Maxrafc schreef:ze hebben een hele tijd niet in eerste klasse gestreden toch
Maxrafc schreef:ik denk dat we terugkeren naar een competitie (zowel 1A als 1B) waar supportersaantallen primeren vanuit het opzicht van investeerders, fenomenen zoals eupen, moeksroen,... zijn veroordeeld om weg te zakken
Nathan Lockley schreef:Shade schreef:Een slechte zaak als je het mij vraagt. Buitenlandse voorbeelden hebben al aangetoond dat zoiets voor enorme competitieverstoring en nog grotere desinteresse zorgt.
In nederland lukt het wel . Geef het gwn een kans
Shade schreef:Nathan Lockley schreef:Shade schreef:Een slechte zaak als je het mij vraagt. Buitenlandse voorbeelden hebben al aangetoond dat zoiets voor enorme competitieverstoring en nog grotere desinteresse zorgt.
In nederland lukt het wel . Geef het gwn een kans
In Nederland heeft men het zonder verpinken doorgevoerd. Ik versta onder de definitie "lukken" toch iets anders dan deze beelden, wat in de Jupiler League sinds de invoering van B-teams wekelijkse kost is.
Slechts 75 Fortuna Sittard fans die mee mochten naar Amsterdam, aangezien Jong Ajax op het oefencomplex speelt.
Jong Utrecht - De Graafschap. Gezellig en sfeervol toch? Dan trek ik liever op m'n zaterdagavond naar een klein stadion waar toch nog steeds 1.000 toeschouwers meer zitten dan hier op de foto.
Om nog maar te zwijgen over de enorme fluctuaties aan spelers die zo'n beloftenkern ondergaat gedurende een seizoen. De ene week speel je met enkel -18-jarigen, de andere week staan er misschien 2 of 3 basisspelers in de opstelling die juist uit blessure terugkomen en wat minuten proberen te vergaren.
En niet te vergeten: de beperkingen in groeimogelijkheden voor kleine (amateur)clubs die met een gezond beleid hogerop proberen te komen die zo'n injectie van beloftenteams in de liga met zich meebrengt.
Chimaera schreef:Of het voorstel dat in 2013 op tafel lag: https://www.hln.be/sport/voetbal/belgis ... ~a8984bbc/
Iedereen speelt 36 wedstrijden, dat schept toch iets meer ademruimte in het systeem.
Probleem blijft wel het puntensysteem. In PO1 en PO3 zou je de halvering kunnen afschaffen maar in PO2 is dat niet mogelijk omdat je ploegen uit twee competities (1A en 1B) samen steekt. En zeker als het om promotie en degradatie gaat zal er logischerwijze dan weer veel verzet zijn bij de ploegen die zich door het schrappen van de punten benadeeld voelen. Zowel de ploeg die als eerste eindigde in 1B als de ploegen die op plaats 9, 10... eindigden in 1A. Daar een eerlijk systeem uitdokteren is een moeilijke oefening.
WimWint schreef:Ik vraag me af of dit mag van UEFA; je hoogte divisie opsplitsen. Want dan speelt niet iedereen tegen iedereen. Lijkt me de basis van een competitieformule.
Zo kan het bijvoorbeeld trouwens ook zijn dat je verschillende jaren lang bepaalde of geen derby moet/kan spelen. Vreemd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten