Nieuw Stadion Cercle Brugge

Alle nieuwtjes over projecten voor nieuwe stadions in België horen hier thuis.

Nieuw Stadion Cercle Brugge

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » di 07 jun 2022, 14:16

Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Nieuw Stadion Cercle Brugge

Berichtdoor Cerclebunny » di 25 okt 2022, 17:54

Ik ben terug na vele lange jaren afwezigheid. Er is zeer weinig veranderd wat het Brugse stadiondossier betreft, behalve dan dat de dossiers concreter geworden zijn.

Ik las in de topic van het stadion van Club Brugge dat het nieuwe stadion van Cercle, optie kanaaleiland besproken is op de gemeenteraad. Volgens Cercle en het adviesbureau is het toch mogelijk op die locatie op voorwaarde dat het speelveld 7,5 meter hoog geplaatst wordt.

Kent iemand stadions waarbij het speelveld hoger is dan de begane grond? Ik heb zelf gezocht naar voorbeelden, zonder resultaat.
Cerclebunny
 
Berichten: 114
Geregistreerd: do 21 aug 2014, 19:56

Re: Nieuw Stadion Cercle Brugge

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » di 25 okt 2022, 21:43

Ik denk in de Gelamco Arena ligt het veld hoger dan de begane grond. Ik vermoed een 2tal meter.
Laatst bijgewerkt door Zulte Waregem Sup op di 25 okt 2022, 22:34, in totaal 1 keer bewerkt
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Nieuw Stadion Cercle Brugge

Berichtdoor Alexander » wo 26 okt 2022, 11:51

De piste Kanaaleiland klinkt zeer naïef. Wie het Brugse stadiondossier al van bij het begin opvolgt, kan toch niet anders dan eens heel smakelijk te lachen bij het horen van die optie?
De voorbije decennia heeft de anti-stadionlobby, duidelijk één van de machtigste in Vlaanderen, al drie potentiële locaties getorpedeerd: naast de E40 in Loppem, op de Chartreuse en langs de Blankenbergse Steenweg. Wie gelooft er nu eigenlijk dat ze de site aan het Kanaaleiland wel gaan laten passeren? Er zal daar ook wel ergens een muis of een eekhoorn zijn die zogezegd moet worden beschermd.
Enige realistische optie - om misschien over tien jaar een stadion te hebben op een nieuwe locatie - lijkt mij om te blijven proberen het RUP te wijzigen op de Blankenbergse steenweg, en te hopen dat het dossier ooit eens langs een magistraat passeert die het stadiondossier wel gunstig gezind is, en niet chanteerbaar is door de anti-stadionlobby.
Alexander
 
Berichten: 109
Geregistreerd: vr 17 jan 2014, 05:10


Keer terug naar Nieuwe Stadions

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten