Gevallen 'top" clubs

Het praatcafé van Belstadions, alle zever mag hier rechtstreeks gepost worden.

Re: Gevallen 'top" clubs

Berichtdoor Maxrafc » zo 12 aug 2018, 10:55

Iets dat me opvalt is toch het feit dat de laatste jaren ploegen zonder aanhang steeds meer falen en ploegen met aanhang die "verdwenen" zijn elke keer weer op een of andere manier terug komen. Goede voorbeelden zijn Antwerp, Union, Cercle, RWDM, Beerschot, KV Mechelen, Club Luik, ... allemaal in een positieve flow! Dit kan ook alleen maar positief zijn voor het belgisch voetbal, meer supporters, meer kijkcijfers, meer geld, mooiere stadia, meer verbonden met andere business,... op middel lange termijn zie ik het belgisch voetbal enkel nog evolueren.
Een persoon als coucke als ceo van de pro league is eigenlijk wel een goed idee als je weet dat hij zaken als moderniteit van de stadia aan wil pakken enz, dat is ook simpelweg ploegen als Eupen die geen supporters hebben buitenspel zetten.
Nu is de rentabiliteit van stadia in België niet groot genoeg om een commercieel verschil te maken, maar de dag waarop het verschil te groot worden om het gat te dichten met centen van de buitenlandse investeerder gaat het snel bergaf.
Maxrafc

Berichtdoor bnvnrdt » ma 27 aug 2018, 14:18

Maxrafc schreef:Iets dat me opvalt is toch het feit dat de laatste jaren ploegen zonder aanhang steeds meer falen en ploegen met aanhang die "verdwenen" zijn elke keer weer op een of andere manier terug komen. Goede voorbeelden zijn Antwerp, Union, Cercle, RWDM, Beerschot, KV Mechelen, Club Luik, ... allemaal in een positieve flow! Dit kan ook alleen maar positief zijn voor het belgisch voetbal, meer supporters, meer kijkcijfers, meer geld, mooiere stadia, meer verbonden met andere business,... op middel lange termijn zie ik het belgisch voetbal enkel nog evolueren.
Een persoon als coucke als ceo van de pro league is eigenlijk wel een goed idee als je weet dat hij zaken als moderniteit van de stadia aan wil pakken enz, dat is ook simpelweg ploegen als Eupen die geen supporters hebben buitenspel zetten.
Nu is de rentabiliteit van stadia in België niet groot genoeg om een commercieel verschil te maken, maar de dag waarop het verschil te groot worden om het gat te dichten met centen van de buitenlandse investeerder gaat het snel bergaf.

Klopt, maar ik vind uiteindelijk dat er maar één parameter mag bepalen of je nu in eerste klasse of 4de provinciale speelt: het sportieve. Ploegen buitenspel proberen zetten, door steeds strengere licentievoorwaarden met zuiver de bedoeling om de kleine ploegen 'uit het wiel te kletsen' omdat ze weinig economische waarde hebben, vind ik tegen de geest van de sport. En door de complexe structuur van ons land is het vaak gewoon te moeilijk om een moderne accommodatie te bekomen; geen steun, jarenlang procederen, hopen dat er geen denkbeeldig landwegje door de lap grond loopt die toevallig van een andere overheid is, ... Ik ben jaloers op landen waar de overheden meewerken aan moderne sportinfrastructuur omdat ze er wél het belang van inzien. Wij lopen in België echt decennia achter, echt jammer. Als je ziet hoe Gent van een stadion van 13 000 toeschouwers naar eentje van 20 000 verhuist en toch alle weken quasi uitverkocht is... Moderne infrastructuur werkt gewoon...
bnvnrdt

Berichtdoor bnvnrdt » ma 27 aug 2018, 14:27

YellowRedFan schreef:
Nathan Lockley schreef:Geen slechte zaak ..

Ze gaan hun grote broer uit mechelen hiermee achterna met deze omvorming tot Cvba.
Zou me niet verbazen moesten de mensen van Racing bij Kv zijn langs geweest om wat info in te winnen ivm het omvormen tot Cvba.

:roll:

Een VZW is gewoon niet meer van deze tijd als je wil groeien als club. KV heeft de cvba niet uitgevonden, het is gewoon de op dit moment beste structuur om in te werken zonder de speelbal te worden van één investeerder (zoals het geval is bij een NV). Dus die veronderstelling raakt echt kant noch wal.

Bovendien is de cvba van kv heel anders dan die van Racing, de insteek is bij beide clubs ook helemaal anders.

In ieder geval: ik heb een (groen-wit) aandeel en mijn bedoeling is om er systematisch elk jaar eentje bij te kopen. Ik hoop dat er nog supporters dat zullen doen, op die manier kan de club elk jaar blijven groeien.
bnvnrdt

Vorige

Keer terug naar De kantine