Olympisch Stadion ('t kiel) (Beerschot Wilrijk - 12.771)

Re: Olympisch Stadion ('t kiel) (Beerschot Wilrijk - 12.771)

Berichtdoor Chimaera » vr 12 jan 2018, 23:25

Ik denk niet dat 20.000 kan op het Kiel en het is momenteel ook helemaal niet aan de orde. Mochten ze terugkeren naar eerste zou een nieuwe hoofdtribune met meer commerciële mogelijkheden wel een optie kunnen zijn.

Ik denk niet dat we meteen gekke dingen moeten verwachten van Beerschot-Wilrijk en zijn nieuwe eigenaars. Ik hoop en denk dat ze uit hun fouten hebben geleerd.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Nathan Lockley » za 13 jan 2018, 11:02

Chimaera schreef:Ik denk niet dat 20.000 kan op het Kiel en het is momenteel ook helemaal niet aan de orde. Mochten ze terugkeren naar eerste zou een nieuwe hoofdtribune met meer commerciële mogelijkheden wel een optie kunnen zijn.

Ik denk niet dat we meteen gekke dingen moeten verwachten van Beerschot-Wilrijk en zijn nieuwe eigenaars. Ik hoop en denk dat ze uit hun fouten hebben geleerd.

Wouden op 5 jaar hun infrastructuur verbeteren . Er komt een nieuw trainings complex en een nieuw jeugd centrum. Ik denk als het volk blijft komen dat ze naar een mogelijke vernieuwing kunnen kijken zo een tribune zoals op de Bosuil zou perfect kunnen op het kiel .Veel moet er ook niet echt veranderen alleen de bochten dicht maken en een nieuwe hoofdtribune . Ik ben al lang blij dat er eindelijk weer 2 schuldvrije Antwerpse ploegen met ambitie zijn.
Nathan Lockley

Berichtdoor Nathan Lockley » za 13 jan 2018, 11:04

https://goo.gl/images/b4WhPh
https://goo.gl/images/b4WhPh
Zo zou het er van binnen uit kunnen zien. Zou perfect kunnen.

Alleen nu nog de hoofd tribune plat gooien . En dan behoort het tot 1 van de betere stadions van Belgie.
https://goo.gl/images/HqYjgS
Nathan Lockley

Berichtdoor Chimaera » za 03 nov 2018, 16:00

Nog eens alles bundelen dat in de marge van het nieuws over de Bosuil over het Kiel verscheen:

Beerschot houdt zich op de vlakte

Beerschot Wilrijk verkiest zich op de vlakte te houden. “KFCO Beerschot Wilrijk verneemt vandaag via de media dat de stad Antwerpen overweegt om het “stadiondossier Petroleum Zuid” weer vanonder het stof te halen, in een zoektocht naar een volwaardig voetbalstadion waar zowel KFCO Beerschot Wilrijk en Royal Antwerp FC terecht zouden kunnen. Onze club heeft hierover vanuit “het Schoon Verdiep” nog geen enkele concrete informatie gekregen. Wij wachten in dit verband een eventuele uitnodiging van de stad Antwerpen af. Om evidente redenen neemt KFCO Beerschot Wilrijk in dit dossier vooralsnog geen standpunt in.”
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170310_02773331

Antwerp blijft gewoon in zijn eigen stadion. De oudste club van het land wil niet weten van een project met Beerschot Wilrijk, maar zal de Bosuil de komende jaren op eigen houtje grondig renoveren.

