Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » di 31 mei 2016, 22:31

http://www.racingmechelen.be

mmm, er staat toch iets te gebeuren, maar of het onder andere met het stadion te maken heeft zullen we morgen dus weten!!
Greenboy

Berichtdoor Chimaera » do 02 jun 2016, 06:20

http://www.racingmechelen.be/nieuws/alg ... t-zichzelf

Er werd een algemene visie voorgesteld, voorlopig zonder concrete punten. Het enige wat ietwat met het stadion te maken heeft is dat de club graag 1000 abonnementen zou willen verkopen.
Chimaera
Beheerder

Oskan Van Kesbeeckstadion

Berichtdoor Greenboy » do 22 maart 2018, 19:09

Prachtige fotoreeks over het Oskar Van Kesbeeckstadion van Racing Mechelen

https://www.flickr.com/photos/69740285@N04/sets/72157693988867864
Greenboy

Re: Oskan Van Kesbeeckstadion

Berichtdoor YellowRedFan » do 22 maart 2018, 22:14

Greenboy schreef:Prachtige fotoreeks over het Oskar Van Kesbeeckstadion van Racing Mechelen

Hoe lang mogen ze daar nu eigenlijk nog spelen van den Ibo??
Zijn er nieuwe afspraken gemaakt rond het verblijf en afbraak etc?
YellowRedFan

Berichtdoor Chimaera » do 22 maart 2018, 22:19

Dit is natuurlijk ook een tribune die zich uitstekend leent voor prachtige foto's. Nog altijd één van mijn favoriete tribunes in België. Ook al is deze enkel blijven staan omdat achter de grote ambities van het vorige bestuur zwaar mismanagement schuilging.
Chimaera
Beheerder

Re: Oskan Van Kesbeeckstadion

Berichtdoor Greenboy » vr 23 maart 2018, 07:56

YellowRedFan schreef:
Greenboy schreef:Prachtige fotoreeks over het Oskar Van Kesbeeckstadion van Racing Mechelen

Hoe lang mogen ze daar nu eigenlijk nog spelen van den Ibo??
Zijn er nieuwe afspraken gemaakt rond het verblijf en afbraak etc?

Zeker nog volgend seizoen en ... ik denk nog wel veel langer. Voor zover ik op de hoogte ben ik dat helemaal geen bouwgrond en kan IBO daar dus eigenlijk niets mee doen of er zou een bestemmingswijziging moeten plaatsvinden. Bart Somers ZOU gezegd hebben dat dit niet aan de orde is!

Net nu heeft Racing zicg omgevormd van een vzw naar een CVBA.
Racing wapent zich, meer dan ooit, voor de toekomst. In die optiek verandert de club van structuur. Als cvba kan de Koninklijke Racing Club Mechelen vers kapitaal ophalen en in alle openheid de club besturen.

Racing Mechelen heeft beslist om een cvba op te richten. Een cvba is een handelsvennootschap. Het is de afkorting van een "coöperatieve vennootschap met beperkte aansprakelijkheid".

Als cvba zal Racing op allerlei vlakken professionaliseren - bijvoorbeeld in zijn boekhouding en structuur - en kan de club tegelijkertijd kapitaal ophalen, om de toekomst in alle openheid voor te bereiden.

Waarom een cvba en geen nv? Omdat bij een nv het risico bestaat dat één of enkele partijen te veel zeggenschap over de club zouden verwerven. Terwijl bij een cvba de aandelen heel verspreid zitten. Zo zijn bijvoorbeeld voetbalclubs Heist-op-den-Berg en Westerlo ook een cvba.

Belangrijk om te weten is dat iédereen (= huidige bestuursleden, sponsors, supporters, externen, … ) aandelen van de cvba kan kopen, zij het met een beperking qua aantal. De club wordt zo letterlijk "van de supporters".

Het geld dat Racing met de cvba ophaalt, zal worden gebruikt om de financiële structuur van de club te versterken.

Zo kan Racing bijvoorbeeld als volwaardige financiële partner mee participeren in het stadiondossier, dat momenteel in onderhandeling is met de stad Mechelen, Investpro (IBO-groep) en andere stakeholders.

De huidige vzw-structuur wordt niet opgedoekt. De Algemene Vergadering van de vzw, die de oprichting van de cvba uiteraard eerst goedgekeurd heeft (zelfs unaniem!), zal blijven bestaan om onder meer de jeugdwerking van Racing te bewaken.

