Fraude en matchfixing / Operatie Propere Handen (2018)

Het praatcafé van Belstadions, alle zever mag hier rechtstreeks gepost worden.

Re: Stade Joseph Marien / Dudenpark [8.000 - RUSG - Vorst]

Berichtdoor bnvnrdt » vr 21 dec 2018, 09:47

YellowRedFan schreef:
Chimaera schreef:Meer dan 6.200 toeschouwers volgens Union: https://www.facebook.com/unionstgillois ... 3209534590

Trouwens, als Union de beker zou winnen moeten ze waarschijnlijk uitwijken Europees, tenzij ze alsnog hun splinternieuwe zitjes vervangen door exemplaren met rugleuning.

En KV Mechelen? Dat zal in geval van veroordeling geen licentie krijgen om Europa League te spelen.

Als er al iets te veroordelen valt he...
Voorlopig nog maar bitter weinig bewijzen.

En de voetbalbond hun onderzoekje zal ook niet veel opleveren, en het gerechtelijk onderzoek kan nog jaren duren.

Sorry, maar het wordt tijd dat 'de kakkers' het probleem eens onder ogen durven zien. Mensen van de raad van bestuur hebben een wedstrijd omgekocht, dit kan je toch echt niet meer goed praten? De club moet gestraft worden, zo zwaar als het reglement het bepaalt, anders zet je de deur voor matchfixing wagenwijd open als men hiertegen niet ingrijpt. En ze houden die bestuursleden geen wekenlang vast als ze 'bitter weinig bewijzen" hebben...
bnvnrdt

Berichtdoor YellowRedFan » vr 21 dec 2018, 12:48

bnvnrdt schreef:
YellowRedFan schreef:
Chimaera schreef:Meer dan 6.200 toeschouwers volgens Union: https://www.facebook.com/unionstgillois ... 3209534590

Trouwens, als Union de beker zou winnen moeten ze waarschijnlijk uitwijken Europees, tenzij ze alsnog hun splinternieuwe zitjes vervangen door exemplaren met rugleuning.

En KV Mechelen? Dat zal in geval van veroordeling geen licentie krijgen om Europa League te spelen.

Als er al iets te veroordelen valt he...

En de voetbalbond hun onderzoekje zal ook niet veel opleveren, en het gerechtelijk onderzoek kan nog jaren duren.

Sorry, maar het wordt tijd dat 'de kakkers' het probleem eens onder ogen durven zien. Mensen van de raad van bestuur hebben een wedstrijd omgekocht, dit kan je toch echt niet meer goed praten? De club moet gestraft worden, zo zwaar als het reglement het bepaalt, anders zet je de deur voor matchfixing wagenwijd open als men hiertegen niet ingrijpt. En ze houden die bestuursleden geen wekenlang vast als ze 'bitter weinig bewijzen" hebben...

Straffe uitspraak zo zonder bewijzen te hebben... ;)
Je bent in België nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik blijf erbij, Veljkovic is nen blazer, veel grootspraak bij die man.
maar als puntje bij paaltje komt kan die man niets.

Ons nieuwe bestuur wou koste wat het kost Veljkovic buiten werken, lees er de artikels maar op na.
En dat kon meneer waarschijnlijk niet verkroppen.
Dat er 1 of meerdere mannen in het bestuur schuldig zijn aan financiele fraude dat zou kunnen, dan denk ik vooral aan Steemans.
Maar daar heeft de club ook onder geleden aangezien hij geld dat normaal voor de club was verduisterde als je de berichtgeving moet geloven.
Maar ook daar doe ik geen uitspraken over, want zolang er niets bewezen is, is er niets gebeurd, zo simpel is het.
En als het effectief bewezen wordt zal ik de eerste zijn om toe te geven dat een degradatie verdiend is.
Maar zolang de pers er maar op los blijft gokken met informatie die langs geen kanten klopt (lees het interview met Hans Rieder er maar eens op na) ga ik niets geloven van alles wat in de pers komt ivm mijn clubje.
YellowRedFan

Berichtdoor Chimaera » vr 21 dec 2018, 13:49

Ik weet dat ik de aanzet heb gegeven maar ik ga bovenstaande berichten toch verplaatsen naar de kantine.
Chimaera
Beheerder

Re: Licenties, leefbaarheid, promotie/degradatie...

Berichtdoor Greenboy » vr 21 dec 2018, 17:31

Denk je echt dat Timmermans zo maar gaan lopen is?
Greenboy

Berichtdoor YellowRedFan » za 22 dec 2018, 22:19

Greenboy schreef:Denk je echt dat Timmermans zo maar gaan lopen is?

Zeer zeker van zelfs, uit zeer goede bron ;)

Is ook nooit verdacht geweest of opgepakt geweest he ;)

Ging trouwens sowieso na het seizoen opstappen normaal.
YellowRedFan

Berichtdoor Greenboy » zo 23 dec 2018, 07:37

Maar blijft toch een rare timing of niet soms?
Is zeker niet verdacht, maar toch gehoord.

Natuurlijk is er maar weinig geweten op dit moment, maar YRKV zit wel in het oog van de storm.
Hopelijk snel duidelijkheid, zou goed zijn voor iedereen denk ik!
Greenboy

Berichtdoor bnvnrdt » wo 26 dec 2018, 09:53

YellowRedFan schreef:
bnvnrdt schreef:
YellowRedFan schreef:Als er al iets te veroordelen valt he...

