Verbouwingen Burgemeester Vandewielestadion [KMSK Deinze]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Verbouwingen Burgemeester Vandewielestadion [KMSK Deinze

Berichtdoor Tokkie » do 26 maart 2020, 08:39

Tokkie

Berichtdoor Chimaera » vr 27 maart 2020, 08:52

We krijgen van dit project mooie beelden van de buitenkant maar nauwelijks iets van de binnenkant te zien. Hopelijk toch voldoende aandacht voor het aspect "stadion".
https://www.goedefroo-architecten.be/en ... msk-deinze
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Tokkie » zo 29 maart 2020, 15:27

Ik vrees ervoor, Deinze is nu ook niet echt wat je noemt een publiekstrekker ...
Tokkie

Berichtdoor Chimaera » zo 29 maart 2020, 20:26

Waarschijnlijk. Ik stel me dan ook vragen bij de mijns inziens onrealistische ambities. Oké, de club stijgt naar 1B maar een stabiele toekomst als profclub met een fanbase van - ik zeg maar iets - 5000 supporters gemiddeld? Want dat zal al veel zijn voor een club als Deinze.

Een vastgoedproject dat de tribunes moet betalen die nodig zijn als profclub. Vervolgens een voorzitter en misschien wat goede sponsors voor spelers en werkingskosten maar zonder soliede supportersschare kan je dat structureel toch niet volhouden.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor girondin » di 31 maart 2020, 14:35

Volgens mij mag je het supportersaantal niet hoger inschatten dan max 3500 a 4000 man. Ze zitten geprangd tussen Brugge/Gent en Waregem.
Denk dat het een Duchatelet verhaal is. Mooi gelegen naast het kanaal, ideaal voor een luxueuze woontoren en andere woongelegenheid naast het natuurgebied de brielmeersen, met met mooi uitzicht en dicht bij het centrum. Daar kleef je dan wat tribunes aan. Goed voor Deinze zou ik zeggen maar of het inderdaad een profwaardige club kan zijn daar heb ik sterk mijn twijfels bij.
girondin

Berichtdoor Tokkie » wo 01 apr 2020, 12:36

girondin schreef:Volgens mij mag je het supportersaantal niet hoger inschatten dan max 3500 a 4000 man. Ze zitten geprangd tussen Brugge/Gent en Waregem.
Denk dat het een Duchatelet verhaal is. Mooi gelegen naast het kanaal, ideaal voor een luxueuze woontoren en andere woongelegenheid naast het natuurgebied de brielmeersen, met met mooi uitzicht en dicht bij het centrum. Daar kleef je dan wat tribunes aan. Goed voor Deinze zou ik zeggen maar of het inderdaad een profwaardige club kan zijn daar heb ik sterk mijn twijfels bij.

Exact
Tokkie

Berichtdoor Shotornot » wo 08 apr 2020, 09:46

Ik volg de redenering, zeker ''risico'' op een Duchatelet verhaal. Maar Vandeweghe, de voorzitter, is wel meer een Deinzegebonden man. Wel veel vergelijk te trekken met STVV: stad van 40.000 inwoners, in de nabijheid van een andere topploeg die veel voetbalfans meetrekt. 25% van de aa gent abonnees is Deinzenaar. Dat alleen al is 5000 man...

Op de nieuwjaarsreceptie werden enkele 'binnen'beelden getoond, die ik nog nergens online terug vond. De supporters werd ook een sfeervak beloofd, iets wat in het huidige stadion steeds ontbrak, de spionkop stond gesplitst over twee ongezellige vakken. We zullen zien.

Zouden in deze tijden trouwens nog bouwvergunningen worden uitgereikt?
Shotornot

Berichtdoor Chimaera » wo 08 apr 2020, 11:37

Shotornot schreef:Ik volg de redenering, zeker ''risico'' op een Duchatelet verhaal. Maar Vandeweghe, de voorzitter, is wel meer een Deinzegebonden man. Wel veel vergelijk te trekken met STVV: stad van 40.000 inwoners, in de nabijheid van een andere topploeg die veel voetbalfans meetrekt. 25% van de aa gent abonnees is Deinzenaar. Dat alleen al is 5000 man...

Op de nieuwjaarsreceptie werden enkele 'binnen'beelden getoond, die ik nog nergens online terug vond. De supporters werd ook een sfeervak beloofd, iets wat in het huidige stadion steeds ontbrak, de spionkop stond gesplitst over twee ongezellige vakken. We zullen zien.

Zouden in deze tijden trouwens nog bouwvergunningen worden uitgereikt?
Jazeker.

Wat betreft de vergelijking met STVV, dat is natuurlijk een club met meer historiek en potentieel.