In de loop van de maand april zal Racing verschillende info-meetings organiseren en zeer aanwezig zijn in het Mechelse straatbeeld. Met als bedoeling aan iedereen uit te leggen wat de voordelen van een cvba zijn, wat het toekomstperspectief van Racing is en uit te leggen hoe iedereen aandelen van de cvba kan kopen (+ wat ze kosten).
Greenboy

Berichtdoor Greenboy » za 24 maart 2018, 08:53

Vandaag een artikel over de CVBA in de krant. En ook wat de doelstelling is, namelijk, blijven op het OVK stadion!
https://www.hln.be/regio/mechelen/verkoop-aandelen-moet-stadion-racing-redden~a086860d/
Greenboy

Berichtdoor Greenboy » za 01 sep 2018, 12:23

Op Racing heeft men een deel van de overdekte staantribune omgevormd tot een zittribune. Ik veronderstel dat de bezoekers vanaf nu allemaal (zit- en staanplaatsen) daar zullen moeten plaatsnemen en ze dus volledig gescheiden zijn van de eigen aanhang.
Op Facebook staan er twee foto's van, maar deze kan ik hier niet plaatsen denk ik.
Greenboy

Berichtdoor bnvnrdt » ma 03 sep 2018, 13:07

Greenboy schreef:Op Racing heeft men een deel van de overdekte staantribune omgevormd tot een zittribune. Ik veronderstel dat de bezoekers vanaf nu allemaal (zit- en staanplaatsen) daar zullen moeten plaatsnemen en ze dus volledig gescheiden zijn van de eigen aanhang.
Op Facebook staan er twee foto's van, maar deze kan ik hier niet plaatsen denk ik.

't is niet om aan te zien ook, dus beter dat je ze niet kan plaatsen. -wall-
bnvnrdt

Berichtdoor Chimaera » do 24 jan 2019, 09:41

Voormalig bondsvoorzitter François De Keersmaecker wordt voorzitter van Racing Mechelen: “Een forse financiële injectie”

https://sporza.be/nl/2019/01/24/oud-bon ... zitter-va/

https://www.gva.be/cnt/dmf20190124_0412 ... g-mechelen

Er liggen heel belangrijke dossiers op de plank, zoals de jeugdwerking, de toekomst van de OVK-site en uiteraard ook de eerste ploeg. Die dossiers willen we uiteraard allemaal tot een goed einde brengen.”
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Greenboy » do 24 jan 2019, 17:18

Wat het stadion betreft liggen de kaarten simpel:

De site is eigendom van IBO, een bouwfirma. Maar....blijkbaar mag er op die grond geen appartement gezet worden. Dus IBO wil deze grond wel terug verkopen, maar Racing heeft daar uiteraard de centen niet voor. Wat ik in de wandelgangen hoor is dat het stadsbestuur in onderhandeling is met IBO om de terreinen terug te kopen en zo zou Racing daar dus kunnen blijven verder spelen.

Maar een grondige restauratie of beter gezegd een nieuwe hoofdtribune zou dan wel wenselijk zijn, want het wordt met het jaar erger...
Greenboy

Berichtdoor bnvnrdt » do 07 feb 2019, 09:54

Greenboy schreef:Wat het stadion betreft liggen de kaarten simpel:

De site is eigendom van IBO, een bouwfirma. Maar....blijkbaar mag er op die grond geen appartement gezet worden. Dus IBO wil deze grond wel terug verkopen, maar Racing heeft daar uiteraard de centen niet voor. Wat ik in de wandelgangen hoor is dat het stadsbestuur in onderhandeling is met IBO om de terreinen terug te kopen en zo zou Racing daar dus kunnen blijven verder spelen.

Maar een grondige restauratie of beter gezegd een nieuwe hoofdtribune zou dan wel wenselijk zijn, want het wordt met het jaar erger...

Zo simpel liggen de kaarten helaas niet. IBO is eigenaar van de grond hoofdveld + tribunes. zij doen daar per definitie na de huurovereenkomst nog altijd mee wat ze willen, niets verplicht hen om ons er na dit seizoen nog te laten spelen. De jeugdvelden zijn nog in erfpacht, daar kunnen we blijven gebruik van maken, maar zijn in die erfpacht specifiek enkel en alleen bestemd voor jeugdvoetbal én daar zijn dan uiteraard geen kleedkamers en kantine bij.

