel bij de Raad van State ligt. (Die impasse wordt mee in stand gehouden door Paul Gheysens van Ghelamco en Antwerp FC, die daar in een opportunistische bui ooit gronden heeft gekocht en die niet wil vrijgeven, wat niet erg netjes is, maar het is nu eenmaal zo.)

Ten tweede: het huidige stadion van 29.000 plaatsen leidt bij elke thuiswedstrijd van Club Brugge tot het grootste lokaal verkeersinfarct in België. Het nieuwe stadion van 40.000 – en reken maar dat het vaak vol zal zitten – zal een derde meer auto’s aanzuigen want zoals bekend komen de blauw-zwarte fans van overal in Vlaanderen noodgedwongen met de auto omdat het stadion nu eenmaal ver van een station ligt en Club noch de stad heeft ingezet op een mobiliteitsplan. Of toch, één keer wel en het heeft gewerkt: dat was voor twee wedstrijden van Euro 2000, toen voor 25.000 toeschouwers, niet voor 40.000.

Het beste aan de Brugse plannen is niet dat Club een nieuw stadion zou krijgen want dat kan de Belgische voetbalmarkt ontwrichten, maar wel dat het oude gedrocht zou verdwijnen uit het woongebied waar het nooit had mogen worden gebouwd. Uitgerekend het enige positieve gaat nu op de schop.

Nu even praktisch. Als we de omgevingsvergunning (dat is de bouw - en milieuvergunning samengevoegd) tegen de zomer kunnen indienen en tegen het eind van het jaar rond krijgen, dan kunnen we in 2022-2023 in het nieuwe stadion spelen. Dat zei Bart Verhaeghe. Je hebt vooruitgangsoptimisten en je hebt dagdromers. Bart Verhaeghe behoort tot die laatste soort.

Het enige voordeel van het Brugs dossier is dat er geen bestemmingswijziging voor de gronden moet komen, maar daar houdt het op. Verder zijn er alleen maar nadelen en hinderpalen: bijvoorbeeld dat het zo’n groot project wordt dat er een mobiliteitseffectenrapport of MOBER aan te pas zal komen, waardoor het dossier onttrokken wordt aan de stad en bij de provincie terechtkomt. De doorloop van zo’n dossier duurt maanden, soms zelfs jaren in complexe gevallen zoals deze.

Er zal dus een openbaar onderzoek moeten gebeuren en daar wringt opnieuw een schoentje, meer dan één. Alle belanghebbenden kunnen zich dan mengen in de procedure en de zaak tot de Raad voor Vergunningsbetwistingen (een afsplitsing van de Raad van State) brengen, iets wat nog eens jaren kan aanslepen. 2022-2023? Ze bedoelden 2032-2033 allicht."

Intussen komt er dus weer een soort procedure bij waar ik nog nooit over gehoord had, het 'MOBER', die blijkbaar nodig is. Zou die er aan de Blankenbergse steenweg of in Loppem dan niet zijn geweest, vraag ik mij af?
De kans dat het er komt, lijkt mij voor de duidelijkheid groter dan de kans dat het er niet komt maar het zal nog héél wat voeten in de aarde hebben, met de aankomende juridische procedures van de buurtbewoners. Eén individu kan het project makkelijk 3-4 jaar vertraging doen oplopen. En ik geef ze niet eens volledig ongelijk, sommige buurtbewoners hebben misschien ruim een decennium uitgekeken naar het moment dat dat stadion eindelijk weg zou zijn uit het woongebied waar het nooit had mogen worden gebouwd. Maarja, TINA: There is no alternative. Uiteindelijk zal het er (waarschijnlijk) komen omdat er geen enkel enigszins realistisch alternatief bestaat. Bouwen op een nieuwe locatie, in Brugge of ergens anders in Vlaanderen? Vergeet dat maar voor ministens deze eeuw. Elke verstandige rechter zal - denk ik - ook dat argument in het achterhoofd houden. Het enige, overblijvende alternatief is wachten tot één van de tribunes in het huidige stadion instort, hopelijk niet tijdens een wedstrijd. En wanneer het zo ver is, gaan sommigen het een schande vinden dat Club nog niet ergens anders had gebouwd, waarschijnlijk.
Alexander

Berichtdoor Stoemper » di 14 jan 2020, 15:39

Alexander schreef:Intussen komt er dus weer een soort procedure bij waar ik nog nooit over gehoord had, het 'MOBER', die blijkbaar nodig is. Zou die er aan de Blankenbergse steenweg of in Loppem dan niet zijn geweest, vraag ik mij af?

Een MOBER is een mobiliteitseffectenrapport. In de wetgeving bestaat deze term eigenlijk niet, maar spreekt men over mobiliteitsstudie. Voor het project aan de Blankenbergsesteenweg diende een PlanMER (i.h.k.v. het RUP) te worden opgemaakt. Hierin zit de mobiliteitsstudie vervat. Voor 'kleinere' projecten, spreekt men over een MOBER. Zo is er bijvoorbeeld al een MOBER nodig als je een parking aanlegt vanaf 200 voertuigen.
Stoemper

Berichtdoor Alexander » di 14 jan 2020, 17:47

Stoemper schreef:
Alexander schreef:Intussen komt er dus weer een soort procedure bij waar ik nog nooit over gehoord had, het 'MOBER', die blijkbaar nodig is. Zou die er aan de Blankenbergse steenweg of in Loppem dan niet zijn geweest, vraag ik mij af?

Een MOBER is een mobiliteitseffectenrapport. In de wetgeving bestaat deze term eigenlijk niet, maar spreekt men over mobiliteitsstudie. Voor het project aan de Blankenbergsesteenweg diende een PlanMER (i.h.k.v. het RUP) te worden opgemaakt. Hierin zit de mobiliteitsstudie vervat. Voor 'kleinere' projecten, spreekt men over een MOBER. Zo is er bijvoorbeeld al een MOBER nodig als je een parking aanlegt vanaf 200 voertuigen.

Een mobiliteitsstudie voor een stadion van 40.000 man op die locatie, dat wordt ongetwijfeld een billenkletser. Dat we van het grootste lokaal verkeersinfarct in België - zoals Hans Vandeweghe het noemt - naar het grootste lokaal verkeersinfarct in West-Europa gaan, is een puzzel die vrij makkelijk kan worden gelegd door iedereen die ooit met de auto naar een uitverkochte wedstrijd van Club heeft gereden. Laat ons hopen dat de Vlaamse overheid de uitkomst van dat sowieso desastreuze mobiliteitseffectenrapport dan maar niet te zwaar laat doorwegen in de beslissing om al dan niet een omgevingsvergunning toe te kennen. Ik vermoed dat - van alle locaties waar Club tot nu toe heeft willen bouwen - de mobiliteitseffecten zowat het slechtst zullen zijn op Jan Breydel. Maarja, opnieuw: there is no alternative.
Alexander

Berichtdoor Chimaera » wo 15 jan 2020, 20:07

Gelieve de stukken van Hans Vandeweghe met een korrel zout te nemen. De man heeft over alles een mening maar van veel zaken waarover hij spreekt te weinig dossier- of feitenkennis én hij is vooringenomen.

Wat betreft volgend stuk:
Het beste aan de Brugse plannen is niet dat Club een nieuw stadion zou krijgen want dat kan de Belgische voetbalmarkt ontwrichten, maar wel dat het oude gedrocht zou verdwijnen uit het woongebied waar het nooit had mogen worden gebouwd. Uitgerekend het enige positieve gaat nu op de schop.

Het eerste deel van zijn zin: als we dergelijke redenering gaan gebruiken om ambitie af te stoppen, zijn we helemaal los van het paadje.
Het tweede deel: het stadion is er gebouwd vóór de omgeving is volgebouwd met villa's, niet andersom...

Natuurlijk wordt dit een opgave op mobiliteitsvlak. Ik was vorige week vrijdag ook met verstomming geslagen want de doorbraak leek nabij voor de Blankenbergse Steenweg. Ik vermoed dan ook dat men ook na de RvS nog veel vertraging verwachtte en daarom deze kans gegrepen heeft. Gevoelsmatig kies ik voor Sint-Andries, rationeel lijkt Sint-Pieters nog steeds de betere keuze. Het komt er nu op aan om constructief aan de slag te gaan, rekening houdende met mobiliteit, buurtbewoners en Cercle Brugge. Cynisme en ander negativisme brengt niemand een stap verder, behalve hen die absoluut een status quo beogen.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Zelanje » vr 17 jan 2020, 19:54

De Standaard - vrijdag 17 januari 2020 - Nico Tanghe

Buurtprotest tegen nieuw stadion Club groeit
Het buurtprotest tegen de stadionplannen van Club Brugge komt volop op gang. Ruim 230 mensen hadden gisteren al een online-petitie ondertekend. Wat betekent dit voor de slaagkansen? ‘De procedureslag blijft beperkt tot 2 à 3 jaar. Maar zelfs met een sterk dossier, ben je in België nooit zeker.’

