door Maxrafc » za 18 dec 2021, 12:32
Even op een rijtje:
bij de vergunning voor de bouw van T4 werd gestipuleerd dat verdere uitbreiding na heropbouw T4 pas mogelijk is bij een goedkeuring voor capaciteitsuitbreiding, waarvoor een mobiliteitsplan nodig is. Dit is dus veel ingewikkelder dan verbouwen zonder uitbreiding van de capaciteit. T1 werd gebouwd met uitbreiding van de capaciteit maar de hele vlakte voor T1 werd dan ook benut als een grote parking. De capaciteit steeg dan ook "maar met +4000", T4 heeft eigenlijk gewoon de capaciteit van T2 overgenomen. Ondertussen is er op eigen terrein geen plaats meer voor verdere uitbreiding parking (of men moest de trainingsvelden opofferen, wat niet gaat gebeuren aangezien de jeugdacademie net is afgewerkt in T4) wat het mobiliteitsplan niet makkelijker maakt.
Afbraak T2 en T3 word pas toegelaten bij vergunning voor nieuwe tribunes en capaciteitsverhoging.
Volgende stap is dus alles in een keer: afbraak, heropbouw, capaciteitsuitsbreiding. Daarmee dat het ook meer tijd vergt om dat in orde te krijgen.