Echter heeft IBO die gronden gekocht voor op te bouwen, al is het recreatiegrond en zou omvorming tot bouwgrond jaren kunnen aanslepen. Bovendien zou de stad daar, onder het huidige bewind, een negatief advies geven waardoor de kans dat de Vlaamse overheid die omvorming zou toestaan bijna onbestaande is. Dat wisten ze toen echter niet, maar door het gewoon te blijven verhuren als voetbalstadion duurt het decennia eer IBO die investering heeft terugverdiend, dus ook dat lijkt geen optie. Het is dus nu zaak om met de drie partijen (Ibo, club en stad) een oplossing te vinden die voor alle partijen goed is. IBO zal daaraan enkel willen meewerken indien zij iets kunnen verdienen op hun investering, lijkt me.

Feit is wel dat de club door de "overname" een sterkere onderhandelingspositie zal hebben omdat het financieel niet meer noodlijdend is en zelfs schuldenvrij is, na jaren van financiele problemen. Of de club zelf in staat zal zijn om deels mee te investeren in nieuwe infrastructuur, of dat men voor de financiering volledig naar de stad Mechelen kijkt, zal moeten blijken eens alle partijen aan tafel gezeten hebben.
bnvnrdt

Berichtdoor Greenboy » wo 20 feb 2019, 19:20

Vandaag persconferentie op Racing over de toekomstplannen.
Er zijn vier grote pijlers:

Ze haalden in hun betoog vier grote pijlers aan:
1- verder investeren en groeien met de jeugd
2- inzetten op sociale rol van de club in Mechelen-Noord
3- groeien met de eerste ploeg en (op amateur-niveau) plaats naast KVM opnemen
4- (bij grote voorkeur op de huidige locatie) een nieuw stadion bouwen

Als er straks meer nieuws is dat belangrijk is ivm het stadion, zal ik dat posten! ;)
Greenboy

Berichtdoor Greenboy » wo 20 feb 2019, 20:35

“Op deze locatie willen we nieuw stadion bouwen”
Michel Vanstallen, CEO van de Dorian Groep, begon zijn uiteenzetting met een verwijzing naar het bestuur dat 2,5 jaar geleden in de bres sprong om Racing uit de ellende te halen.
“We hebben in deze traditieclub een jong en dynamisch bestuur aangetroffen, met de 2 voeten op de grond. Met hen gaan we nu samenwerken.”
“Het eerste dat we gedaan hebben is de club financiële zuurstof geven. We kunnen nu trots zeggen dat Racing schuldenvrij is! De club heeft nu ook financiële zuurstof voor de onmiddellijke toekomst. Met andere woorden: financieel gaat het goed op Racing.”
“Ons project heeft enkele belangrijke pijlers. Zo is jeugd voor ons een prioriteit. We willen onze jongeren laten sporten en op een gezonde manier laten groeien in het leven. Daarin blijven we verder investeren.”
“Ook voor de eerste ploeg voorzien we financiële middelen. Zo willen we de club weer naar boven brengen in de amateurafdelingen. We zullen ook samenwerkingen aangaan met hogere clubs. Het is niet onze bedoeling te concurreren met KV Mechelen, maar we hebben wel een plaats naast KV.”
“Onze gemeenschapsrol is ook heel belangrijk. We nemen onze verantwoordelijkheid in Mechelen-Noord, zullen de Mechelse KMO’s aanspreken en de unieke Racing-sfeer versterken. We zullen deze gezellige en warme club verder uitbouwen.”
“Het stadion is ook een voornaam project. Want daar heeft Racing absoluut nood aan. We voeren momenteel zeer discrete gesprekken met IBO en de stad Mechelen. Die verlopen in een zeer constructieve sfeer. We willen met Racing absoluut op deze locatie blijven. We hopen de komende maanden meer info te kunnen geven over dit dossier.”