‘Wij willen GEEN groter stadion in Sint-Andries’. Met die slogan lanceerde een buurtbewoner deze week een online-petitie tegen de kersverse bouwplannen van Club Brugge. De ploeg van voorzitter Bart Verhaeghe wil zo snel mogelijk een nieuwe voetbaltempel bouwen met 40.000 zitjes naast het verouderde Jan Breydel-stadion (DS, 10 januari) en sloot daarover een akkoord met de eigenaar van de grond: het Brugse stadsbestuur.
Maar zoals verwacht is dat buiten de omwonenden gerekend. ‘Een nieuw stadion voor Club en Cercle is prima, maar NIET op de Jan Breydel-site. Een groei van 29.000 naar 40.000 zitjes kan Sint-Andries niet slikken. Dergelijke projecten horen niet thuis in een woonzone, maar buiten de stad’, staat in grote letters op de online-burgerpetitie. Niet zonder succes. 238 mensen hadden gisteren de petitie tegen het nieuwe stadion al ondertekend. Wat meteen de vraag oproept: in hoeverre kan het buurtprotest de bouw van de nieuwe blauw-zwarte voetbaltempel vertragen of juridisch zelfs doen kelderen?

1. Kan iedereen zomaar klacht indienen?
Ja en neen. ‘Mensen die een project aanvechten moeten aantonen dat ze er een belang bij hebben’; verduidelijkt Steven Betz, verantwoordelijk voor grote bouwprojecten bij de Vlaamse ondernemersfederatie Voka.

2. Dreigt er nu een gelijkaardige juridische procedureslag als bij het nieuwe stadion aan de Blankenbergsesteenweg in Brugge?
Neen, de juridische procedureslag die door het buurtprotest in Sint-Andries kan ontstaan, is sowieso beperkt. De Stad Brugge is eigenaar van de gronden, er zijn dus geen onteigeningen nodig. Het gebied is bovendien planologisch juist bestemd en heeft ondertussen al 44 jaar een stadionfunctie.

3. Wat kan dan wél voor problemen zorgen?
Vooraleer Bart Verhaeghe en Club Brugge ook maar een spade in de grond kunnen steken, hebben ze een omgevingsvergunning nodig. Voor ze die kunnen aanvragen bij de Vlaamse administratie zullen ze een grondig milieueffectenonderzoek moeten uitvoeren, waarmee ze de Vlaamse administratie zullen moeten overtuigen om groen licht te geven.
Club Brugge en het Brugse stadsbestuur maken zich sterk dat ze met een hele rist ‘ondersteunende en milderende maatregelen’ de overlast in Sint-Andries voldoende zullen kunnen beperken. Net zoals bijvoorbeeld FC Antwerp nu al doet voor de renovatie en uitbouw van het Bosuilstadion.

4. Hoe wil Club de buurtbewoners over de streep trekken?
Vooral ‘de optimale inplanting’ van het nieuwe, grotere voetbalstadion dreigt voor juridische problemen
te zorgen
Naar analogie met Euro 2000 zal er op wedstrijddagen in Brugge gewerkt worden met een ruime perimeter rond het nieuwe stadion. Enkel supporters met een ticket voor de parking aan het nieuwe stadion, zullen mogen doorrijden. Alle andere supporters zullen niet toegelaten in de woonstraten rond het stadion en zullen doorverwezen worden naar randparkings met shuttlebusjes.
Verder wordt de Olympia-site groener, zullen er nieuwe licht- en geluidstechnieken worden gebruikt om de overlast te dempen en zal de Jan Breydel-site ook voor het autoverkeer beter ontsloten worden. En op termijn zal de overlast voor de omliggende woonwijken iets dalen – ‘gehalveerd worden’, beweert men zelfs bij blauw-zwart - omdat op termijn Cercle elders zou gaan spelen.
Zodra de plannen concreter zijn, zal Club Brugge een ruime consultatie houden. In de hoop de buurtbewoners te overtuigen geen klacht in te dienen. Maar of dit zal volstaan, is zeer onzeker. Vooral ‘de optimale inplanting’ van het nieuwe, grotere voetbalstadion dreigt voor juridische problemen te zorgen. Met name de bewoners van de Lange Molenstraat dreigen het nieuwe, grotere stadion nu wel heel dicht bij hun achtertuin te zien opduiken. Dat heel wat mensen daar vooraf wisten dat ze naast een voetbalstadion gingen wonen – een aantal huizen van de woonwijk werden pas gebouwd toen Jan Breydel er al stond – zal voor hen een schrale troost zijn.

