DonSoarese, vanwaar komt je afbeelding? Ik heb alle bijlagen gedownload en ben deze nergens tegengekomen.
Ik heb het terreinprofiel nog eens nader bekeken.
Bovenring: 20 zitrijen (bovenste 3 rijen VIP)
Benedenring:
- in de bocht: 20 staanrijen/9 zitrijen + één rij voor mindervaliden + begeleiders
- achter doel: 22 staanrijen/11 zitrijen
Tribune 1 telt 31 zitrijen + 3 skybox-rijen, exact evenveel dus als T4 achter doel.
Een T2 zoals T4 zou ongeveer neerkomen op 1/3 dat kan geconverteerd worden naar staanplaatsen en de rest pure zitplaatsen.
Als ik goed geteld heb zijn er 272 skybox-seats in T1 en 80 plaatsen op het bovenste (pers)niveau. Als dit allebei in de capaciteit zit vervat betekent dit dat de eerste ring 5252 plaatsen telt.
Reken je dit voor T4 om naar 1/3 benedenring met staan-/zitplaatsen en 2/3 bovenring krijg je boven 3500 zitplaatsen en beneden 1750 zit- of 3500 staanplaatsen, of een totaal van 7000 plaatsen. Dit zal iets hoger liggen als je de bredere business seats op T1 op T2 vervangt door gewone zitjes. Het is natuurlijk ook mogelijk dat hier ook de 3 bovenste rijen voor de skyboxen zijn zoals op T4.
Maar met deze berekening kom je op 5604 (T1) + 2x7655 (T3&T4) + 7000 = een maximale capaciteit van 27914 of - door de onduidelijkheden in de berekening - grosso modo 28000.
Als je kijkt naar inplantingsplan 2 (nieuwe toestand), zie je dat de bocht naar tribune 2 niet volledig is maar een halve bocht (omdat T2 een stukje doorloopt in de bocht). Ofwel gaan ze die bocht later vervolledigen maar het kan even goed betekenen dat T2 het profiel van T4 zal volgen. Want als je meteen naast de toekomstige T4 een tribune bouwt met het profiel van T1, krijg je daar door het hoogteverschil belemmerde zichtlijnen in de bocht van T2. Ongeveer een vierde van het veld zou voor een deel van het publiek op de nieuwe T2 dan uit het zicht verdwijnen.