25% van de Gent-abonnees van Deinze? Dat zijn straffe cijfers en wist ik niet.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Zelanje » za 25 apr 2020, 10:00

Even opportunistisch als altijd
"Werkzaamheden aan stadion starten in het najaar"

Naast de kern moet ook het stadion in orde zijn voor de promotie. "Het is nog niet helemaal klaar, maar daar gaan we hard aan werken", is de voorzitter zeker van zijn zaak. "Voor 1B moeten we tegen december 8.000 plaatsen hebben. Die plannen zijn zo goed als rond en de werkzaamheden starten in het najaar."
"In de eerste fase gaat het om een verbouwing van onze tribunes, maar aansluitend ook de bouw van een hotel, appartementen en een polyvalente feestzaal voor 1.000 personen. Dat is een project van 55 miljoen euro, met geen cent overheidsgeld. Dat laatste wil ik toch wel benadrukken."
Als die plannen niet snel genoeg voltooid worden, denkt Van de Weghe al aan een oplossing. "Als ons stadion voorlopig nog niet voldoet voor 1A, dan kunnen we nog altijd uitwijken naar Roeselare of Moeskroen. Die stadions blijven wellicht helemaal ongebruikt."
https://sporza.be/nl/2020/04/24/deinze-voorzitter-geef-ons-maar-meteen-1a-en-laat-1b-voor-wat~1587754228979/
Zelanje

Berichtdoor Westelfan » do 30 apr 2020, 14:23

Zelanje schreef:Even opportunistisch als altijd
"Werkzaamheden aan stadion starten in het najaar"
. "Als ons stadion voorlopig nog niet voldoet voor 1A, dan kunnen we nog altijd uitwijken naar Roeselare of Moeskroen. Die stadions blijven wellicht helemaal ongebruikt."
https://sporza.be/nl/2020/04/24/deinze-voorzitter-geef-ons-maar-meteen-1a-en-laat-1b-voor-wat~1587754228979/

Uitwijken naar Roeselare? Voldoet Schiervelde dan wel voor in 1A te spelen? Achter het doel staat een deftige, relatief recente tribune, maar voor de rest is het daar toch maar een samenraapsel van allemaal kleine stukjes? Ben er afgelopen jaar nog geweest en het stadion lijkt mij verre van geschikt voor 1A. Het uitvak bestaat er uit versleten, onoverdekte staanplaatsen. Deze geven wel een retrogevoel maar zijn echt niet meer van deze tijd, hoe ze hier 15 euro voor durven vragen ( :oops: ) is mij dan ook niet duidelijk. Maar terug on topic, Schiervelde bevindt zich toch al op 30km rijden van Deinze, dat is zeker niet vlak bij de deur.
KVC Westerlo in hart en nieren.
Westelfan

Berichtdoor Shotornot » vr 26 jun 2020, 14:19

Deinze vat de werken aan de omgeving van het stadion aan.

Het eerste oefenveld in kunstgras van SK Deinze wordt nog dit jaar aangelegd op de plaats waar nu de evenementenweide van het provinciaal domein De Brielmeersen gelegen is.
“Het is de eerste fase in de realisatie van de sportcluster, zoals die is afgesproken tussen de stad en de provincie, die het domein De Brielmeersen beheert”, zegt bevoegd schepen Norbert De Mey (Open Deinze). Intussen is SK Deinze gestart met de afbraak van een niet overdekte tribune achter het doel, langs de kant van het kanaal. In de komende weken verrijst hier een tijdelijke nieuwe tribune, overdekt en voor 750 supporters. Samen met de bestaande tribune goed voor de vereiste 1.500 zitplaatsen in 1B. “Dit gebouw heeft niet direct iets te maken met onze sportcluster van de stad”, weet stedenbouwkundig verantwoordelijke Peter Coppens.

(lees verder onder het plan)

Brielmeersen wordt grondig herschikt door ambitieuze plannen van stad en SK Deinze
De aanleg van de sportcluster gebeurt in vier fasen
“In het kader van de herschikking van de Brielmeersen, ruilen de stad en de provincie een aantal percelen grond. Zo kunnen we nog dit jaar het eerste oefenveld in kunstgras aanleggen, met bijkomende verlichting, op de plaats waar nu de evenementenweide ligt. In 2021 komt er dan een tweede kunstgrasveld in het verlengde van het eerste en twee kleinere terreinen voor de U12, langs de kant waar nu de tennisterreinen en het basketbalveld liggen. Laatstgenoemde terreinen blijven wel behouden. De kleine veldjes sluiten aan tegen het terrein waar nu de ezels lopen.”

Derde grasveld

“In 2022 komt er dan een derde grasveld dat wordt aangelegd op de plaats van het vroegere jumpingterrein en met inname van een deel van het terrein dat nu gebruikt wordt door Team Adventure van Daan Boydens.”

“In een vierde en laatste fase, gepland in 2026, zal de huidige parking naast het voetbal- en atletiekstadion, worden uitgebroken en plaats maken voor een vierde voetbalveld in gras. Die parking verhuist naar de plaats waar nu de oefenvelden van de jeugd liggen, langs de Tweebruggenlaan. De in- en uitrit zullen wel aan de Stadionlaan liggen. Die parking zal plaats bieden aan 400 wagens. Daarnaast komt de nieuwe hoofdtoegang voor bezoekers.”