Sommigen hebben er jarenlang van gedroomd, maar de plannen voor een nieuw Antwerps voetbalstadion op Petroleum-Zuid, voor Antwerp FC en stadsgenoot Beerschot Wilrijk, kunnen voorgoed de vuilnisbak in. Antwerp heeft vanochtend immers bekendgemaakt dat de club gewoon op de vertrouwde Bosuil blijft.
https://sporza.be/nl/2018/09/29/antwerp ... renovatie/

Daarmee lijkt het idee om in Antwerpen een gemeenschappelijk stadion voor zowel Antwerp als Beerschot-Wilrijk te bouwen van de baan. Een opluchting voor de fans van de Great Old die erg verknocht zijn aan hun heilige grond. De Bosuil zag in 1923 het levenslicht en doet intussen al 95 jaar dienst als het stadion van RAFC. Dat tijdperk krijgt nu dus een verlengstuk. Maar De Wever wil het project van één groot stadion voor de stad nog niet begraven. “Een multifunctioneel stadion voor 40 tot 50.000 mensen blijft een behoefte - elk woord heeft zijn belang in die zin. Ik droom namelijk ook van grote concerten, grote Europese voetbalmatchen. Als morgen Barcelona in Antwerpen komt spelen, wil ik niet naar Brussel moeten uitwijken.” Uiteraard kon de vraag wat er met Beerschot-Wilrijk en het Kiel moet gebeuren niet uitblijven. “Het stadion van Beerschot is eigendom van de stad. Door de faling hebben we dat moeten overnemen. Antwerp is een privaat bedrijf en zo zie ik dat het liefst. Bij Beerschot zijn we huisbaas en zelfs aansprakelijk. Daar kunnen we ook investeringen doen en die hebben we in het verleden al gedaan om het hoofd van de club boven water te houden. We gaan heel intensief overleggen om ook daar te kunnen investeren. We willen echt meewerken aan de boerenjaren van het Antwerps voetbal.”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a6858d10/

Als Gheysens doorzet met een stadion in Deurne, mogen we Petroleum Zuid wellicht definitief schrappen. Zeker als Beerschot Wilrijk op het Kiel zijn capaciteit zou mogen verhogen tot pakweg 20.000 plaatsen (nu 13.000). Dat kan met een hogere hoofdtribune en dichtgebouwde hoeken. De nu al nijpende parkeerproblemen moeten dan wel worden aangepakt. Het Olympisch Stadion is eigendom van de stad.
https://www.hln.be/regio/antwerpen/hoog ... ~ac4c8ca5/
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Maxrafc » zo 04 nov 2018, 18:18

Wat ik niet goed begrijp is waarom B-W een nieuw stadion nodig heeft? Capaciteit is genoeg voor hen, door middel van kleine aanpassingen kan het comfort omhoog en indien het echt nodig is, is een nieuwe hoofdtribune genoeg. Ik gun iedereen zijn nodige en goede infrastructuur, maar indien het met overheidsgeld is, moet het wel correct verlopen. Antwerp heeft zijn cadeaus gekregen, de vorige en actuele clubs die op het kiel spelen hebben ook altijd het geluk gehad geen al te grote huur te moeten betalen. Het rooi wordt gerenoveerd door het stad. Maar een mooi stadion op pz moet dan ook betaald worden door de betrokken partijen of de huur moet consequent zijn.
Maxrafc

Berichtdoor Chimaera » zo 04 nov 2018, 20:14

Ik ben het volmondig eens met je argumentatie. Een investering in het comfort van de hoofdtribune (eigenlijk is een volledige heropbouw zoals in Deurne de meest logische oplossing) is misschien wel op zijn plaats maar dat kan nooit zomaar een cadeau voor Beerschot Wilrijk zijn en het lijkt me ook sterk mocht dat het zo gebeuren.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Maxrafc » ma 05 nov 2018, 09:57

Chimaera schreef:Ik ben het volmondig eens met je argumentatie. Een investering in het comfort van de hoofdtribune (eigenlijk is een volledige heropbouw zoals in Deurne de meest logische oplossing) is misschien wel op zijn plaats maar dat kan nooit zomaar een cadeau voor Beerschot Wilrijk zijn en het lijkt me ook sterk mocht dat het zo gebeuren.

Het actuele stadsbewind lijkt wel realistisch en neutraal hierover.
Maxrafc

Vorige

Keer terug naar Huidige Stadions