Straffe uitspraak zo zonder bewijzen te hebben... ;)
Je bent in België nog altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik blijf erbij, Veljkovic is nen blazer, veel grootspraak bij die man.
maar als puntje bij paaltje komt kan die man niets.

Ons nieuwe bestuur wou koste wat het kost Veljkovic buiten werken, lees er de artikels maar op na.
En dat kon meneer waarschijnlijk niet verkroppen.
Dat er 1 of meerdere mannen in het bestuur schuldig zijn aan financiele fraude dat zou kunnen, dan denk ik vooral aan Steemans.
Maar daar heeft de club ook onder geleden aangezien hij geld dat normaal voor de club was verduisterde als je de berichtgeving moet geloven.
Maar ook daar doe ik geen uitspraken over, want zolang er niets bewezen is, is er niets gebeurd, zo simpel is het.
En als het effectief bewezen wordt zal ik de eerste zijn om toe te geven dat een degradatie verdiend is.
Maar zolang de pers er maar op los blijft gokken met informatie die langs geen kanten klopt (lees het interview met Hans Rieder er maar eens op na) ga ik niets geloven van alles wat in de pers komt ivm mijn clubje.

En dat bedoel ik. Jullie nemen heel de zaak niet ernstig. Alles zijn leugens, er is allemaal niks van aan, ... Komaan man, ze hebben Veljkovic tijdens de telefoontaps live on tape afspraken horen maken. Ge gaat nu toch niet verkondigen dat Veljkovic uit zijn eigen een match gaan fixen is waar hij (financieel) niks aan zou hebben? Veljkovic was een van de machtigste mensen in het voetbalwereld maar volgens u is het nen blazer en ne nobody... Uw reactie is exact wat ik bedoel met " het wordt tijd dat 'de kakkers' het probleem eens onder ogen durven zien"... Uw club heeft den boel bedrogen. En ook al is het jammer voor de 15 000 supporters, maar juridisch gezien is de club niet de supporters maar wel de raad van bestuur, en die hebben den boel bedrogen en daarvoor zal heel de club moeten boeten, punt. Al die uitleg waarin de kakkers zich maar blijven wringen, het wordt een beetje zielig.
bnvnrdt

Berichtdoor YellowRedFan » wo 26 dec 2018, 14:19

bnvnrdt schreef:En dat bedoel ik. Jullie nemen heel de zaak niet ernstig. Alles zijn leugens, er is allemaal niks van aan, ... Komaan man, ze hebben Veljkovic tijdens de telefoontaps live on tape afspraken horen maken. Ge gaat nu toch niet verkondigen dat Veljkovic uit zijn eigen een match gaan fixen is waar hij (financieel) niks aan zou hebben? Veljkovic was een van de machtigste mensen in het voetbalwereld maar volgens u is het nen blazer en ne nobody... Uw reactie is exact wat ik bedoel met " het wordt tijd dat 'de kakkers' het probleem eens onder ogen durven zien"... Uw club heeft den boel bedrogen. En ook al is het jammer voor de 15 000 supporters, maar juridisch gezien is de club niet de supporters maar wel de raad van bestuur, en die hebben den boel bedrogen en daarvoor zal heel de club moeten boeten, punt. Al die uitleg waarin de kakkers zich maar blijven wringen, het wordt een beetje zielig.

Kom eens met bewijzen ipv alles klakkeloos over te nemen van die roddel gazetten die zelf de waarheid niet kennen ;)
Ik weet meer dan je denkt, en het zal binnenkort allemaal wel uitkomen :)
Wij kakkers nemen het heel serieus, en hebben op ons forum alle mogelijke scenario's al doorgenomen.

En laat ons eens eerlijk zijn, denk jij nu echt dat alle clubs in België zuiver op de graad zijn behalve KVM en WB?
blijven dromen jongen.

Jij wil gewoon niet liever dan dat Mechelen gestraft wordt, zoveel is duidelijk.
Ons nieuwe bestuur was al lang bezig met Veljkovic buiten te werken, denk je dan echt dat ze daar nog zo'n zaken mee gaan doen terwijl ze hem aan het buiten werken zijn!?

En als den bond ons zou straffen zonder bewijzen met hun eigen onderzoekje, en dat hebben ze nog steeds niet, ze hebben nog niet eens het dossier mogen inzien :lol:
Wees maar zeker dat ze dan een leger advocaten aan hun deur hebben en een serieuze rechtzaak aan hun broek.

Voor het gerecht is de fraude de hoofdzaak, dat is ook de hoofdreden dat er enkele mensen van KVM hebben vast gezeten.

Ik citeer even uit een interview met Hans Rieder.
Hans Rieder schreef:Dat matchfixingverhaal zal de geschiedenis ingaan als een pagina uit de Fabeltjeskrant

De enige reden dat den bond dit onderzoekt is om de Uefa/Fifa en KFCO Wilrijk tevreden te houden.

Maar hey, blijf jij maar lekker mensen verdenken zonder bewijzen -clap-

Die telefoontaps zijn volledig uit de context getrokken, lees het interview met Rieder er eens op na.

http://www.jeroendenaeghel.be/hans-rieder-dat-matchfixingverhaal-gaat-de-geschiedenis-in-als-een-pagina-uit-de-fabeltjeskrant/
YellowRedFan

Vorige

Keer terug naar De kantine