5. Wat gebeurt er als een buurtbewoner de aanvraag tot omgevingsvergunning juridisch aanvecht?
‘Tja, zelfs met een sterk dossier ben je in België nooit zeker bij grote bouwwerken’, reageert Steven Betz, specialist grote bouwprojecten bij de ondernemersfederatie Voka. Waarna hij verwijst naar het buurtprotest tegen de gedempte zuiderdokken. ‘Daar slaagde een handvol buurtbewoners erin de werken stil te laten leggen.’
Of dit ook bij het stadion van Club Brugge gebeurt, valt af te wachten. Vanaf het moment dat blauw-zwart een omgevingsvergunning indient, kan die juridisch aangevochten worden. Maar niet oneindig lang, benadrukt Betz. Volgens hem zal de ploeg van Bart Verhaeghe binnen de 2 tot 3 jaar duidelijkheid krijgen over de haalbaarheid van zijn ambitieuze bouwplannen.
‘Het gaat hier om een bouwproject dat omwille van zijn omvang (meer dan 50.000 vierkante meter) rechtstreeks wordt behandeld door de Vlaamse administratie. Dat duurt hoogstens zo’n zes maanden, inclusief de beslissingstermijn voor de ontvankelijkheid. Een termijn die uitzonderlijk met zo’n 2 maanden kan worden verlengd’, legt Betz uit. ‘Als de Vlaamse administratie die omgevingsvergunning goedkeurt, dan kan daar door buurtbewoners nog tegen in beroep gegaan worden bij de raad voor vergunningsbetwistingen. Een uitspraak daar laat gemiddeld 1,5 jaar op zich wachten’.
Kortom, zelfs als de boze buurtbewoners de daad bij het woord voegen en het ambitieuze bouwproject juridisch aanvechten, weet Club Brugge wellicht al tegen midden 2022 of er gestart kan worden met de bouw van de nieuwe voetbaltempel in Sint-Andries. De bouwtijd duurt volgens Bart Verhaeghe anderhalf jaar. Wat betekent dat Club Brugge bij een positief eindverdict van de raad voor vergunningsbetwistingen de belangrijke deadline van 2024 (hervorming van Champions League) alsnog nipt zou kunnen halen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200116_04808902?articlehash=11B11212EB9987BEC9A49133C30A4F481210642CC1BA0B21823BFBB4E08FBEE83D5B4B1A4995C5480EDC3F3D88B71504C706E719930580A68A8027DEBDFEFD59
Zelanje

Berichtdoor Chimaera » za 18 jan 2020, 11:04

Dit zou de uiteindelijke locatie gaan worden. Véél beter voor de buurtbewoners dan wat oorspronkelijk in de pers verscheen.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor girondin » za 18 jan 2020, 12:18

Dir lijkt me de ideale positie. Wat buurtbewoners betreft de meesten van hen zijn er komen wonen na de bouw van het Olympiastadion.
Dan moet je daar rekening mee houden.
girondin

Berichtdoor Alexander » za 18 jan 2020, 16:01

Eigenlijk goed nieuws, over maximum een jaar of drie zullen we dus met zekerheid weten of Club al dan niet kan bouwen.
Verhaeghe wilde de omgevingsvergunning al over zes maanden aanvragen maar is dat realistisch met het milieueffectenonderzoek (en ongetwijfeld een aantal andere studies) die eerst nog moeten gebeuren? Begin volgend jaar zal al een meer realistische timing zijn voor die aanvraag wellicht.
Als ik het goed begrijp: de eerste juridische procedure van tegenstanders die kan (en uiteraard zal) worden opgestart, is pas wanneer de Vlaamse overheid eventueel zou beslissen om de omgevingsvergunning toe te kennen? Of kan er al worden geprocedeerd tegen een eventueel positieve uitkomst van een milieueffectenstudie of mobiliteitsstudie of zo (of tijdens de aanvraag voor een omgevingsvergunning)? Hoe gek het ook klinkt, in dit land zou het mij niet eens verbazen.
Alexander

Berichtdoor WimWint » za 18 jan 2020, 21:14

Ik had hetzelfde gedacht als Kerelb. Ze kunnen nog een beetje opschuiven richting het noorden als ze net zoals Tottenham hun stadion bouwen; dus uitgezonderd de noordelijke doeltribune en bocht.
Na de verhuis (want het huidige aantal toeschouwers past wel in 3/4de van het nieuwe), de zuidelijke Jan Breydel tribune afbreken en vervolgens het nieuwe stadion dichtbouwen.
Voordelen zijn dat ze nog verder zitten van huizen, er een tribune of exact dezelfde plaats komt als nu (nog handiger qua vergunningen) én het moedigt Cercle aan om ook in gang te schieten, want hun spionkop zou dan constant op het nieuwe Club stadion moeten kijken... :twisted:
WimWint

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwe Stadions