Volledige uitleg: http://www.racingmechelen.be
Greenboy

Berichtdoor bnvnrdt » do 21 feb 2019, 09:17

Greenboy schreef:“Op deze locatie willen we nieuw stadion bouwen”
Michel Vanstallen, CEO van de Dorian Groep, begon zijn uiteenzetting met een verwijzing naar het bestuur dat 2,5 jaar geleden in de bres sprong om Racing uit de ellende te halen.
“We hebben in deze traditieclub een jong en dynamisch bestuur aangetroffen, met de 2 voeten op de grond. Met hen gaan we nu samenwerken.”
“Het eerste dat we gedaan hebben is de club financiële zuurstof geven. We kunnen nu trots zeggen dat Racing schuldenvrij is! De club heeft nu ook financiële zuurstof voor de onmiddellijke toekomst. Met andere woorden: financieel gaat het goed op Racing.”
“Ons project heeft enkele belangrijke pijlers. Zo is jeugd voor ons een prioriteit. We willen onze jongeren laten sporten en op een gezonde manier laten groeien in het leven. Daarin blijven we verder investeren.”
“Ook voor de eerste ploeg voorzien we financiële middelen. Zo willen we de club weer naar boven brengen in de amateurafdelingen. We zullen ook samenwerkingen aangaan met hogere clubs. Het is niet onze bedoeling te concurreren met KV Mechelen, maar we hebben wel een plaats naast KV.”
“Onze gemeenschapsrol is ook heel belangrijk. We nemen onze verantwoordelijkheid in Mechelen-Noord, zullen de Mechelse KMO’s aanspreken en de unieke Racing-sfeer versterken. We zullen deze gezellige en warme club verder uitbouwen.”
“Het stadion is ook een voornaam project. Want daar heeft Racing absoluut nood aan. We voeren momenteel zeer discrete gesprekken met IBO en de stad Mechelen. Die verlopen in een zeer constructieve sfeer. We willen met Racing absoluut op deze locatie blijven. We hopen de komende maanden meer info te kunnen geven over dit dossier.”

Volledige uitleg: http://www.racingmechelen.be

De nieuwe beleidsmensen Vanstallen en De Keersmaecker willen duidelijk een nieuw stadion op dezelfde locatie. Daar gaan ze 100% voor, wat geweldig nieuws is. Op die manier blijft de verankering in Mechelen-Noord die historisch en sentimenteel heel belangrijk is voor onze club en haar achterban, overeind. Een ding is wel duidelijk: de huidige, iconische tribune gaat binnen afzienbare tijd tegen de vlakte gaan. Het zal voor de meeste erg pijnlijk zijn, maar het is wel noodzakelijk. Ons monument is tot op de graad versleten.

wie nog zeker een bezoekje wil brengen voor het te laat is: komend weekend is de inkom slechts 5€ ;)
bnvnrdt

Berichtdoor Chimaera » do 21 feb 2019, 11:34

Ik hoop dat ze toch op zijn minst die prachtige "center piece" van de hoofdtribune met het logo kunnen bewaren. Het liefst van al zou ik een nieuwe tribune - als die er dan toch moet komen - zien die de grandeur en stijl van de huidige oproept. Ik vermoed echter dat men voor een kleinere maar modernere, beter uitgeruste hoofdtribune zal gaan. Zeker gezien men geen profvoetbal ambieert.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor bnvnrdt » do 21 feb 2019, 21:17

Chimaera schreef:Ik hoop dat ze toch op zijn minst die prachtige "center piece" van de hoofdtribune met het logo kunnen bewaren. Het liefst van al zou ik een nieuwe tribune - als die er dan toch moet komen - zien die de grandeur en stijl van de huidige oproept. Ik vermoed echter dat men voor een kleinere maar modernere, beter uitgeruste hoofdtribune zal gaan. Zeker gezien men geen profvoetbal ambieert.

Ik hoop dat ook dat ze centrale inkomhal behouden samen met de gevel en dat ze daarrond een nieuwe tribune bouwen. Maar ik vrees dat in werkelijkheid alles tegen de vlakte zal gaan en plaats zal maken voor iets waar de doorsnee stadionliefhebber niet bepaald warm van zal worden. Het zal een mes in mijn hart zijn, maar we moeten wel beseffen dat het echt nodig is. Want het OVK is echt tot op de draad versleten en biedt weinig mogelijkheden tot een hedendaagse voetbalbeleving (Horeca met zicht op het veld, business seats, ... ). Want uiteindelijk, ook al heeft Racing nog heel wat potentieel qua achterban, van de wekelijkse ticketjes alleen overleeft een voetbalclub niet, dus die businessmogelijkheden worden in het moderne voetbal zelfs op amper dit niveau belangrijker en belangrijker...
bnvnrdt

Berichtdoor bnvnrdt » wo 05 jun 2019, 08:52

www.racingmechelen.be schreef:Racing speelt ook volgend seizoen op OVK. De club heeft daar een akkoord over met IBO/Investpro.

De onderhandelingen tussen Racing Mechelen, IBO en de stad Mechelen over de toekomst van de OVK-site verlopen in een zeer constructieve sfeer.

In die optiek is Racing zeer blij te kunnen aankondigen dat de club ook volgend seizoen op OVK speelt.
bnvnrdt

Vorige

Keer terug naar Huidige Stadions