“Samenwerking is prima”

Boydens zegt op de hoogte te zijn en kijkt wel uit naar een verlengde samenwerking. “Die samenwerking was tot nu toe heel goed”, zegt Daan. “Misschien kunnen we ergens anders geïntegreerd worden?”

“Met ons clusterplan finaliseren we de plannen van de stad voor wat betreft de sportinfrastructuur op de Brielmeersen”, besluit schepen De Mey. “Alles zal geconcentreerd zijn rond het voetbal- en atletiekstadion. De provincie zelf plant een nieuwe cafetaria in naast de nieuw aan te leggen parking. Wat de plannen van SK Deinze zelf betreft: die leggen de normale procedures af voor goedkeuring.”

De totale uitgave voor de uitrol sportcluster Brielmeersen (4 fasen), verspreid over 2020-2026, wordt indicatief geraamd op 1.979.793,39 euro (exclusief btw) of 2.395.550,00 euro (inclusief btw) ten laste van de stad, en 360.000 euro (exclusief btw) ten laste van Aquario.
Shotornot

Berichtdoor Schamf » vr 17 jul 2020, 15:13

Promovendus SK Deinze zet ambities in de verf met beelden van nieuw multifunctioneel stadionplan

Met een sportief budget van 3 tot 4 miljoen euro en een investeringsplan van 50 à 55 miljoen debuteert SK Deinze in augustus in het profvoetbal (1B). Voorzitter Denijs Van De Weghe wil over twaalf maanden een nieuwe tribune met concertzaal, de eerste realisatie in de Dakota Arena, dat eind volgend jaar al gebruiksklaar moet zijn. Aan ambitie geen gebrek in de Leiestreek.

De voorsprong op Thes Sport bedroeg maar liefst 20 punten aan het eind van het seizoen. Een straatlengte dus. Promotie naar 1B dus, en dat vijf jaar na de degradatie. KMSK Deinze speelt zijn thuiswedstrijden in het Burgemeester Van de Wiele Stadion. Dat stadion werd gebouwd in 1978 en kreeg in 2005 al een nieuwe hoofdtribune. Vijftien jaar later zijn er dus nieuwe renovaties nodig. En daarbij wordt niet op een paar euro’s gekeken. In een video heeft de club nu meer beelden van de plannen vrijgegeven.

Begin augustus wordt de tijdelijke zittribune achter het doel (kant Schipdonkkanaal) opnieuw geplaatst. Een voorlopige maatregel om te voldoen aan de licentievoorwaarden. De plannen voor een grondige vernieuwing van het stadion zijn klaar. In de Dakota Arena zullen 8.200 plaatsen zijn.

“De bouw van een nieuwe hoofdtribune is de eerste fase”, aldus voorzitter Van De Weghe. “Dat wordt aan de kant van de brandweerkazerne een multifunctioneel complex, door de plaatsing van zonnepanelen helemaal klimaatneutraal. Met een concertzaal die 1.400 mensen kan ontvangen. Het gebouw krijgt ook vijf skyboxen, een hotel en kantoorruimte gericht op de medische sector. Ik plan de opening in augustus 2021.”

Daar blijft het niet bij. De huidige hoofdtribune wordt links en rechts uitgebreid. Er komen langs het Schipdonkkanaal twee woontorens.

“Zestien verdiepingen de ene kant, acht de andere kant”, ging Denijs Van De Weghe verder. “Met in totaal tachtig appartementen en een parking met vierhonderd plaatsen. Bovenop die parking komt een zwembad. De start van de bouw van die woontorens plannen we na de zomer van 2021. Tijdens de werken gaan we voor onze thuismatchen niet naar een ander stadion moeten uitwijken. We proberen met de federatie tot een vergelijk te komen voor periodes waarin de capaciteit van ons stadion even wat kleiner is.”

Tegen eind 2021 moet het stadion over 8.200 plaatsen beschikken. Die zit- en staanplaatsen vol krijgen wordt voor een club in de driehoek Gent-Waregem-Brugge een hele uitdaging. De droom van burgemeester Jan Vermeulen – “Deinze laten doorgroeien tot een eerste klasse-stad” – realiseren wordt evenmin evident.

Op sportief vlak trok Deinze voorlopig vijf nieuwe spelers aan: Lecomte (Virton), Blondelle (Eupen), Dutoit (Oostende), El Banouhi (Union) en Dansoko (La Louvière).

“Op transfervlak heb ik nog niet al mijn munitie verschoten”, benadrukte de voorzitter van de oranjehemden vrijdagmiddag tijdens een persconferentie. “Welke clubs in 1B zullen aantreden is nog niet helemaal duidelijk. Beerschot of OHL, Waasland Beveren en Westerlo zullen voor ons wellicht te hoog gegrepen zijn. Met RWDM en Seraing gaan we moeten proberen om de onderste plaatsen te vermijden.”
Schamf

Vorige

Keer terug naar Verbouwingen